![]() |
15.07.2023 11:38
<RicuP. >
Permosvängen https://maps.app.goo.gl/CAuMcmMwxgZ2Nb4f6 |
![]() |
15.07.2023 11:37 <RicuP. > Maps kuvassa koppi vielä on tuossa. Tuskin sitä nyt hävitetty on, jos on kerran tuonne asti joskus haluttu. Vieressä harus tukevasti maan alla ja kivessä. Valaisin on myös erikoinen Järnkonst. Kuvan pihavalot on myöhemmin vaihdettu E27 Led valaisimiin. |
![]() |
15.07.2023 08:05 <Kari Paavola> liekö tämä siirretty vielä muualle? kaveri ei onnistunut löytämään tontilta. parkkipaikkaa ainaki laajennettu jossain vaiheessa |
![]() |
15.07.2023 03:09 <Hartsa> Juurikin näin...Mistä make arvasit ? Leikatessa oli helppo nostaa ylös ja sai hurautettua niin tökkäsi takasin merkin. |
|
14.07.2023 22:01
<RicuP. >
Tuolla tiellä oli joskus kolari minkä takia oli useampi pylväs aika pahasti vinossa. Kaikki vanhat valaisimet tuli kuitenkin paikalleen takaisin. Tämä nyt kolaroitu on nyt joku ihan tämän jälkeen oleva. En itse ollut tuota korjaamassa niin en tiedä miten on korjattu, mutta nyt pitäisi olla kunnossa. |
![]() |
14.07.2023 21:55 <RicuP. > Joo, kuvan pylväs oli jo kolaripylväs jonka kävin rakentamassa uudestaan. |
![]() |
14.07.2023 21:25 <Make> Lähtöjä seinistä on ollut joskus paljon. |
![]() |
14.07.2023 21:11
<Make>
En ole koskaan tuollaista nähnyt. Ilmeisesti ruohonleikkurin kanssa on tultu katsomaan... |
![]() |
14.07.2023 21:08
<Make>
Ompas siinä taas kaikenlaista. Ilman ripoja ainakin hajoaa strategisesti nopeammin... Ai nuo ovat tuolla Kytömaan perukoilla, en ole koskaan käynyt. |
|
14.07.2023 20:54
<Make>
Se on tuo 22.9.2020 linkin 1987 vuoden yksilö. En tiedä, milloin tuo tuli myyntiin. Ilmeisesti helle teki muoville jotakin, kun menin sen myöhemmin avaamaan hellepäivänä tuhoisin seurauksin... KLMA:n johtimen kuparista sai hyvät silmukat saranatapeille ja hännät kynsien korvikkeeksi. Tuohon kytkentärimaan liittyy vielä yksi suunnittelun kukkanen. Rima on liian korkea, ruuvien ympärysholkit nimittäin ottavat vähän luukkuun kiinni! SLO johtimet ovat myös jämptin pituiset, kun luukku pitää kääntää ihan pystyyn, että syöttöjohtimet saa ruuvattua kiinni. Toinenkin saranavikainen löytyy, syy on kannan johtimien kääntäminen väärään väliin. Oikeastaan kaikissa on sama juttu, siksi niitä on pitänyt availla. |
|
14.07.2023 20:18 <Make> Vai niin, onko 8510:lla? Siellä on kai pari kolaroitua laitettu joskus takaisin, kun ovat vähän solmussa. |
![]() |
14.07.2023 19:47 <RicuP. > Valaisimet on Talonväentiellä Pehtorinkadun risteyksen jälkeen seuraava tolppa Keravalla. Tästä eteenpäin alkaa taas nokallaan olevien osuus. |
![]() |
14.07.2023 19:37 <RicuP. > Tämä on vakio asetuksilla tuo rako kiinni. Sopii näin suoraan pylväänpää asennukseen. Jos haluaa varteen, joutuu kulman muuttamaan 10° kohdalle, että valaisin tulee samaan vaaka-asentoon kuin pylväänpää asennuksessa. Jos kulmaa ei säädä niin valaisin jää nokalleen nuokkumaan varsiasennuksessa, mitä välillä näkee. 3v vanhassa valaisimessa tiivisteet on jo niin löystyneet, että salpa on löysä. Valaisimessa on kannen alla jäähdytysrivat tiivistetyn osan ulkopuolella, mutta tästä pari vuotta uudemmasta mallista ne on jätetty kokonaan pois. |
|
14.07.2023 18:34
<RicuP. >
Kyllä SLO:lla on ollut myös oma kaapelitehdas aikoinaan. Vieläkin näkee puukeloja joissa SLO maalattu kanteen. Myös Idman Puolan Twigeissä on näkynyt nuo SLO tiivisteet jotka on aika samanlaiset kuin Silplast tai Ensto. Tuo BoWo liitin on jostain syystä ihan saman näköinen kuin Ensto. |
![]() |
14.07.2023 18:27 <RicuP. > Hyvä että löytyi taas. |
|
14.07.2023 18:26 <RicuP. > Kuvan tieltä kolaroitiin tänään taas yksi pylväs nurin. |
![]() |
14.07.2023 13:02 <Jouko> Ohiajaessa näytti että sama auto vielä pihassa.. |
![]() |
14.07.2023 12:59
<Jouko>
Vielä oli Löydönraitin lyhyehkö 20 kV haarajohto käytössä, maakaapelointi Löydön kylällä vasta rakenteilla. Varsinaista 20 kV ilmajohtoa vain parin kilometrin verran, osin puisin kero-orsin tai koukkueristinrakenteena. (Vitsiälään sähkö tullut Vt 13 varrella kulkevasta johdosta.) Tässä luultavasti johtoasetelmat ennallaan, ainakin Vt 13 yli menevä 2x20 kV Passi oli paikallaan, ks. http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7216 |
![]() |
14.07.2023 12:30 <Jouko> Siellähän se, http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/9657 |
![]() |
13.07.2023 21:49
<Make>
Tuossa uusi linkki 6.8.2016 tilalle: https://www.finna.fi/Record/siiri.urn:nbn:fi-vapriikkihttp%253A%252F%252Fmuseosiiri.tampere.fi%253A8080%252FESINE%252Fcontent%252FSIR_EXEC%252Fimages%252Fprimary%252F20030624%252F10564489347330.jpg?sid=3029946223 Taitaakin olla muuten sama, paitsi museot- sana poistettu alusta. |
|
13.07.2023 19:45 <Froggy> Taitaa olla joku varhainen versio. |
![]() |
13.07.2023 15:54
<Jouko>
Näköjään yhdeksän jakelumuuntajaa yhden erottimen perästä löytyikin ja sillekin käyttökielto annettu Älä kytke, työ kesken -lapulla. Liekö luotettavampi erotin sitten Veikan kytkinasemalla asti josta oletettavasti tätä Hangastenmaa-Huttula haaraa syötetään.. http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/4494 Hangastenmaa-Parkkila runkoverkon saneeraus nyt meneillään, Ristiina-Hangastenmaa kaapeloitu jo aiemmin. https://www.sttinfo.fi/embedded/release/sahkon-toimitusvarmuutta-parannetaan-mikkelissa?publisherId=69817668&releaseId=69978710&lang=fi 16.5.2023 "Uutta runkoyhteyttä rakennetaan tänä vuonna Mikkelissä Ristiinan ja Anttolan välillä Hangastenmaalta Lappilanmäen kautta Punkankylälle. Uutta maakaapeliyhteyttä rakennetaan noin 40 kilometriä pääasiassa Parkkilantien ja Karkeentien varteen. Työmaa päättyy Anttolantielle. Uusi runkoyhteys parantaa alueen sähkön toimitusvarmuutta ja laatua merkittävästi, sillä vanha, 1950–60-luvuilla metsään rakennettu ilmajohtoverkko on käyttöikänsä päässä ja vikaantuu herkästi. Uuden runkoyhteyden on määrä valmistua vuoden loppuun mennessä. Vanhan verkon purku- ja muut viimeistelytyöt jatkuvat kevääseen 2024 ..." |
![]() |
13.07.2023 15:30 <Jouko> Kaapelireitti on hyvä merkitä tien ja risteysten kohdilla mutta nämä kuvan tikut katoaa kyllä turhankin helposti heinikkoon ja niittokoneen myötä lopulta kokonaan. Lisäksi tuo lasikuituvarsi haalenee ajan myötä. Nykyään noita näkee pidemmillä varsilla ja paremmin näkyvillä plakaateilla että heijastimilla. Myös keltaisia merkkikeppejä näkynyt etenkin taajamissa. |
|
12.07.2023 22:42 <Make> Ja taas havaintoja 1840:sta, aloin vähän huoltamaan sellaista jossa tapit ja sarana rikki. Kaikki on siinä SLO:ta... Kannan johtimissa lukee SLO Max 105 C. Ovat todella jäykät. Kaapelien läpiviennit ovat puolestaan SLO 0902, kaapelin halkaisija 9-14,5mm ja ilmeisesti seinämän paksuus 0,6-3mm. Kytkentärima on BoWo, sitä tuskin saa irti kiinnitystapit ehjänä. Ja rungon väri on kuitenkin ruskea eikä musta. |
![]() |
12.07.2023 12:03 <Kari Paavola> Ja se toinen on tuossa Tuhkimontien ja Roihuvuorentien risteyksessä vähän pohjoisempana. Sitä voi ihailla vaikkapa vastapäisen Ruiskumestarin terassilta. |
![]() |
11.07.2023 22:02
<Lars>
En usko että tarvikkeiden asenettavuudella on ollut mitään merkintä siihen että näistä orsityypeistä on luovutettu. Kyllä asentajat ovat sen verran fiksuja että ne ottavat oikarit poraamalla 16 mm pulteille 20 tai 22 mm reiät jotta orsien asennus onnistuu helpommin. Uskon enemmän sitä että tarvikkeiden hinta ja saatavuus oli ratkaiseva orsityypin valinnassa. Ainakin täälläpäin on ollut joskus vikoja jääkuormatilanteessä noilla taaimaisilla orsilla kun vaihevälit ei enää pysyy hallussa. Taaimaisissa orsityypissa sitominen on sekin aika aikaa vievä, ensiksi on lanka nostettava rissusta ja ripustin asennettava. Johdin on kuorittsvs jos sen haluaa toimivan kipinäväleinä. |
![]() |
11.07.2023 09:45 <Gebi> here you can check detial about <a href="https://www.technopoleindustries.com/"> light pole</a> |
![]() |
11.07.2023 09:43 <Gebi> here you can check detial about <a href="https://www.technopoleindustries.com/">light pole</a> |
![]() |
11.07.2023 09:42
<Akhter>
here you can check complete details about camera pole https://www.technopoleindustries.com/cctv-camera-pole-manufacturer/ |
![]() |
11.07.2023 09:30 <Akhter> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:30 <Akhter> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:29 <Akhter> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:29 <gebu> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:29 <Akhter> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:29 <Akhter> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:28 <Gebi> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:28 <Akhter> https://www.youtube.com/watch?v=wbXJMZ4yARM |
![]() |
11.07.2023 09:23
<gebu>
Yes this decorative light pole is available and we are manufacturer of light pole https://www.technopoleindustries.com/decorative-poles-manufacturer-dubai-uae/ |
![]() |
11.07.2023 09:20
<Gebi>
wants to learn about cutout box light pole https://www.technopoleindustries.com/cutout-box/ |
|
11.07.2023 09:02
<Akhter>
if anyone face any issue street light pole then submit your query. https://www.technopoleindustries.com/ |
|
10.07.2023 21:54 <Make> 2011 meduusat olivat vielä paikoillaan, mitä lienee käynyt. Cupola näkyy olleen jo pitkään. |
![]() |
10.07.2023 21:45
<Make>
Eli tuokin sitten riippuu paljon asentajasta... Aikoinaan Panssarinyrkeissä näkyi joskus pyyhkimisjälkiä. Hyvin pikaisesti oli sutaistu kai vain sisältä. Muuten en ole juuri huomannut puhdistusta. Vedenpoistoreikä tuntuu olevan kovin usein tarpeellinen ainakin Idmanissa. |
![]() |
10.07.2023 21:31 <Make> Vai sillä lailla. Puut ovat kyllä kasvaneet melkoisesti 10 vuodessa. |
![]() |
10.07.2023 21:27 <Make> Niin ovat paikoillaan, tuskin sentään käytössä... https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?pos=-231639 Vaikea sanoa laatikkovalosta. Heijastimessa on joku tumma kohta, entinen lampun tuki? Särkänniemen suunnilla tai jossain olen nähnyt samantyylisiä. |
![]() |
10.07.2023 09:31 <Koomikko > Mynttilän johto katkaistu ja hännät roikkuvat seinällä. Linja purettu ja tehty tilalle uusi 110 kV:n linja. |
![]() |
10.07.2023 09:27 <Koomikko > Maantien varressa tyhjä pylväs, osassa korvaavat ledit, AMKA vieläkin poikki ja melkoinen pusikko valaisimien ja tien välissä. |
![]() |
09.07.2023 21:20 <Make> Ilmeisesti ovat vielä paikoillaan... Jossain noita on jo pohdittu. Luukut ovat erikoisesti jalustan juuressa. Melkoinen katunäkymä, kun pääsee jopa sisälle taloon. |
|
09.07.2023 21:03
<Make>
On tuo kartta kyllä melkoinen. Näytti, että taas yksi valaisin puuttuu. https://www.google.fi/maps/@60.4058764,25.0939447,3a,30y,255.19h,87.09t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTYlIstO4kDf-MKoWglwePg!2e0!5s20180501T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu Sen merkki näköjään häviää, kun zoomaa lähemmäs! https://kerava.keyuv.keypro.fi/fi// |
![]() |
09.07.2023 20:13 <Froggy> Mikkelissä on näköjään tuota AEG:n pienpainenatikkaa!: https://www.google.fi/maps/@61.6962622,27.2887704,3a,34.9y,249.42h,121.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMOYzJh8mgAHGyvDpwVITesmwNZEVgmhH62Idm9!2e10!7i16384!8i8192?entry=ttu On siinä pihalla kaikkea mielenkiintoista, joku neuvostotyylinen laatikkovalo ja 4x Ornon loistevalot vierekkäin samassa pylväässä! |
![]() |
09.07.2023 12:22
<Jouko>
Tässä tuli nyt aamusella vartavasten pysähdyttyä kommenttien takia katsomaan miltä näyttää. Aika hyvin oli kymmenessä vuodessa tumma läikkä haihtunut tuosta terassin pinnalta, samoin MMJ:t suht puhtaat, joskin Hengenvaara kyltti oli hieman syöpynyt valuman takia. Itse puupylväiden sävyaste muuttunut lähes mustasta ruskeaan. Aivan viereen oli pykätty uusi kiristyspylväs rakenteilla olevalle Kieppi-Hirvensalmi 110 kV johdolle. Kiinteistökartalla paikalle oli pieni tontti merkitty, ehkä muuntoasema varaus tulevaisuuteen. |
© Janne Määttä 2004-2017