![]() |
28.06.2016 16:43 <RicuP.> SLOn laatikko on mallia 8210. Jyväskylästä löytyi. Todennäköisesti myös Nav versio on samalla tyypillä.. |
|
28.06.2016 14:17 <RicuP.> Tuo muistuttaa myös vanhaa jokapaikan ns. "ylioppilas lakki" valaisinta (AVR 2) :) |
|
28.06.2016 14:13 <Hartsa> ei kuvaan liity mutta kuitenkin sähköön ;) http://www.spek.fi/news/Aurinkopaneeleihin-liittyy-turvallisuusriskeja-/27263/8f3c122c-52c5-4350-8a4e-a51837e3da65 |
![]() |
28.06.2016 00:58
<RicuP.>
Voi olla, että on vain laitettu ilman jalustaa.. Saksassa se on nykyään ihan yleinen käytäntö, mutta siellä ei maa pahemmin roudi talvella. Aikalailla tuon Mistralin näköinen on myös joku GE:n malli, jota näkyy ainakin Nurmijärvellä olevan. Logo oli pohjassa. |
|
28.06.2016 00:53 <RicuP.> Jaahas, en vissiin ole koskaan nähnyt.. |
![]() |
27.06.2016 23:22 <RicuP.> Varmaan vain yhdellä ruuvilla päältä.. |
![]() |
27.06.2016 21:01 <Make> On sää tärkeä asia ainakin arvokilpien bongauksessa... |
|
27.06.2016 20:58 <Make> Olisiko tuota kuristimen lakkaa. |
|
27.06.2016 20:57 <Make> Eikös kuristimen kyljessä ole liitinpalikka, kuten: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2530&pos=28&pid=77448 Valaisin kai on Sähköliikkeiden OY 8154? Nyt pitäisi olla helppo katsoa... |
|
27.06.2016 20:41 <Make> Niin se on, kerran näin. Thornissa taas taitaa olla pallo, jossa hattu päällä: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/9037 |
|
27.06.2016 20:35 <Make> Myös isompi malli BOLL 500 on kai ollut saatavana. Kumpikaan ei taida enää olla myynnissä. Pylvään sisällä on joku QPD- pikaliitin. http://www.easyled.fi/sites/default/files/dokumentit/asennusohje_boll.pdf En ole nähnyt valot päällä, löytyivät nyt ihan sattumalta. Tuolla olikin monenlaisia palloja... |
|
27.06.2016 20:25 <Make> Myös pienpainenatriumversio löytyy. Siinä lamppukotelo on kai yhden tuollaisen ruudun pidempi. Jyväskylässä ja oliko Hämeenlinnassa näyttivät olevan vielä paikoillaan moottoriteiden tunneleissa. |
![]() |
27.06.2016 19:31
<Make>
Oli joku tietyö ja tolppa oli kaivettu ylös. Pää oli niin ruosteinen ja savinen, ettei se jalustan sisällä liene ollut. Myös Keravalla on muutama Mistral. |
![]() |
27.06.2016 19:27 <Make> Noita ne taitavat olla. Yksi vielä tuntematon malli on harmaa, muovirunkoinen kauha, jota ainakin Finnparttia myi joskus vuosituhannen vaihteessa. |
![]() |
27.06.2016 19:20 <Make> Miten hattu lienee kiinni, ei varmaan kovin tukevasti ainakaan... |
![]() |
27.06.2016 00:14 <Hartsa> Nyt asiaaa siis VR uudesta kiipeilyestoista........http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vr-yrittaa-estaa-junien-katoille-kiipeilya-25-000-volttia-on-kuin-salama-joka-menee-ihmisen-lapi/5944534 |
![]() |
27.06.2016 00:13 <Hartsa> Väärä linkki tuo ylin sen voi poistaa pois ylläpito !!! |
![]() |
27.06.2016 00:13 <Hartsa> ei liity kuvaan mutta VR juttuja......... http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/aina-on-hyva-saa-jaada-elakkeelle-katso-mtv-n-meteorologikonkari-visa-salojarven-viimeinen-saalahetys/5963010 |
![]() |
27.06.2016 00:10 <Koomikko> Tieltä katsoen on vieläkin pystyssä. |
![]() |
26.06.2016 23:49 <Koomikko> Tämäkin siirtyy lähiaikoina historiaan. Viereen rakennettu uusi asema melkein valmis ainoastaan Petäjäveden linja kytkemättä. Kaikki muut 110 kV:n linjat katkottu ja käännetty uudelle asemalle. Pättiniemen nelivitonen on vielä pystyssä, tuskin sekään kovin pitkään. |
|
26.06.2016 23:35 <Koomikko> 220 kV:n kenttä kylmänä, kaikki erottimet auki. Petäjäveden päästä linja tiputettu alas uuden aseman tieltä. Aseman päämuuntajista pm 2 hävinnyt bunkkerista, pm 3 kylmänä, pm1 jännitteisenä 110 kV:n puolelta 220 kV:n erotin auki. |
![]() |
26.06.2016 22:32
<RicuP.>
Ainakin Jyväskylän ja Muuramen välisellä osuudella mainostaulujen valot on ranskalaisia, mallia Thorn Marianne: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2542&pos=2&pid=120219 Ehkä rumin kauhavalaisin, mitä tiedän.. :D |
|
26.06.2016 20:56 <L8> WD-40:ntä tarvitsin vain heijastimen ruuvien irrotukseen. Muut osat irtosivat ihan ilmankin. |
![]() |
26.06.2016 20:50 <RicuP.> Jaahas, voi olla, että ei ole jalustaa, tai on putkijalusta. Hyvinkäällä on samanikäiset pylväät valettu aika rajun kokoiseen nelikulmaiseen jalustaan, joka leveni alaspäin. Niitä Mistralleja on ilmestynyt vähän jokapaikkaan, paitsi Hyvinkäälle |
|
26.06.2016 20:10 <RicuP.> Ei ole vielä tullut tuollaista vastaan.. Luulen myös, että kuvun sisään on rakennettu jotain. Tai joku suojeltava rakenne.. |
|
26.06.2016 20:06 <RicuP.> Vähän näyttäisi, kuin noitten Idmanien kupu ei olisi pallo, vaan puolikas, jossa on reunat tuohon kypärään.. |
|
26.06.2016 20:04 <Make> Osat ilmeisesti irtosivat ehjänä WD-40:n avustuksella... |
|
26.06.2016 20:00 <Make> Äkkiseltään suurin ero tähän on Sähkö-Lahden kaksi kansiruuvia. |
![]() |
26.06.2016 19:46 <Make> Hiljattain näin sellaisen pylvään ylös kaivettuna. Näytti, kuin jalustaa ei olisi ollut lainkaan ?! Noita Idmaneja oli ennen aika paljon elohopeaversiona: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7847 Nyt taitaa yleinen olla Strihl Mistral: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/9002 |
![]() |
26.06.2016 19:40 <Make> Em. taloyhtiön pihavaloa ei ollut enää. Yleiskuva on, kilpi jäi bongaamatta... Puolalais-kiinalainen valonheitin iski taas. |
|
26.06.2016 19:32 <Make> Erotin lienee vaihdettu, ei siinä ainakaan sulakkeita ole. Muuntaja on tuon seuraavan kuvan kilven mukainen. |
|
26.06.2016 19:15 <RicuP.> Mutta tämä ei sittenkään ole Idman: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=43&pid=71526 vaan on Sähkö-Lahti H-808. |
|
26.06.2016 19:02 <Make> Voi tuo viides merkki A:kin kyllä olla... |
|
26.06.2016 19:00 <Make> Itse kilpikin lienee alkuperäinen, ilmankos ei ole ihan uuden veroinen. |
|
26.06.2016 18:47 <Make> Keravallakin noita mustia lappuja on, joka toisessa pylväässä. |
|
26.06.2016 18:43 <Make> Siinä onkin työtä, kun tuollaista alkaa lähettämään johonkin. Jos siellä on jotain pallon aukkoa suurempaa, jolloin avaus vaatii temppuilua. |
|
26.06.2016 18:36 <Make> On varmaan saanut sillä yhdistelmällä, kuin on haluttu. Löytyy myös mustalla päällisellä ja opaalikuvulla. |
|
26.06.2016 18:32
<Make>
Kyllä siinä valaisimen luulisi olleen. Olisiko se revitty täysin irti ja joku on tehnyt vikailmoituksen. Jotenkin tuo kehys varmasti liittyy kiinnitykseen. Edellisessä kuvassa näkyy, että kehyksen pidinraudat lähtevät aika vinosti ylös. Yhdessä kuvassa puolestaan näkyy, että valaisin olisi pohjastaan ruuveilla jossain kiinni. |
|
26.06.2016 18:21 <Make> Onhan se Idman. Näissä kilpi on lampunkannan vieressä, joissakin se on kuristinkotelon kannessa. Olen löytänyt vanhemman samantyylisen, joka ehkä ei ole Idman... |
|
26.06.2016 18:18 <RicuP.> Joo, kanta on tuttua mallia, siitäkin on paria versiota. |
|
26.06.2016 18:14
<Make>
Jostain 70-80-lukujen vaihteesta varmasti ovat. Tästäkin mallista on sitten jo löytynyt monta versiota... Lampunkanta vaikuttaisi Suomessa yleisesti käytetyltä? |
|
26.06.2016 17:04 <tolppa-apina> Kyllä nuo normaalisti poraamalla laitettiin, onkohan tuossa kolossa ollut valaisinta ollenkaan? |
|
26.06.2016 16:00 <RicuP.> Niinpäs näkyykin.. Saattaa sitten ollakin joku kiilakiinnitys juttu. En ole koskaan joutunut tuollaista avaamaan. Se onkin varmaan helppo asentaa, kun ei tarvitse porailla. Kehys on kai vain jousilla kiinni. Hyvinkäällä on myös semmoista mallia, jossa ei näy tuota koteloa. Lisäksi on kuvan mukaisia uusia valaisimia, mutta Led mallia. Sinertävä kilpi on tuossa kannessa kiinni, täytyisi katsoa mitä lukee.. |
|
26.06.2016 14:14 <muhentaja> Betonissa tosin näyttäisi olevan ennemminkin muottilautojen jäljet, kotelon jäljiltä betonin pinnan luulisi olevan tasaisempi. Lisäksi voisi olla oma haasteensa saada repäistyä kotelo irti betonista kaapeleita vahingoittamatta, kun tulevat tuolta sivukulmasta sisään. Olisiko tuossa valaisimessa jokin työkalulla kiristettävä kiilamekanismi? |
|
26.06.2016 13:41 <tolppa-apina> Mustat lätkät tai musta teippi kertoo yövalosta |
|
26.06.2016 02:30
<RicuP.>
Vai tuossa mallissa on kuristimessa pelkät johdot ilman liittimiä.. Yleensä ne on juotettu kiinni käämilangan päihin paperipinnan alla, eli voisi saada vaihdettua jopa. Elleivät sitten ole suoraan lakattua käämilankaa, jolloin päälle riittäisi vain sukka. Yleensä käämiä ei kannata alkaa purkamaan, kun lakka murenee pois.. Sulake näyttäisi olevan 10A. Suosittelen kuitenkin pienempää, esin. 6 tai 2A, kun sulla on jo todennäköisesti 10A taulussa muutenkin. Ehdottomasti tuo pitäisi sitten maadoittaa. Kun vanha kuristin on käynnissä, se indusoi/vuotaa runkoon jonkinverran jännitettä... |
|
26.06.2016 02:24 <Hartsa> No löytyikö mitään yllätystä...olisiko ollut joskus joku patentti juttu menossa niin ei ole saanut avata ? |
![]() |
26.06.2016 02:23
<Hartsa>
Pitääpä tuo valaisin kuvata tässä jokus ihan päivällä... |
|
26.06.2016 01:59 <RicuP.> Paitsi, että olikin:) |
|
26.06.2016 01:50
<RicuP.>
Nuo ovat juuri niitä ensimmäisiä Minicompacteja. Vissiin joku jäähdytys on kai olevinaan.. Tuossa mallissa on vielä lampunkanta etureunassa. Joku Tuusulalaisten numerokilpi on. Voisi olla ryhmä ja tolpan nro?. Mikä merkitys on sitten noilla mustilla lätkillä varsissa? Niitä näkee aina joskus, täälläpäin ei ole ollut.. |
© Janne Määttä 2004-2017