![]() |
01.09.2016 20:14
<RicuP.>
Noniin, ovat luottaneet tuollakin sitikkaan.. :D Onni on, etteivät ole sähköjärjestelmää sitikalta sentään hankkineet :) Punaviinipäissä on ainakin autojen sähköt suunniteltu. On normaali järjelle käsittämättömiä ratkaisuja, jolloin vikatapauksessa voi odottaa mitä vaan. Lopulta joutuu itsekin 'ottamaan', että jaksaa :) Ajotietokone taas ei huomaa mitään, eikä ainakaan varoita mistään viasta vaikka koko laatikko putoaisi maantielle. Muuten todella upea kuva! |
|
01.09.2016 19:44 <Jouko> Siinä vieressä on valaistuja lehtikuusia osana 5-tien maisemagalleriaa jo vuosien takaa. Ainakaan parisen vuotta sitten niissä ei valoja näkynyt koko talvena. Kuopiossakin oli yhdessä kallioleikkauksessa valaisimia viritelty, vaan en muista paloivatko ne.. https://goo.gl/maps/BUUvkMVV4Ly |
![]() |
01.09.2016 17:00 <muhentaja> Intissä tuli 24V akkupaketista savut ulos oikein kunnolla kun pojilla meni lämpöanturien kytkennät ristiin latauskaapeleiden kanssa. Ko. vehkeissä lämpöanturi oli akun kylkeen remmillä kiinnitettävä lätkä jossa ei ollut mitään sähköistä yhteyttä akkuun, joten eipä ollut virhekytkennällekään valvontaa. |
![]() |
01.09.2016 15:00 <tolppa-apina> ja hyvän hitsarin taudin silmiin |
![]() |
01.09.2016 14:36 <Hartsa> kyllä fiiju tarttaa kun on lämpimät öljyt =) |
![]() |
01.09.2016 14:34 <Hartsa> No joo tää lamppu sihis kun menin aamulla töihen suorastaan kiehui ja kauhee käry..... Ihme kun ei oo pahemmin räjähtänyt. |
![]() |
01.09.2016 14:33 <Hartsa> Tippuvedeltä suojattu malli |
![]() |
01.09.2016 14:32 <Hartsa> Teholisuushallin valastuksessa kaiteki ei trkempaa tietoa ole.. Vois olla vanhoista varavaloista tämä en muista enään mistä tuli purettua tarkalleen pois. |
![]() |
01.09.2016 14:31 <-"-> Vanhoissa lampuissa ne oli vielä isompia savut sen mukkaan.... |
![]() |
01.09.2016 14:30 <Hartsa> On tullu "juostua" just noitten käryjen takia ;) |
![]() |
01.09.2016 13:21
<RicuP.>
Niin taitaa saada. Olen ollut aikoinaan tehtaalla töissä, jossa tehtiin Bonair otsonaattoreita. Niissä käytettiin kirkkaita yksikantaputkia keraamisilla kannoilla tai -T5 putkia. Johonkin peltikoteloon vain ja tietokoneen puhallin kylkeen, että ilma pääsee läpi. |
|
01.09.2016 11:44 <Koomikko> Leppävirran Paukarlahdella. |
![]() |
01.09.2016 10:11 <Jukkis> Tuosta saakin näppärän otsonintekokoneen vaikka paskahuusiin. |
![]() |
01.09.2016 00:24 <RicuP.> Siltä vähän vaikutti, kun kaikki valaisimet olivat entisensä näköisiä, tai sitten on käytetty korvaavia lamppuja. S ryhmän kohteissa näkee usein Oculuksia, malli on muuten täälläpäin melko vähällä käytöllä ollut. Usein kaupungin toimesta vanhan Eh erikoisvalaisimen tilalle näkyy nyt ilmestyvän tylsä perusvalaisin. Uusiin kohteisiin laittavat sitten erikoisia Led valoja. |
|
01.09.2016 00:10 <RicuP.> Ei noitten kilpiä ole vissiin edes bongattu. On ihan hatusta heitetty. PSO:n tiesivät, kun se löytyi mun kuvista. |
|
01.09.2016 00:06 <RicuP.> Missä tuo "her" on? Kyllä tuontyyppisiä valaisimia näköjään näkee vielä hylättyinä. |
|
01.09.2016 00:02 <RicuP.> Niin voi olla. On voinut olla myös varastossa jonkinaikaa ennen käyttöönottoa. Aika erikoista, että johdon sisäänvienti on lamppukotelon puolella. |
![]() |
31.08.2016 23:53 <RicuP.> Vanha kunnon Rifan "savukone" konkka.. Monesti kouluista ja virastoista tulee palohälytyksiä, kun tuommoinen kypsyy.. Kannattaa repiä pois, kun putkia vaihtaa. |
![]() |
31.08.2016 23:47 <RicuP.> Vähän liikaa lataustehoa... |
![]() |
31.08.2016 23:45 <RicuP.> Mitähän tuo pisara ympyrässä tarkoittaa? |
![]() |
31.08.2016 23:42 <RicuP.> Tuossa on näköjään tuommoinen pelti tukevoittamassa lampun kannan kiinnitystä. Kiinnitysruuvit onkin sisäpuolelta, kun mun mallissa on valaisimen ulkopuolella pohjassa kisko, jolla tulee kiinni. |
![]() |
31.08.2016 23:25 <RicuP.> Missähän käytössä on ollut, kun kaksi vaihetta on haaroitettu kahteen? On ilmeisesti 70- 80 -lukujen nurkilta. |
![]() |
31.08.2016 21:36 <Make> Tuollainen sisäkalu on minullakin olevassa rasiassa. |
|
31.08.2016 21:34 <Make> Nyt tuntuu toimivan, kiitoksia. |
|
31.08.2016 21:33 <Make> Olisiko ehkä 80-luvun lopulta, kun malli on 8xxx eikä 9xxx: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8741 |
|
31.08.2016 07:29 <calm> Kuvan siirrossa kuvapalvelimelle oli tapahtunut jotain Jännää. |
![]() |
30.08.2016 09:44
<Hartsa>
http://yle.fi/uutiset/jere_neijosen_kassakone_ei_toimi_myrskyn_jalkeen_mutta_kauppa_kay_manuaalisesti_vanhan_ajan_tyyliin/9125359 No olisiko hyvä investoida pieneen varavoimakoneeseen niin kauppa kävisi ja kahvi keittyisi jopa soppa lämpiäisi ;) |
|
29.08.2016 21:32
<Make>
Niimpä on! On myös Nesteen D-piste ja noita on taas sisääntulon molemmin puolin... Onkohan tuo joku Nesteen käyttämä malli? Eivät liene käytössä, kun pylväistä puuttuu luukut. Myös Orno Jodiska- halogeeniheittimet löytyy, kuten kuvan paikassakin. Outo paikka tuo "her". |
![]() |
29.08.2016 21:26 <Make> Jokohan sitä on pitänyt alkaa kierroksia rajoittamaan... |
|
29.08.2016 21:22
<Make>
Vähän nuo muovit ovat rapean oloisia tuossa yläpuolella, varmaan aurinkokin on vaikuttanut asiaan. Kieltämättä ulkonäkö on aika 80-lukuinen, tulee Lival mieleen. Ehkä nuo on saatu käytettynä jostain. Valonjako on kai symmetrinen tai jotain, kun lamppu näytti olevan "kourun" pohjalla ihan keskellä. Vähän tuo musta osa halogeenivaloa muistuttaa, mutta ei ihan suoraan taida olla sellaisesta. |
|
29.08.2016 21:08 <Make> Niin siinä täytyy olla. Ei sille mitään ihmeellistä pitäisi olla tehty. |
![]() |
29.08.2016 19:31 <RicuP.> Ovat vielä toistaiseksi pystyssä pysyneet. Tyvet ovat aikalailla aurojen kolhimat ja ihan ruosteessa, samoin kuin itse pylväätkin osittain. Sinkityt versiot ovat hieman kaarella valaisimen painosta. Kunhan lumi ja suola niitä muutaman vuoden vielä nakertaa, niin pahalta näyttää.. Kummallisissa paikoissa tosiaan säästetään. |
|
29.08.2016 19:21 <muhentaja> Firefox ei näytä mitään, IE näyttää tyhjän laatikon, Chromella kuva näkyy. Jos kuvan lataa koneelle IrfanView aukaisee ongelmitta, GIMP herjaa "Unsupported marker type 0xf7". Joku käpy taitaa olla kuvatiedostossa. |
![]() |
29.08.2016 18:38
<Jouko>
Vanha väistyy hiljalleen... http://yle.fi/uutiset/sydan_sykkii_betonikuoren_sisalla__vanha_kantaverkon_sahkoasema_vaistyi_uuden_tielta/9088340 11.8.2016 "Petäjäveden 50-luvulla rakennettu kantaverkon sähköasema oli tullut käyttöikänsä päähän. Se sai väistyä uuden tieltä. Tilalle on rakennettu moderni sähköasema, joka mahdollistaa 400 kilovoltin voimajohdon rakentamisen tulevaisuudessa. Uhkaavan näköisen betonibunkkerin sisällä sijaitsee sähköaseman sydän, kolmen miljoonan euron arvoinen muuntaja. – Betonikuoren tarkoituksena on suojata muuntajaa ja estää esimerkiksi tulipalon leviäminen. Ja kestäisi se pienen tykinkin iskun, myhäilee projektipäällikkö Hannu Heikkinen, Fingrid Oyj:stä. Muuntajan läpi virtaava sähkö virtasi aiemmin Petäjäveden vanhalla sähköasemalla. Nyt tuo 50-luvulla rakennettu asema on tullut tiensä päähän. Laitteet alkavat olla jo niin vanhoja, että vaatii uskallusta käyttää niitä. Petäjäveden sähköasema on osa Fingridin kantaverkkoa, joka siirtää sähköä joka puolelle Suomea ja naapurimaihinkin. Findgridin kantaverkon kautta kulkee noin 75 prosenttia kaikesta Suomessa kulkevasta sähköstä. – Puhutaan tämmöisestä sähkön valtatiestä. Moottoriteistä. Me huolehdimme koko Suomen sähkönsiirrosta. Me pidämme sähkön tasapainoa yllä, se kuuluu meidän velvoitteisiin, Heikkinen kertoo. Fingridin aluepäällikkö Ari Levula uskoo, että uusi sähköasema kiinnostaa paikallisia petäjävetisiä. – Petäjävedellä on pitkä historia sähkönsiirrossa ja täällä on asukkaita, jotka ovat olleet siinä historiassa mukana. Uusi tekniikka varmaan kiinnostaa. Asukkaat ovat nähneet kaukaa työmaan ja pääsevät nyt käymään täällä paikan päällä. Sähköaseman mittasuhteet paljastuvat vasta paikalla, miettii Levula. Asema on tärkeä myös Keski-Suomen maakunnan kannalta. – Tätä kautta syötetään Keski-Suomeen sähköä. Koska Keski-Suomessa ei ole sähköntuotantoa, se on tuotava tänne Keski-Suomeen, projektipäällikkö Heikkinen toteaa. Petäjäveden uudella asemalla on merkityksensä myös tulevassa. Sen avulla varaudutaan tulevan, entistä tehokkaamman voimalinjan rakentamiseen. Suunnitteilla on uusi, 400 kilovoltin jännitteillä toimiva siirtoyhteys Petäjävedeltä aina Oulunjoelle asti. – Ympäristövaikutusten arviointi on tehty, reitti on valittu ja rakentaminen sijoittuu vuoden 2020 jälkeen. Aikataulu täsmentyy sen mukaan, mikä on todellinen siirtotarve eli milloin sitä johtoa tarvitaan. Uutta maiden lunastusta ei Keski-Suomen alueella tarvita lainkaan, vaan uusi johto sijoittuu vanhan 220 kilovoltin voimajohdon paikalle, kertoo aluepäällikkö Levula." |
|
29.08.2016 16:29
<RicuP.>
Tuo 1m etäisyys on vähän tilanteesta kiinni.. Ulkonahan se pääsee jäähtymään paremmin, mutta kyllä se aikalailla silti kuumenee, varsinkin kahdella valaisimella. En ole varma, onko tuo AEG:n malli, mutta ainakin yhteistyötä on ollut. Lisäksi vaikuttaa, että valaisin olisi kuitenkin vanhempi, kuin -95, koska jännite on 220V, eikä CE merkkiä vielä ole.. Näyttää, kuin valaisimen musta kuristin osa olisi sama, kuin 1000W halogeenin runko? Noita tuon tyyppisiä italian valaisimia on näkynyt Suomessa vissiin 70 -luvulta asti. |
![]() |
28.08.2016 22:50 <Jouko> http://yle.fi/uutiset/rauli-myrsky_nosti_tuulivoimaloiden_tehon_uuteen_ennatykseen/9125630 |
|
28.08.2016 22:25 <Koomikko> Samaa näköä tuollakin https://goo.gl/maps/Qu1FmHQqQYU2 |
![]() |
28.08.2016 21:36 <Make> Vaikea uskoa, että sitä vain ulkonäön takia olisi laitettu. |
|
28.08.2016 21:33 <Make> Outo juttu on... PSO on kuitenkin löydetty laatikko- malleihin, mallina on Bunkkeri. |
![]() |
28.08.2016 21:30
<Make>
Vai ihan olisi liitänlaitteita päivitetty. Kuulostaa edistykselliseltä. Jos ne valaisimet menivät nyt johonkin muuhun kohteeseen. Keravalla Idman Oculukset ja jotkut uppovalot saivat tosiaan ledilamput. |
|
28.08.2016 20:11 <Make> Jos ei varren sisällä ole jotain erikoisen muotoista kuristinta. |
|
28.08.2016 20:08 <Make> Jos Nokalux on liian kallis... Siihen näkyy saavan jopa ledipäivityssarjoja. |
|
28.08.2016 18:25 <RicuP.> Kuva näkyy noin sekunnin..? |
|
28.08.2016 18:24 <RicuP.> Aika vanha malli on tuo Nokalux. Hyvinkäälläkin Hakalassa niitä oli jokapaikassa. Nyt tylsät koffer2 tilalla.. Niitä uusia ei Lahteen tullutkaan, vaikka niin luki jossain suunnitelmassa. Tilalla on nyt jotkin pyöreät V malliset vissiin Led valaisimet. |
|
28.08.2016 18:17 <RicuP.> Aika pieneltä tuo varsiosa näyttää kyllä. Lamppu osassa olisi taas liian kuuma, joten pylväässä se kai on. |
![]() |
28.08.2016 18:13 <RicuP.> Kutistesukat ovat vissiin vain sitävarten, että on saatu johdotukset kaksoiseristettyä (suojaeristys) että luokan 2 vaatimukset täyttyisivät kannen osalta, ei niinkään lämmöneristyksen takia. Normaalisti kokonaan maadoitetun, tai eristävän rungon sisällä riittää peruseristeiset johtimet. |
|
28.08.2016 18:04 <RicuP.> En tiedä, mistä nuo tyypit on revitty.. Kaikki on jotain Idmanin mallia. Myös salmiakkimallien numerot on jotain 8512 mallin versioita. Itsekin luulin joskus niiden pitävän paikkansa. |
![]() |
28.08.2016 17:55 <RicuP.> Jaa.. Voihan sekin olla mahdollista. Joku tarkoitus tuolla valkoisella lasilla täytyy kyllä olla.. Nuo eivät varmasti pala, koska rakennus vaikutti olevan olleen vuosia tyhjillään. |
![]() |
28.08.2016 17:48
<RicuP.>
Jaahas, myös Hyvinkäällä entisen sokoksen parkkitalon kannella on Streetus valaisimet olleet vuosia pimeinä. Ne oli merkattu tarralla 150W natikoiksi, mutta ovat kai kuitenkin 70W. Nyt ne palavat ja niissä on jotkut valkoiset lamput.. Parkkitalon ulkoseinällä on myös samat valaisimet, mutta jostain syystä 125W mallit, joita ei ole vielä muutettu. Myymälä saneerattiin pari vuotta sitten ja samalla myymälän kellarin hallin 80W Froggyt vaihdettiin 70W Mm lampuiksi, samoin hallin katoksen upotetut valaisimet luultavasti saneerattiin Mm lampuille. Nyt kellarissa on puolalais-kiinalaiset led heittimet saneerattujen Froggyjen tilalla ja katoksen uppovalojen päälle on ilmestynyt myös jotkin Led valaisimet. Eli alkuperäinen saneeraus valui kankkulan kaivoon.. |
|
28.08.2016 17:24 <RicuP.> Lähtivät muutama vuosi sitten. Muualla tuolla en ole nähnyt. |
© Janne Määttä 2004-2017