![]() |
05.01.2018 19:49 <RicuP. > Ei vielä ollut Idmanilla silloin muita ppn malleja sitten kuin tuo.. |
![]() |
05.01.2018 19:47 <RicuP. > Ainakin sillä erolla, että ei ole kuparia ja lasi tulee erilailla kiinni. On kai vähän uudempi malli. Ettei sitten ole Itsu. |
![]() |
05.01.2018 19:44 <RicuP. > Ellei tässä sitten käänny tuo vati tuon kantaosan päässä? Sisällä näyttäisi olevan joku rinkula kannan ympäri, joka varmaan puristaa tuon vadin kantaosaan. 1500W lamppu mahtuu kyllä tuonne vissiin sopivasti. Ainakin kulutusta ja lämpöä on piisannut. |
![]() |
05.01.2018 19:38 <RicuP. > Aika tyylikkään näköinen tuntematon valaisin. |
![]() |
05.01.2018 19:37 <RicuP. > Noita holkkeja on käytetty myös hirviaitojen ylävaijerissa. |
![]() |
05.01.2018 19:34
<RicuP. >
Otsikon mukaan johdot palavat:p Näkyy se syttyvän "väkisin", vaikka on lunta ympäriinsä. |
![]() |
05.01.2018 15:41 <Hartsa> No eikä huoltiksia voisi varustaa varavoimalla ja niille kunnon säiliö että pyöris viikon omin nokkineen ilman tankkausta nyt vaan 2vrk sitten se hyytyi ;) https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hairiotilanteessa-suomeen-tarvitaan-70-hatavirralla-toimivaa-huoltoasemaa-nyt-niita-on-vain-nelja-miten-lopo-maksettaisiin/6719142#gs.kcOjBN0 |
![]() |
05.01.2018 15:38 <Hartsa> Ei liity tuohon 45 kuvaan mutta 20kV kylläkin..oksa vähän palaa https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/video-luminen-puu-kaatui-sahkolinjan-paalle-liekit-lyovat-kaapeleista/6719820#gs.zs4d43M |
![]() |
04.01.2018 17:38 <Hartsa> Kyllähän ollaan aika riippuvaisia sähköstä http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.219504 |
![]() |
03.01.2018 23:08 <Hartsa> Kyllä ja varmaan joutovaijerillekkin ;) |
![]() |
03.01.2018 21:19 <Make> Ja harusmerkeille on keksitty uusi käyttökohde. |
![]() |
03.01.2018 21:17 <Make> Onkohan samanlainen kuin: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/1826 Tuo vaan näyttää epäsymmetriseltä ja alumiinin väriseltä. |
![]() |
03.01.2018 21:14
<Make>
Valaisin voi olla Idman A 9-14, 1500W, halk. 46 cm, sivu 77: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__140_-_195x Sanka on kyllä erilainen, tuota ei kai voi säätää sivusuunnassa. |
![]() |
03.01.2018 20:48
<Make>
Valaisin taitaa olla Idman A 9-7, 500W, halk. 32 cm, sivu 77: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__140_-_195x "Valaisin polttomaalattua metallia. Seinäkiinnitys. Valaisimen asento säädettävissä sekä pysty- että vaakasuunnassa." Heijastin ei ole hävinnyt vaan noita on eri heijastimilla. Tässä on valkoinen, tuolla toisessa kuvassa alumiininen satinoitu tai kiiltävä. Jossain on vielä pieni lippa lasin jälkeen. |
![]() |
03.01.2018 20:39
<Make>
Valaisin taitaa olla kuitenkin Idman A 9-8, 500W, halk. 32 cm, sivu 77: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__140_-_195x "Valaisin polttomaalattua metallia. Seinäkiinnitys. Valaisimen asento säädettävissä sekä pysty- että vaakasuunnassa." 80182:sta (500W) on myös 80182 A 1000W ja 80182 B 1500W- versiot. |
![]() |
03.01.2018 20:15
<Make>
Arvokilpi pitäisi olla lampunkannan alla, joku vaalea läiskä siinä taitaakin näkyä. Em. 1958 esitteestä: "Polttomaalattua metallia, heijastin eloksoitua alumiinia." |
![]() |
03.01.2018 20:06
<Make>
1. gen Tapiolan tyyppi on A 8-24/1, sivu 67: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__140_-_195x Lisäksi on joku ihme versio A 8-24/2, joka kiinnitetään ylhäältä päin tulevaan varteen !? Siinä lamppukin on kanta ylöspäin. |
![]() |
03.01.2018 19:47 <Make> 16.8 mainittu ritilällinen linkkukupu voi olla myös Idman A 2-7, sivu 15: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman_144_1961 |
![]() |
03.01.2018 13:39 <Hartsa> Erikoinen patovalalsin sittemmin korvattu halogeenivaloilla sekä kameravalvonnalla |
![]() |
03.01.2018 13:37 <Hartsa> Erikoinen luukku seinässä ja kiskot ulos.. |
![]() |
03.01.2018 13:34 <Hartsa> Siis tarkoitin tuon valoa käyttöä muualla suomessa joskus muinoin ehkä sillä ilmaistiin missä oli ja sijaitsi rautatien tasoristeys lähellä tie-aluetta. |
![]() |
02.01.2018 21:42 <Make> Valaisin näyttäisi olevan Idman A 8-19 SO 140W 60x32 cm, sivu 67: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__140_-_195x On ollut myös 2x 85W- versio A 8-20. |
![]() |
02.01.2018 21:42 <Joni> Juu tuo Maken kuvan malli näyttää tutulta |
|
02.01.2018 21:37 <Make> Valaisin voisi olla Idman 2804, sivu 65: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__140_-_195x Silloin niihin kuuluu myös Y-valaisintyylinen lasikaulus. |
|
02.01.2018 21:29 <Make> Hyvin samantyylinen posliinivalaisin on Itsu EH 30, sivu 159: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/itsu_57_-_1956 |
|
02.01.2018 21:16 <Make> Jostain syystä kuvan malleissa on jo muutamassa hattu enempi tai vähempi solmussa tai koko tötterö vinossa, kun kantaosa on jotenkin vääntynyt. Kaikki eivät edes ole puiden alla. |
![]() |
02.01.2018 21:13 <Koomikko> Keli teki vaihteeksi kepposen, muutamaa minuuttia aiemmin ylöspäin sai kelvollisia kuvia mutta, kun hipsi paikalle niin tuhnua riitti .... |
![]() |
02.01.2018 21:06 <Make> Pienemmässä on erikoisen näköinen varokekansi. Olen tainnut kuitenkin nähdä jossain. |
![]() |
02.01.2018 21:03 <Make> Kyllä kuvan malli varmaan loistelampuilla on, opaalikupu taas on häikäisyn takia: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/10221 |
|
02.01.2018 20:56 <Make> On hienoa saada ihan valmistajan edustajan vastauksia. Orno on tehnyt todella monenlaista. |
![]() |
02.01.2018 20:53 <Make> Siinä on taidettu jopa ulkonäköä miettiä. |
![]() |
02.01.2018 20:51
<Make>
Se on kai tuo: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8587 Muuten hyvä, mutta oli ilmeisen hämärää. Lamppukin on jopa paikoillaan. Ei oikein näy, onko jopa nappuloista purkausputkessa: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/10025 Valkoinen osa liittyy kai kantaan. |
![]() |
02.01.2018 20:38
<Make>
Ompa siinä taas löytö! Valaisin on Orno 15-320 Na 85W tai 15-330 Na 140W, sivu 77: https://issuu.com/mrdesigncatalogues/docs/orno_valaisimia_lampor_24mb/75 "Eloksoitu Al-peiliheijastin, prisma-akryylisuojus, kanta silumiinivalua. Paino 2,3 kg. Erillinen hajakenttämuuntaja." Myös muuntajakotelo on Orno. Harmaa pyöreä on kai joku erikoisempi liitin? |
![]() |
02.01.2018 20:23 <Make> ...eli varmaan Idman 82207, sivu 17 https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__135__-__1953 |
![]() |
02.01.2018 20:20 <Make> "Valmistettu kuparilevystä, sisäpuoli valkeaksi maalattu. Valurautainen seinärasia, varsi 13,5 mm panss. putkea, 45 ast. kulma. Lampunpidin posl. E27 halk 35 sm." https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__135__-__1953 sivu 18 |
![]() |
02.01.2018 20:09 <Make> Nyt on Idmanin luettelo, sivu 17... https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/idman__135__-__1953 Valaisin näyttäisi olevan Idman 82207 2x100W. Lampunpitimet ovat todella korkeussuunnassa liukutankojen varassa säädettävät. Tuossa pitäisi olla Y-valaisintyylinen varjostinrengas, standardilehden C. XI.105 mukainen. Myös 1x150W versio 82206 on. |
![]() |
02.01.2018 20:07 <Joni> Juu. Se tasoristeyksissä käytetty valaisin oli toisenlainen. Niitä oli monella pääradan tasoristeyksillä |
![]() |
02.01.2018 19:00 <Koomikko> Oikea johto tulee Korialta Vahteronmäen sähköaseman kautta ja jatkaa oikealle Valkealan sähköasemalle ja Savonradalle. Valkealasta silmukka jatkuu Kuusaanlammelle. Radalle menevästä linjasta on tulossa haara uudelle työnalla olevalle asemalle. |
![]() |
02.01.2018 18:49 <Koomikko> Valot ovat ajalta jolloin tie oli teollisuusalueella eikä yleisessä käytössä. |
![]() |
02.01.2018 18:39 <Koomikko> Siis nämä ovat valaisseet rataa tasoristeyksessä. Kaksi pylvästä tien kummallakin puolella. Googlen kuvassa on purettu raide vielä paikoillaan jossa myös on ollut valot https://www.google.com/maps/place/14594,+45720+Kouvola/@60.8962189,26.6726865,3a,20y,247.03h,91.98t/data=!3m4!1e1!3m2!1s8LSuTQLFFa0POEpBn7P0dA!2e0!4m2!3m1!1s0x4691b314b4faa3db:0x5d1c405376a41a66 |
![]() |
02.01.2018 18:31 <Joni> Okei joo. Tää ei oo se alkuperäinen varsinainen tasoristeysvalaisin |
![]() |
02.01.2018 18:21 <Koomikko> Ahlmannintie http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=3516 haun mukaan. |
![]() |
02.01.2018 17:44
<Joni>
Miltäs tasoristeykseltä tämä on? |
![]() |
02.01.2018 12:21
<TA>
Niinno, onko nämä suomalaiset PAS-johdot tai vaikkapa 1000V verkot nyt mitään parhaita keksintöjä nekään :) Taisin muotoilla muutenkin vähän tyhmästi kommenttini. Lähinnä mietin amerikkalaisen ja suomalaisen/eurooppalaisen jakelujärjestemän eroja yleisemmällä tasolla (jännitetasot, kolmivaihesähkö pj-tasolle asti, maadoitustavat jne), jossa mielestäni meillä on onnistuttu paremmin. Toisaalta vaikkapa AMKA on taidettu kehittää amerikkalaisen esikuvan pohjalta, ja oli pitkä kehitysaskel vanhaan avojohtoon verrattuna... |
![]() |
02.01.2018 11:24 <Hartsa> Oisko ollu joku tasoristeys paikan merkki tehty tuolleen noilla ppNa valaisimilla. Lossi paikoillahan ne käytti myös noita laiturialueellaan. |
![]() |
02.01.2018 10:09 <calm> Raahessakin oli aikoinaan Ouluntien ja Ratakadun risteyksessä yksinäinen oranssi lamppu, kun kaikki muut olivat vielä sinertäviä. Vuosituhannen vaihteen kieppeillä tuo risteys sitten muutettiin kiertoliittymäksi ja järjestelyt muutenkin muuttuivat erilaisiksi, mutta en kyllä muista kuinka myöhään ennen muutoksia moinen valaisinjärjestely paikalla oli. |
![]() |
02.01.2018 00:31 <Koomikko> Tuskin, oikealle tien toiselle puolelle menevä johto on katkaistu ja teollisuusalueelle menevä toinen raide on purettu. |
![]() |
02.01.2018 00:15 <-"-> Tietääkö joku että oliko näillä ppNa valoilla tarkoitus jotenkin opastaa ylikäytävälle tms....Täällä päin on eräässä risteyksessä tälläinen valo tai nykyisin on eh-poltin siitä on radalle matkaa 150M. Muistan ennen se risteys erottui kun muuten tiellä on Eh lamput niin tuo näkyi kauas. Valo vaihtui joskus 90 luvun alussa pois tuli normaali eh lamppu siihen tilalle. |
![]() |
02.01.2018 00:11 <Hartsa> Vieläkö on toiminnassa ?? |
![]() |
02.01.2018 00:10 <hartsa> Ehkäpä niin päin suomen viedä teknistä tietoa jenkkeihin passin johdot yms muut hilppeet ;) |
© Janne Määttä 2004-2017