23.12.2015 20:06
<Joni>
Tuo pitäis jonnekin museoida. Harmittaa jos rautarouwat katoaa :(
27.12.2015 23:18
<Joni>
Imatralla on joo. Mutta mielestäni noita voisi useammankin museoida ja vaikka tekniikan museoon toimittaa....
08.03.2018 20:58
<Jouko>
Voisi olla työläs koota niittirunkoisena, parempi olisi jättää paikoilleen jos jo ennestään näkyvän paikan omaa. Ehkä yksityismaalle saisi neuvoteltua jäämään jos korvaavaan johtoon jää etäisyyttä, taajama-alueelle tuskin onnistuu...
08.03.2018 21:07
<Koomikko>
Yllikkälän ja Korian välillä ainakin uusi johto tulee samalle kohdalle. Lappeenrannan ja Luumäen rajan läheisyydessä on vielä hyväkuntoisia yksilöitä, noista joku olisi hyvä museoinnin kohde, taitavat vain purkajat pistää surutta romuksi.
09.03.2018 19:11
<Jouko>
Rautarouvallahan on melko matalat pylväät, luulisi mahtuvan uudenkin linjan alle. Yhtä pylvästä parempi voisi olla muutaman pylvään linjanpätkä muistona, vaatisi vain laajan pelto- tai puistoalueen jottei hukkuisi alusvesaikkoon vuosien kuluessa.
09.03.2018 22:30
<RicuP. >
Rautarouvan pätkä olisi kyllä ehdottomasti säilyttämisen arvoinen, kun se edustaa merkittävää osaa Suomen sähköverkon kehityksessä ja on säilynyt noinkin pitkään pystyssä. Lisäksi sen rakentamisessa on ollut silloisella tekniikalla valtava työ.
Minulta löytyy muutaman lautasen pätkä puretun Rautarouvan eristinketjusta vuodelta 1960, posliinisilla ruskeilla eristinlautasilla ja painaa pirusti.