![]() |
08.09.2023 19:55
<Jouko>
Toinen vastaava tiilitorni bongattu Kilkinkylällä, uuden Kieppi-Kissakoski 110 kV linjan varrelta. Viereiseltä Tornialanmäeltä löytyi erikoisempi vanhemman koulukunnan tuulivoimala, hivenen tee-se-itse tyylinen.. |
![]() |
08.09.2023 16:40 <-"-> Termostatti on varmaan jossain seinällä ?? |
![]() |
08.09.2023 16:39 <Hartsa> Meillä tuttavan mökillä on eteisesdä juuri tuollainen katossa ja seinällä on pyöritettävä.termostaatti c asteikolla en termoksen valmistajaa/merkkiä muista... |
![]() |
08.09.2023 16:36 <Hartsa> Pääsulake ollu joskus sinetin takana... |
![]() |
08.09.2023 07:58 <Froggy> Ei äkkiseltään mitään kilpeä näkynyt, lienee tuolla pellon puoleisella sivulla... |
|
07.09.2023 16:07
<Froggy>
Joo, löytyi jopa nykyään aika harvinaisia 20W rengaslamppuja... Yläasteella oli vissiin jotain noita highbay-valoja, oli himmennyksellä ja PL-T -lampuilla. |
![]() |
06.09.2023 21:36
<Make>
Ei ehkä optimaalinen, mutta kuluneeseen eh:seen verrattuna suht tehokas. Vista on vielä se mustilla, leveillä ulkoisilla tangoilla oleva malli. Vai toista tuhatta, on ainakin töitä. |
|
06.09.2023 18:56
<Make>
Nyt Froggyllä on monenlaisia japanilaisia loistelamppuja... https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?pos=-234384 Jumbon tyylinen Lival on myös Optic, en tiennyt ennen: https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?pos=-234301 |
|
05.09.2023 21:50
<Make>
Ainakaan kantaosia ei kai ole ollut kauhean kauan myynnissä. Tuntuvat olevat kestoaihe... |
![]() |
05.09.2023 21:45 <Make> Schneider automaateissa on taas vähän vastaavaa. Se peltilenkki, minkä sisään johdin tulee. Sen liitoksen hitsaus irtoaa jo, vaikka kiristää ihan kevyesti. Oli joskus ennenkin samaa vikaa, näköjään nyt taas. Vain C16 näkyy olevan ongelmallinen. |
![]() |
05.09.2023 21:38
<Make>
Onko se valkovenäläinen merkki, kun on Republic of Belarus: https://www.energobaltas.lt/energokomplekt/ Vuosituhannen vaihteen Reka ja Prysmian esitteissä AMKAn kuoren aineeksi kerrotaan PE ja LDPE. Vai 30m liian lyhyt... Ulkona tehtävissä töissä lisätarvikkeiden haku on toki haastavaa. Sisätöissä riittää, kun kävelee hyllyn luo... |
![]() |
05.09.2023 21:37
<RicuP. >
Varmaan ei ole ihan optimi lamppu niihin. Nyt niitä ledejä on asennettu ainakin Laurilantielle P2-93 ja 8521 valaisimiin, sekä muutamaan Mistralliin. Niitä pitäisi toista tuhatta vaihtaa. |
![]() |
05.09.2023 21:19 <Make> Vai ne katkeavat noin helposti. Sitten tuulikin on mahdollinen syy. |
![]() |
05.09.2023 21:16
<Make>
Asennusohjeiden perusteella Sliw olisi tarkoitettu kuorellisille johtimille. Ei siellä kyllä mitään suoraan kiellettykään. Jollain liekilläkö kutistesukat tien päällä lämmitetään? |
![]() |
05.09.2023 21:00 <Lars> Epäilisin että on ABBn tekemä muuntajakone, pienemmät ovat näin näköisiä. |
![]() |
05.09.2023 20:37 <RicuP. > Tässä on joku valmistusmoka käynyt. Ei kukaan ollut ennen tämmöistä nähnyt. Kolari ei ollut edes kovin kummoinen, kun valaisin ja jalusta säilyi ehjänä ja suorassa. |
|
05.09.2023 20:34
<RicuP. >
Taitaa olla joku varaston tyhjennys jämät luminumilla. Tai mistä sitä tietää, kun näkyy olevan osa kuvuista akryylia. Noissa Alppiluxeissa kuitenkin Avainlippu komeili.. Pallojen tapahtumat vaan jatkuu.. |
![]() |
05.09.2023 20:27 <RicuP. > Tämä on varmaan myös jotain Turkin Amkaa. Vaihejohtimet nimittäin on myös kiristyneet jatkon tekemisen jälkeen. Seuraavan kerran kun päivystäjä tulee purkamaan niin lähti semmoiset terveiset, ettei katkaise Amkaa mistään pylvään läheltä. Tämä teetti jo muutenkin työtä, kun jäljelle jätetty nippu olikin 30m lyhyt.. |
![]() |
05.09.2023 20:12
<RicuP. >
Tätä on koitettu selvittää, mutta ei ole selvinnyt, eikä kukaan tunnustanut. Paikalta ei myöskään löytynyt mitään osia tai muutakaan. Meni tuulituhojen piikkiin. Nuo "jätkänkynttilä" pylväät on aika herkkiä katkeamaan. Haruksia pitää käyttää aika pienissäkin kulmissa jo. Olivat 1998 vuosimallia. |
![]() |
05.09.2023 19:59
<RicuP. >
Varmaan noissa Pen johtimissa kannattaisi käyttää niitä kosketusliittimiä mielummin. Meillä vaan käytetään noita Sliw liittimiä semmoisina jokapaikan ja tilanteen liittiminä. Niiden kosketuspinta on ihmeen pieni ja tarkkaan saa laittaa johtimen niiden ikenien keskelle. Miten lie luotettavia sitten ovat pidemmän päälle.. Tuohon kuvan siirtymäliittimeen olisi saanut sekä tuon Pen johtimen, että kuparin samaan liittimeen, kun on tupla malli. Johdon pään tulppia ei sattunut olemaan taskussa ja teippi ei pysynyt, kun satoi. Kutistepää jäi kutistamatta, kun kaapeli oli viety jo pylvään kylkeen kiinni ennen päättämistä. |
![]() |
04.09.2023 18:13 <Late> Reppumallin muuntaja. Katsojaa kohti pylvästä kohti suunniteltu puoli (...myös pylväskiinnikkeet) |
![]() |
03.09.2023 22:22 <Lars> On ne JT-liittimet, Ensto SLIW. Kylle itse vain käyttää SL4.25 paljaat AL-liitimet PEN-johtimeen, jos on alumiinista. Jos kuparinen, SM2.21 siirtymäliitin. |
![]() |
03.09.2023 21:57 <Jouko> On kyllä todella erikoiskuljetus ollut jos pylväät tieltä kaadettu... Kolarointi pelkkään päätepylvääseen saattanut kaataa nuo muutkin kun juuresta katkeavia näyttävät turvapylväitä olevan. |
![]() |
03.09.2023 21:17 <Make> Erikoinen kuviointi siinä ainakin on. |
![]() |
03.09.2023 21:16
<Make>
Outoa, että kannatusköysi on kierretty muiden johtimien kanssa. Onko Turkissa jotenkin erilaiset asennuskäytännöt... Joskus näkyy, että pylvään molemmin puolin on jatkokset, myös vaiheissa. On varmaan juuri tuollaista tilannetta korjattu. |
![]() |
03.09.2023 21:05 <Make> Ja jossain oli juttua PEN-johtimen liittimistä. Onko tuokin sinimusta sellainen jt-liitin? Maakaapeli onkin kai AMCMK:ta. Maadoituskuparille on kuitenkin paljas liitin. |
![]() |
03.09.2023 20:57 <Make> Kuulostaa hyvältä. En ole laseja koskaan tarvinnut, mutta mahtaako pyöreä muoto nostaa hintaa? |
![]() |
03.09.2023 01:59
<RicuP. >
Kävi niin, että lampuiksi tuli monimetallit, joita hankittiin tupla määrä ja vähän yli. Tuli myös pariin Led lamppu ja uusi lasi teetettiin paikallisessa lasiliikkeessä mikä maksoi maltaita. Nyt on kuitenkin hallissa valkoinen ja laadukas valo. |
![]() |
02.09.2023 22:36 <Make> Miten mahtoi asiassa lopulta käydä? |
|
02.09.2023 22:32 <Make> Löytyi Alppitukku AT7829NV 2x9W, josta kupu ja näköjään rungon kehys puuttuvat jostain syystä. Kilvessä lukee "Lamppu General Electric 9W". Kuitenkin siinä on Airam AL-7W:t... Ovat Osramin näköiset metallikannoilla. |
![]() |
02.09.2023 21:57 <Make> Nyt Citymarketin ulkovalot sekoilevat perinteisesti, eli palaa päivällä ja pimeällä taas ei. |
|
02.09.2023 21:52
<Make>
Niin onkin kuvia: https://enko.ee/portfolio/plastic-injection-molding-done-by-enko-as/ On myös Lampukkaan spottivalon osia. Ja Alppiluxin lämmitystolpan runko. Onko Luminumin myymät osat kuitenkin tarvikkeita vai tulevatko tuolta? Muuten, juuri sen keltaisen pallon viereinen pallo näkyy hävinneen... Ei kai muuta rikki. |
![]() |
02.09.2023 21:37
<Make>
Varmasti on Vista laadukkaampi ja tyylikkäämpi. Honkkarin jäljiltä niissä oli jo jäätelötuutti- ledit. Oho, vai Järvenpäähän on saatu kaupattua korvaavia lamppuja. |
|
02.09.2023 21:28
<Make>
Joukon videossa vilahtaa vähän pohjapuolikin. Aika suora näyttäisi olevan. Pieni lammikko on keskellä kupua, että johtojen läpivientejä epäilen. Kehyksessä on myös joku tulppa, näkyy sisäpuolelta ainakin tuolla: https://www.youtube.com/watch?v=0YxLqjmPn5I Ja on siellä näköjään kolmaskin tulviva. Vai Standard on tuollainen. |
![]() |
02.09.2023 20:49 <Make> Voisiko olla joku erikoiskuljetus? Tuo liikennemerkki kuitenkin on taas ehjä. |
![]() |
02.09.2023 15:14 <Lars> Miksei kutistepää on kutistettu? Ja miksei ole amkan vaihejohtimien päät teipattuna tai tulpattuna? |
![]() |
02.09.2023 15:11
<Lars>
Toi turkkilainen AMKA on aika kettumainen asentaa kun on saatu kireaksi niin PEN-johdin on sekin hemmetin kireä siinä paketissä. Näköijään kaikki neljä johtoja ovat kieretty samalla lailla kun vertailee toiset amkat jossa vaihejohtimet on ikään kuin kieretty PEN-johtimen päälle. Takaisin kuvan kaapeliin, ei muuta kun talja takaisin kiinni ja PEN-pätkä väliin ja kaksi hylsyä jotta saa sen asenettu pitimelle. |
![]() |
01.09.2023 23:06
<RicuP. >
Juu, näissä valoissa on sulakkeet. Vanha 8512/250SON oli pärähtänyt osiksi niin tilalle tuli verkon omistajan suosima Lumistreet mini, mikä ei tosin kyllä edes vastaa entistä. Itse olisin kyllä laittanut alkuperäistä vastaavan, kuten yleensä, eli 250W Mantan.. |
![]() |
01.09.2023 23:05 <Froggy> Täytyypä yrittää bongata speksit tuosta. |
![]() |
01.09.2023 23:03 <Froggy> Voi kai johtua myös huonosta hitsauksesta. |
|
01.09.2023 23:00
<Make>
Urjala-Plast tuntuu olevan aika tuntematon nyt. Vai mittareita menee rikkikin noin paljon. Sinällään ei yllätä. Mahtavatko edes mitata oikein. Mikä lienee merkkien luotettavuusjärjestys... Asia taitaa olla jo samalla tasolla kiinteiden ledien kanssa. HAN-portti on näköjään ihan väylä, eikä vain pulssilähtö. |
![]() |
01.09.2023 22:57 <RicuP. > Juu, kaide on täysin ehjä ilman jälkiä. |
|
01.09.2023 22:56 <RicuP. > Onkohan tuon Lumon runko taas semmoinen, että vesi pääsee kertymään yläkautta sen päälle valuen pikkuhiljaa tiivisteiden läpi sisään.. Standard valaisin oli kyllä semmoinen, että ihmettelen miten se on IP44 luokan saanutkaan. Oli rakennettu niin, että muutenkin kova rungon muovitiiviste löystyy, jos kehys vääntää alaspäin. Ei ollut mitään vedenpoistoreikää kehyksessä. Eräs kerta oli erään pukuhuoneen ulkokatoksessa lamppu pimeä ja kun avasin kuvun, niin jääköntti oli valaisimen sisällä.. Valaisin ja sen tiiviste on tavallaan suunniteltu väärinpäin. |
![]() |
01.09.2023 22:43
<RicuP. >
Ei ihan. Tämä oli kolaroitu poikki ja jatkettiin uudestaan tässä. Kun päät oli molemmilta puolilta nostettu koukuille jatkos oli näköjään jäänyt tähän kun nostin Amkan ylös. Ei tämä tästä kyllä vedä kumpaankaan suuntaan, Amka on sen verran kireä. Ennemmin huolestuttaa että vaiheet on aika kireällä.. En ole tuommoista Amkaa nähnytkään, enkä tuosta valmistajasta tiennyt, vaikka näköjään lukee johtimissa. PE eriste on myös erikoinen, kun yleensä on PEX. Amkaa ei vissiin enää tehdä Suomessa. Viimeaikoina on näkynyt jotain turkkilaista Amkaa myös. |
![]() |
01.09.2023 22:22 <Make> Onko tuo sellaista tehonvaihdon ohjaukseen tarkoitettua kaapelia, kun on AMKA 3x25+16+35, sstl 0606570: https://www.onninen.fi/energocomplekt-riippukierrekaapeli-energocom--amka-3x25-16-35/p/CDG356 |
|
01.09.2023 22:16 <Make> Näköjään tulvivat Lumot kuitenkin toimivat. Tuon täyttyneen valo vaan on kelta-ruskean sävyinen... Oli kyllä yksi neljän rivi pimeäkin. |
![]() |
01.09.2023 22:08
<Make>
Onko kuvaajan asentama? Nyt kaapelin löysä kai valuu toisen puolen pylväiden välille. ENERGOCOMPLEKT Cable näkyy olevan Onnisen merkki: https://www.onninen.fi/tuotemerkit/energocomplekt En ole ennen kuullut. |
![]() |
01.09.2023 22:00 <Make> Oudon oloinen tapaus. Kaide on kuitenkin ehjä? |
![]() |
01.09.2023 21:57 <Make> Jopa sulake on. Vaan tuliko kiinteä, taustalla ei ainakaan ole... |
![]() |
01.09.2023 21:53 <Make> On se sitten aika lujaa tekoa. |
© Janne Määttä 2004-2017