![]() |
25.07.2015 21:22 <Make> Tuosta löytyy myös "talli"- versio, jossa kansi ja nuppi on käännetty alaspäin. Idea varmaan on, että eläimet eivät pääse sitä kääntämään. |
|
25.07.2015 20:57
<Make>
Niimpä taitaa lukea 1000W. Siinä voisi olla niinkin iso lamppu. Olisiko merkinnät ehkä (lamppuluetteloiden selaamisen jälkeen): ML 1000W 250? V HWG 425W 220V COS 0,91 4,54? A COS 0,5 3,2A |
|
25.07.2015 17:21 <RicuP.> Tuossa kilvessähän lukee et 1000W ML Sekavaloa ja ehkä 480W? HWG elohopeaa, mutta näissä oikea teho löytyy kuristinkotelosta. |
![]() |
25.07.2015 00:16 <Jouko> Mukavaa vaihtelua sivuston tavanomaisiin kuviin :) |
|
24.07.2015 22:24 <Make> Jos se on vaikka kompensoitu. Tuolla sivulla 21 on jonkunlainen La Stradan sisäkuva. Ja paljon muuta... http://www.lightinglab.fi/ekovalo/News/toimintamalli%20raportti.pdf |
|
24.07.2015 22:13
<Make>
Se on inhottavaa, kun tuosta ei näe tehoa, jos 4 ei sitten tarkoita 400W. Tuolloin sentään aurinko paistoi suoraan kilpeen. Tarkkaan on kyllä kilpi mitoitettu, kun niitit ovat ihan reunoissa... |
|
24.07.2015 20:22
<RicuP.>
Myös tässä mallissa: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7859. voi olla kannessa 'patti', se vaan on hieman reunassa ja pienempi. Mun mielestä tuon Idmanin ja frestan erottaa vain kannesta, tosin tuon Idmanin hieman vanhemmassa mallissa ei vissiin ole kannessa taitettuja reunoja: www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2530&pos=6&pid=72668 Elva on taas muuten samanlainen kuin tuo Idman, mutta siinä on urallinen pohja eikä avainreikä kiinnitystä kauhassa. |
|
24.07.2015 20:04 <RicuP.> Olikohan PSOn 4x400W valaisimessakin tuon kokoinen tyyppikilpi.. Ei vaan riitä kamerassa zuumi eikä tarkkuus sinneasti:/ Sen tyyppikilpi on pylvään ja toisen kuvun välissä. |
|
24.07.2015 19:56 <RicuP.> Taitaa olla kyllä ihan perus 125W pururadan valaisin. Laitan ens viikolla kuvat L-G:hen. |
![]() |
24.07.2015 19:04 <RicuP.> =D |
![]() |
24.07.2015 17:32 <Pekka> Tämäkin on muuttanut viimekesän jälkeen näköään kun uusi piippu on pystyssä ja savukaasupesuri paikallaan. Koeajot alkaa syksyllä http://www.jyvaskylanenergia.fi/artikkelit/artikkeli/1541/rallakka_hiljenee_vahitellen_rauhalahdessa |
![]() |
24.07.2015 17:03 <Mikko Koho> http://www.uutisvuoksi.fi/Online/2015/07/23/Vuoksella%20harvinainen%20vieras%20%E2%80%93%20majava%20uiskenteli%20voimalaitoskanavassa/2015519339258/16 |
![]() |
24.07.2015 09:56
<Hartsa>
Hyvä kuva lättähännästä =D |
|
24.07.2015 00:09 <RicuP.> Tästä mallista löytyi lultavasti uudempi ja isompi malli ainakin 400W natikalla ja isolla kuristinkotelolla varustettuna. Laitan joskus kuvan. |
|
24.07.2015 00:05 <RicuP.> Olisiko se ollut Ounevan malli muistaakseni. Löytyy kyllä yksi tuollainen jostain. |
|
23.07.2015 21:54 <Make> Aika vanha on, kun en muista nähneeni. |
![]() |
23.07.2015 21:52 <Make> Ne ihan ensimmäiset lienevät noita, joiden kilvestä on myös teksti hävinnyt: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=1105&pos=60&pid=41344 |
|
23.07.2015 21:43
<Make>
Olenkin ihmetellyt, kun lampunvaihtaja ei oikein tiedä malleja... Kai tuo HVA:n logo nyt on joku vanhempi SLO:n, kun siinä on tuo neliömäinen keskikohta. |
|
23.07.2015 21:31 <Make> Olen huomannut, että kaikissa ei ole tuota sovitinta, jos sitä ei tarvita. http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2530&pos=48&pid=69859 Tuollainen kansi on kyllä uutta. Onkohan se natikkaversio vai mikä? |
|
23.07.2015 20:57 <Lars Engblom> Tavallinen päättepidin. En muista valmistaja, mutta näkyy olla se vanhempi tyyppi mikä on 4x M8 pultteja. |
|
23.07.2015 16:27
<Make>
Siinä löytyneessä kuvullisessa Frestassa kauha menee noin rungon yli. Empä ole Elvasta ennen kuullut, mutta teknisten valaisimien kauppias sekin näkyy olevan- edelleen. http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/elva+oy/01076330 |
![]() |
23.07.2015 12:38 <Jouko> Täälläkin oli vanhoja linjauksia lakkauteltu mm. kuvan erotinasema ja siitä oikealle lähtevä johto Haukivuoren suuntaan, noin 600m matkalta, ks. http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7360 (600m päässä johtohaara Pieksämäentien varteen johon uusi, noin v. 2009 rakennettu tienvarsilinja toistaiseksi päättyy.) Pieksämäentien varrella olevalta Juoniston erotinasemalta, http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7358 oli uusi 20 kV johto rakennettu tuohon vanhan erotinaseman kohdalle asti, josta jatkui edemmäs vanhana koukkulinjana. |
![]() |
23.07.2015 12:12 <Jouko> Ko. ilmajohto on nyt hiljattain maakaapeloitu 1,5km matkalta, oheisen linkkikuvan kulmapylväälle asti, http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7275 |
![]() |
23.07.2015 12:12 <Jouko> Nyt oli ilmajohdot jo laitettu pakettiin tästä keskustan kohdalta etualan kulmapylväälle asti jossa uusi wiskipääte sekä linja entisellään olleelle viereiselle, seuraavan kuvan erotinasemalle. Edempänä olleet pylväsmuuntamot myös lakkautettu, http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7812 http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7274 |
![]() |
23.07.2015 09:25 <RicuP.> No se on sitten vissiin valmistettu vuosien 88 -90 välillä. Sitä uutta mallia oli jo 86 -vuoden pylväissä. |
|
23.07.2015 01:19 <RicuP.> Nyt löytyi erikoinen Orno LaStrada. Siinä ei ole tuota varsikiinnikettä näkyvissä ja kuristinosan kansi tulee muutaman sentin alas kauhan reunan ja on vissiin muovia. |
|
23.07.2015 01:07 <RicuP.> Joo, salama merkki kolmiossa on. Muistan kun joskus olin lamppuja vaihtamassa. Olis sillon älynnyt katsoa niitä tyyppejä, mutta ei silloin kiinnostanut:D Sain selvää että tasapaksun keltaisessa tarrassa lukee 'Suurjännite'. Pitää käydä vielä ajan kanssa paremmalla säällä ottamassa uudet kuvat, kun aika harmaita ovat.. |
|
23.07.2015 00:51
<RicuP.>
Joo, poikki on. Talon syöttö on vielä jäljellä. En oikeen ole varma tästä valaisimesta, kun tuo kytkentäluukku kiinnittyy samalla lailla kauhan reunan päälle kuin Frestassa, mutta kauha on kuitenkin rungon kohdasta leveämpi kuin muissa. Löytyi taas pitkärunkoinen kauha joka oli Elva Oy niminen! Runko muistutti kovasti tätä: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7859 mutta kannessa ei ole taitosta. |
![]() |
22.07.2015 22:14 <Make> Nyt löytyi SLO-IDMAN- niminen 8517- mallinumeroinen kauhavalaisin. Se on tuota uusinta mallia: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/5148 |
|
22.07.2015 22:07
<Make>
Varmaan -77 SLO osti PSO:n, kuten tuolla oli jo juttua: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8272 -60-luvulla SLO:n tuotanto laajeni valaisimiin: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8272 Kirjaimien merkitys vaikuttaa ihan järkevältä. Sen sijaa 4 tarkoittanee tässä ihan muuta kuin kauhoissa... Onkohan jossain HKB/C 13- mallissa ollut ainakin hengenvaara- salamamerkki pohjassa. Yhtään näytettäväksi sopivaa kilpikuvaa? |
|
22.07.2015 21:39 <Make> Oikealle lähtevässä AMKAssa on joku outo musta osa päässä? |
|
22.07.2015 21:35 <Make> Lieneekö kiinnikkeissä ollut sellainen merkkikeppi? Jotkut palopostit ovat vähän saman tyylisiä. |
|
22.07.2015 21:31 <Make> Valaisinvarsi on oudompaa/vanhempaa mallia. Valojen syöttökaapeli on ilmeisesti viety. |
|
22.07.2015 21:21 <Make> Vanhoissa asennuksissa on vaikka mitä. Kuten pistehitsin pistorasian lyijyvaippakaapeli, jossa on vain kaksi vaihetta ja vaipan maadoituslanka. |
|
22.07.2015 21:15 <Make> Löysin tässä hiljattain kuvullisen Frestan. Täytyy esitellä... |
![]() |
22.07.2015 20:37 <calm> Tuo dokumentti koskee vain tuota uudempaa ja käytössä olevaa louhosta, tämän osalta ei mainita kuin että Destian omistama louhos. |
|
22.07.2015 14:19 <RicuP.> Miksipäs ei:D Lamppu on taidettu jo kivittää, mutta kyllä varmaan muuten toimisi vielä. |
![]() |
22.07.2015 14:10
<Hartsa>
Jatkossa louhoksen ei anneta täyttyä kokonaan vedellä louhintajaksojen välillä, joten pumppausmäärät eivät tule jatkossa olemaan juurikaan sa- dantaa vastaavaa vesimäärää suurempia. Tällöin ei synny tilanteita, joissa pumppausvedet aiheuttaisivat metsän vettymistä tai tulvimista. |
![]() |
22.07.2015 14:05
<Hartsa>
http://www.avi.fi/documents/10191/56938/psavi_paatos_41_12_1-2012-06-19.pdf oisko tuosta apuja...... |
![]() |
22.07.2015 14:01 <Hartsa> Tuolla 1500/2000L säiliöllä pyörii kyllä jonkun aikaa =D Jännä että koneet on destian omaisuutta. |
|
22.07.2015 14:00 <pete> Eipä tosiaankaan ole mitään merkitystä noissa lytkennöissää minkä vaiheen kytkee mihinkin vaiheliittimeen. Kunhan vaan ei nollaan niitä liitä. |
![]() |
22.07.2015 12:49 <calm> Kyllähän se siellä pörisi menemään. |
![]() |
22.07.2015 11:33 <Hartsa> pyörikäs tämä genu kun kävit paikalla? |
|
22.07.2015 11:33 <H> Vieläköhän toimisi valo jos tulisi virtaa =D |
|
22.07.2015 10:15 <calm> Eipä tuolla sen erityisempää keskittynyttää kohtaa näyttänyt olevan. Voimalan leveys on kuitenkin vain noin 25 metriä ja lähinnä roina näytti siinä kahden pyörteen välillä kulkevan. Itäisemmän puolella nuo isommat puut nyt olivat. |
|
22.07.2015 09:26
<RicuP.>
Niin, mutta tarkoitin että milloin SLO osti sen, vaikka voihan PSO olla valmistanut SLOlle jo ennemminkin. Luulen että tuo A tarkoittaa hehku- tai sekavalolamppua ja B elohopeaa. Kun kävin kuvaamassa tasapaksua natikkaversiota niin sen malli oli ehkä HKC tai E 10. En kyllä hyvin saanut selvää, kun oli niin korkealla. Lisäksi oli joku keltainen tarra jossa luki jotain. K voisi tarkoittaa kauhavalaisinta ja V valonheitintä. |
|
22.07.2015 04:54
<Mikko Koho>
Näkyikös tuolla laitoksella selvästi jotain kohtaa mihin kaikki moska kerääntyy? Täällä kaakonkulmalla on molemmissa laitoksissa, kuulemma, toinen pää mikä kerää suurimman osan välppiin jäävästä rojusta. Ja ei tuo tehonnosto välttämättä ulospäin juuri näy, laitoksen äänimaisema voi sen sijaan muuttua etenkin lähellä täysiä tehoja. Imatralla toiseksi viimeisimmän, v.2006, revision jälkeen seiskakoneesta kuulee äänestä ajaako kone alhaisia vai korkeita tehoja ja korkeilla tehoilla nouseeko vai laskeeko teho. Viimeisimmän, kolmoskoneen, revision tuloksena kuulosti viime talvena, etenkin läheisellä täyttömäellä seisoskellessa, äänimaisema muuttuneen taas astetta äkäisemmäksi. Neloskoneesta on jo yläpuolen työpato purettu ja alapuolella on vielä setit paikallaan joten jossain vaiheessa kuultaneen miltä "kansallislaitos" kuulostaa sitten kun kaikki on remontoitu. |
|
21.07.2015 23:12 <RicuP.> Eipä taida olla mitään väliä. Joissain vanhoissa asennuksissa olen nähnyt vain 3 mustaa eikä nollaakaan ollut. Se oli jo vähän arveluttava :D |
|
21.07.2015 23:08 <RicuP.> Ei se näköjään kuitenkaan pienentynyt. Nyt on eri kamera, niin joutuu näköjään vähän säätämään. |
|
21.07.2015 23:05 <RicuP.> Ei, enkä ole luultavasti koskaan nähnytkään. Joissakin roikkuu se ketjunpätkä. Nämä on aika erikoista mallia kun näissä on sulakepesä poikittain kannen alla. |
© Janne Määttä 2004-2017