![]() |
07.10.2018 15:16 <Hartsa> Juu näin on.. ja murtohäly oli muuttunut koodilliseksi..ennen oli avaimella käänettävä juttu seinässä. Ovikellon nappi oli vanha edelleen paikallaan ja vanha kyltti ovikello ! |
![]() |
07.10.2018 13:15 <RST> Hurjasti tuo teräsalumiini venyy kyllä... |
![]() |
07.10.2018 11:37 <Make> Hyvä, etteivät kaikki ole vielä häipyneet. Mikä lienee lediversioiden luotettavuus/ huollettavuus. |
![]() |
07.10.2018 11:33 <Make> Kello ja kai valaisinkin ovat niin häipyneet... |
![]() |
07.10.2018 11:31 <Make> En äkkiseltään tunne. Varsikiinnike on aika erikoinen. |
|
06.10.2018 23:50 <Hartsa> Voimalaitoksen vihkimistä 1.9.1958 kunnioitti läsnäolollaan tasavallan presidentti Urho Kekkonen Laitos on nyt peruskunnostettu 2017 |
![]() |
06.10.2018 23:49 <Hartsa> https://energiaa.pks.fi/voimalaitos-60-vuotta-puntarikosken-varikas-historia/ |
![]() |
06.10.2018 22:37 <Hartsa> Ennen peruskunnostusta..http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8195 |
![]() |
06.10.2018 15:29
<Topias>
Ihan oikeaa kuuraa tuo on, ei mitään huurretta. Aikamoinen jääkuorma joka tapauksessa. |
![]() |
06.10.2018 09:30 <Keijo> Enpä ole ikinä kantaverkon linjoissa tuollaista huurremäärää nähnyt. Ukkosjohtimessa tuo huurre näkyy olevan. |
![]() |
06.10.2018 09:08 <STP> Ja eikö tuo ole ukkosjohdin mikä roikkuu vaiheiden alapuolella nyt. Varmaan aiheuttanut jotain jännää kun lumet irtoaa ja johdin ponnahtaa takaisin omalle paikalleen. |
![]() |
05.10.2018 22:58 <Make> Vai oikein tuollainen design- rakennus on. |
![]() |
05.10.2018 22:56 <Hartsa> Oulunjoen voimalaitoksista tehty aika kattava juttu...kannattaa lukaista. https://docplayer.fi/63422003-Oulujoen-vesiston-voimalaitosarkkitehtuuri-esiselvitys-maailmanperintoarvoista-humanpolis-oy-veli-pekka-huhmo-1.html |
![]() |
05.10.2018 22:23 <Make> Nyt on Keravallakin hävinnyt lamppuja valaisimista... Eräistä HKB 8 ja HKB 10- yksilöistä on lamput kadonneet nyt syksyn aikana. HKB 10:ssä luukku repsotti aiemmin kesällä, olisiko se kompensoitu versio ja konkka posahtanut. Nyt nimittäin luukku on taas jotenkin kiinni. |
![]() |
05.10.2018 22:01 <Make> Vähän on kai epätasaisesti tarttunut? Viereisessä langassa ei kai ole mitään. |
|
05.10.2018 16:17 <Mikko Koho> Aamun Uutisvuoksi tiesi kertoa että asema korvataan uudella, nykyisen viereen sijoittuvalla, jos Fingridin hallitus ja Imatran kaavoitus siunaavat hankkeen. Projekti maksaa paljon koska asema on sekä sähkönsiirron että maiseman kannalta keskeisellä paikalla. Muunmuassa maisemapylväitä tulee ennätysmäärä ja kaavoittaja oli ollut tyytyväinen verkkoyhtiön asenteeseen maisemaa kohtaan. |
![]() |
05.10.2018 12:47 <Hartsa> Ei liity kuvaan mitenkään mutta näihän se on akuissa on isot energia määrät varattuna ja menee oikoseen käy noin https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/s%C3%A4hk%C3%B6py%C3%B6r%C3%A4-syttyi-itsest%C3%A4%C3%A4n-h%C3%A4kkivarastossa-ja-aiheutti-palon-rivitalossa-%E2%80%93-hovioikeus-tuomitsi-maahantuojan-korvauksiin/ar-BBNUEtX?li=BBr5Fam&ocid=mailsignout |
![]() |
04.10.2018 21:43 <Mikko Koho> Saimaan kanavan reunavalot ovat vielä suurelta osin hehkulamppuvalaisimia mutta niissä on energiansäästölamput. Muutaman LED-tyyppisen reunavalon olen nähnyt Kansolan suoralla. |
![]() |
04.10.2018 07:08 <Janne> Joku aiempi omistaja oli hukannut sen ja kiinnittänyt sitten jonkun muovisen päälle. Mahdollisesti remontissa hukkasimme itse vielä yhden. Rasiat piti avata, koska niiden kautta kulkevat valaistuksen kangasjohdot piti uusia. |
![]() |
02.10.2018 23:20 <Koomikko> Aikanaan ollut kahvila, jotain tietoa ja kuvia https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/f05858ef-dba8-4e0a-b30e-7ad847d939a8 |
|
02.10.2018 21:18 <Make> Tuo uusi vilkku on joku Renpulssi- niminen. Se on kai ainakin ollut eri kuin kuvan Olli? https://core.ac.uk/download/pdf/81241629.pdf |
![]() |
02.10.2018 20:59 <Make> Ja valaisin on Ensto AVS 21.1 PIR- tunnistimella. |
![]() |
02.10.2018 20:54 <Make> On jopa erilliset heijastimet, onko olevinaan oikein valonjaon säätö. Kupukin varmaan kuuluu olla. Kuristinkotelokin on oudompaa mallia. |
![]() |
02.10.2018 20:50 <Make> On tuollainen kiristysholkki varrelle. Arvokilpi taitaa näkyä alareunassa, ei tietenkään saa selvää. |
![]() |
02.10.2018 20:48
<Make>
On outo malli, en ole koskaan nähnyt. Mahdottoman vanhoja eivät taida kuitenkaan olla. UFO on kai joku kahvila? |
|
02.10.2018 20:42 <Make> Rasiaan kiinnitetyssä putkessa kiinni oleva malli voi olla myös Itsu SV 1, sivu 33: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/itsu_62b_-__1963 On noita sitten ollut jo 60- luvulla. |
![]() |
01.10.2018 23:06 <Jouko> Hilmoonkin on linjasaneerausta tehty maakaapeloinnin ja uuden sähköaseman muodossa. Karttapaikan ilmakuvissa tämän vanhan kojeiston paikalla nykyään tyhjä kenttä ja uusi asema lähempänä rautatietä. Kuvaukselliset johdot Kannonkosken suuntaan näyttäisi olleen vielä pystyssä, vrt. http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7719 |
|
01.10.2018 21:30 <Make> Tuolla on taas noiden valomääräyksistä: https://core.ac.uk/download/pdf/81242057.pdf |
![]() |
01.10.2018 19:34 <Make> Löytyi loistojen huolto- ohje. Paljonko lienee hehkulamppuversioita vielä käytössä. https://julkaisut.liikennevirasto.fi/pdf5/mkl_2009_kiinteiden_turvalaitteiden_huolto-ohjeet.pdf |
![]() |
01.10.2018 14:48
<Hartsa>
Pysyy koppi siistinä kun ei oo siivoojia käymässä ;) |
|
30.09.2018 22:17 <Make> Niinpäs on. Siellä on myös isoja paristoja: http://liikennetuotteet.fi/tuotteet/vilkut/paristot |
![]() |
30.09.2018 22:10 <Make> Kopin ovella on oikein kenkäharja. |
![]() |
30.09.2018 21:48 <Make> Nyt noihin mustiin Victorin pylväänpäämalleihin on laitettu jotkut ledilamput. |
![]() |
30.09.2018 21:42
<Make>
Voi kai olla edustanut. Itse olen nähnyt vain Legrand Valena- kalustesarjaa vm. 2006. Töissä aikoinaan käytettiin Legrandin koteloita ja jotain kojeita. Mitenhän tuo Kopp liittyy Heinrich Popp- sähkötarvikemerkkiin. |
![]() |
30.09.2018 21:32 <Make> Onkohan Puristustuote tehnyt lisenssillä tai jotakin. Vähemmän yllättäen vanhoissa laitteissa on asbestia. |
|
30.09.2018 21:26 <Make> Menikö sitten vaihdossa ja tilalle tuli katumaasturin tyylinen. Jossain olikin juttua, että ennen tuulilaseissa oli lyijylasia, jolloin se kesti. Nykyään yllättäen ei käytetä siinä lyijyä. |
|
30.09.2018 21:21 <Make> Eipä nuo taida silti myyntiin kelvata, kun eivät ole minkään Suomessa sovellettavan standardin mukaisia. |
|
30.09.2018 21:18 <Make> Tapit ovat vähän ovaalit, kuvassa sivusuuntaan 4,5 mm, ylös- alas 4,8 mm, hmm... Tuota 10/16- merkintää näkee aina välillä, se sitten tarkottaisi tuollaista. |
|
30.09.2018 15:48 <Hartsa> Vähä samaa sukua tää vilkku https://www.google.fi/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjE2Yqr4eLdAhUGiywKHXPAAB4QjB16BAgBEAM&url=http%3A%2F%2Fliikennetuotteet.fi%2Ftuotteet%2Fvilkut%2Frenpulssi-vilkut&psig=AOvVaw3NJ27hjXVPBWPXdnWnx4Iq&ust=1538397096550976 |
|
30.09.2018 11:16 <Keijo > Kerran tuli vastaan v. 1980 valmistunut ok-talo, jossa oli valoryhmissä vedetty nollajohtimia 2,5mm2 johtimilla ja vaihe oli kuitenkin 1,5mm2. Sulakkeena kuitenkin 10A, liekö loppunut 1,5mm2 sininen ml kesken. Kojerasiat oli myös naulattu rasian sisältä mikä lienee ollut kiellettyä. Sähköputkiakin oli jatkettu työntämällä 16mm putki 20mm putken pätkän sisään, säästösyistä varmaankin. On vaan melko ikävä vaihtaa piuhoja, kun putket lähtee irti kun ei ole edes jatkoholkkeja käytetty. |
![]() |
30.09.2018 07:54 <Late> Vehmersalmella näkyy olevan isompi verkostosaneeraus menossa, joten kohta lienee tämäkin kaappi historiaa |
![]() |
30.09.2018 03:34 <RicuP.> Rane, tai Reiska:) |
|
30.09.2018 03:13 <RicuP.> No sittenhän tuo toimii, ainakin muilla, kuin perus "Suomi" pistokkeilla. Mutta luulisi maahantuojan tietävän edes noin yksinkertaisen asian. Jos ei ole harmainta tietoakaan sähköjutuista, niin sopii toivoa, että pysyttelevät erossa ko. alueelta. |
|
29.09.2018 23:07 <Make> Ainakin tuossa jatkojohdossa tulppa olisi normaali suko ja jatkopistorasia vain ranskalainen: http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=8856 |
|
29.09.2018 23:05 <RicuP. > Nyt on hoidettu halkeama ja myös koko auto samalla. Punainen paholainen on mennyttä.. Tilalla on keltainen kauhistus, Cactus. |
|
29.09.2018 22:54
<Make>
Tuo Proline on kai puolalainen merkki, sen puolen voi rasiatkin olla sieltä päin. Näyttää muuten ulos tarkoitetulta, on kuitenkin ilman läppiä. ”Meidän prosessimme ei pysähdy koskaan”, kehuu maahantuoja Beane. Tässä on vähän tainnut pysähtyä... |
![]() |
29.09.2018 22:53
<RicuP.>
En muista nähneeni tuota logoa missään. Kuvan kytkimet näyttävät kovasti samanlaisilta, kun on vanhassa Puristustuotteen luettelossa, eli ruuvit ovat noin eri kohdissa 1- ja 5- kytkimissä. Näissä kalusteissa on tummanharmaa vissiin steatiittinen sisuskalu. Eri kuorimateriaalit voivat sisältää paperia, sahanpuruja ja jopa asbestia! http://die.museologinnen.de/plaste/typzeichen/ |
|
29.09.2018 22:45 <RicuP.> Jos tapit on 4mm, on 10A. Jos 4,8, on 16A. Jos merkintä on 10/16_250 tarkoittaa 10A DC ja 16A AC. Tätäkään ei varmasti moni, kuten en itsekään tiennyt, mutta näin se näkyy olevan. Merkintä on peruja ajoilta, jolloin Suomessakin oli käytössä 110VDC "yleisvirta". Vanhoissa muuntajattomissa putkiradioissa mainitaan usein yleisvirta. Näissä radioissa on toinen virtajohdin rungossa, eli samalla käyttöjännitekin. |
|
29.09.2018 22:35
<Make>
On kovasti Argon näköinen, pohjassa vaan lukee Philips IP-65, varsinaista kilpeä ei näkynyt. Litteästä pyöreästä tulee mieleen Philips CitySoul gen2 led: http://www.lighting.philips.fi/prof/ulkovalaisimet/tie-katu-ja-kaupunkivalaisimet/tie-katu-ja-kaupunkivalaisimet/citysoul-gen2-led/citysoul-gen2-led-large |
![]() |
29.09.2018 22:28
<RicuP. >
Jos tuo nut on Fresta, niin ovatkohan he edustaneet Legrandia Suomessa? En vaan ole koskaan nähnyt yhtään mitään Legrand merkkistä kalustetta koskaan ikinä Suomessa. Sen sijaan nyt selvisi kalustesarja, jota hyvinkääläinen Rakennuskemia Oy joskus myi nimellään tukussa ja eräässä tarjoustavaratalossa. On Heinrich Kopp GmbH. Logona "H salama K". Löytyy kaksi heidän 6-uppokytkintä. |
© Janne Määttä 2004-2017