![]() |
23.04.2020 20:25 <Make> Taitaa olla vähän erilainen kuin itse olen nähnyt. Lamppukin voi olla melkoista vuosikertaa... |
![]() |
23.04.2020 20:22
<Make>
Huh, kaikkea sitä on joskus sallittu. Onko myös kahvan sisätappi keskimmäistä vaihetta? Silloin ei kannata kääntää nyt, kun kahva on poikki.... Varokepesiin tuskin kuuluu renkaita, kun kytkin on jo tuollainen... |
![]() |
23.04.2020 20:19 <Samuel > Tuossa kuvakin: https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/11121 |
![]() |
23.04.2020 20:17
<Samuel >
Täällä oli kanssa aika järeät amkat, mutta nekin on valitettavasti jo historiaa: https://maps.app.goo.gl/gZS5569pf1XCSgrg7 |
![]() |
23.04.2020 17:11 <Late> Ei ne lehmät kyllä juuri nuole pylväitä, mutta sitäkin innokkaamin hankaavat itseään pylväitä, puita ym. vastaan. Jos laitumella on kunnon tervainen pylväs niin on kohta kaikki lehmät ruskeita :) |
|
23.04.2020 16:58 <Froggy > Chromella on kyljellään, Firefoxilla ei. |
|
23.04.2020 16:13 <Samuel > Täälläpäin aika yleinen. |
|
23.04.2020 14:24 <Samuel> Minulla ei ole ja läppärillä ollaan... |
|
23.04.2020 11:39 <Froggy> Miksi tämäkin kuva on kyljellään, vaikka pikkukuvassa on pystyssä? |
|
23.04.2020 10:57 <Samuel> Oho väärä linkki... |
|
23.04.2020 10:56 <Samuel> Jotkut sähköyhtiöt laittaa pylväitä veteen: http://aws.t-ocdn.com/tcdn/160706%20003.jpg |
![]() |
23.04.2020 09:21 <Koomikko> Ovat, ylemmät liittimet myös kytkimen auki ollessa. Tässä kuvassa ei näy kytkimen vieressä oleva pultinkanta siinä on puolestaan nolla. Pitää olla tarkkana ettei saa kynsilleen. |
![]() |
23.04.2020 07:37 <Late> Tämäkin johto ollut historiaa jo vuosia. Myös viereinen 45 kV:n johto on nykyään uusittu, ilmajohto tosin edelleen |
![]() |
23.04.2020 00:01
<Mikko Koho>
Pari päivää sitten oli suuria seisovia pylväitä laivan kansilastina. Muutaman kerran olen vuosien aikana nähnyt, että on ollut pylväitä lastina. En tiedä mistä johtuu, että Suomalaisia pylväitä viedään ulkomaille, mutta ainakin Japanilaiset sahatavaran ostajat kuuluvat arvostavan laatua. Puuta olisi omasta takaa, mutta kuitu on lyhyttä ja se tekee puusta heikkoa. Parikymmentä vuotta sitten oli tapahtunut maanjäristys, ja kun Suomalaisesta puusta tehdyt talot eivät sortuneet, niin se oli kuulemma avannut markkinat. Jenkkilän jättiläismäisillä puilla on samanlainen ongelma. Puumäärä on suuri, mutta laatu on mitä on. Grilliin olen joskus laittanut ilmeisesti jostain keski-Euroopasta olevaa puuta, ja jo palamisesta näki, että puu ei ole samanlaista kuin Suomalainen puu. |
![]() |
22.04.2020 23:28 <Samuel > Tuossakin on laitumella kreosootti pylväs, ei hyvä. Lehmät pian nuolee sitä, ja sittenpä on kreosootti meidän maidossa... Tai maatilan omistaja voisi laittaa jonkin verkon tolpan eteen. |
![]() |
22.04.2020 23:20 <Samuel > Toivottavasti ei. Joku voi koskeakkin. |
![]() |
22.04.2020 23:19 <Samuel > Voi olla eristysvika tuossakin kun on vähän sen näköset erkut ettei oikeen hyvin eristä... |
![]() |
22.04.2020 22:28 <Make> Siis ovatko kytkimen näkyvät metalliosat jännitteisiä? |
![]() |
22.04.2020 22:25 <Make> Taitaa olla erityisen ohuille piikeille tarkoitettu. Keijolla taisi olla kuva sellaisesta. |
|
22.04.2020 20:20 <Make> Myös Siltavalaisimet alkavat olla harvinaisia... Kävin näköjään ihan viime hetkellä katsomassa tuota 197SRB- eli natikkaversiota. Kilpi on sisällä kannan vieressä. Tietysti lamppu oli melkein palanut, joten se paloi vain hetken valojen syttymisen jälkeen. Se sammui ennen kuin ehdin kohdalle. Eikä sitten syttynyt uudestaan puoleen tuntiin mitä siinä odotin. Ilmeisesti sytytinlaitteessa on poiskytkentäautomatiikka. Häipyivät sitten seuraavana päivänä! Toisessa tunnelissa taas kuvut ovat niin likaisia, ettei läpi näe. |
![]() |
22.04.2020 19:13 <Froggy> Uppoasennetuissa on ollut kyllä täysin samanlaiset kuvut. Nyt tilalla on ollut jo jonkin aikaa Valopäät, sekä tunnelissa että pylväissä. |
|
22.04.2020 15:59 <Make> Parhaillaan täällä on tuo hyke- osoite. Taas valitettiin jotakin, että yhteys ei ole yksityinen/ suojattu. |
![]() |
22.04.2020 07:21 <Koomikko> Siemens-Schuckert |
![]() |
22.04.2020 01:14 <Hartsa> Minkähän firman logo tuo on ?? Ainakaan ei oo asea.. |
![]() |
22.04.2020 01:13 <Hartsa> olisiko ollut koetin valoa varten taikka sen aikoinen huoltopistorasia...jännitemittaukseen. |
|
22.04.2020 01:11 <Hartsa> Selaa kuvia niin mulla vilkuu karttapohja välillä..... |
|
21.04.2020 22:31 <Froggy> Ja nyt toimii taas, heti kun pisti kommentin... |
|
21.04.2020 22:30 <Froggy> Minulla menee jotenkin hölmösti, että etusivulta ja kaikista muista kuvista pääsee navipalkin kautta kommentteihin paitsi tästä kuvasta! |
![]() |
21.04.2020 22:13 <Make> ... ei kai ne ole tuota vanhaa vuosikertaa, jossa on vain yksi kuvun salpa keskellä? https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=5380&pos=53&pid=161966 |
![]() |
21.04.2020 22:06 <Make> Oho, on näköjään sellainen versio. Ovat ilmeisesti vähän vanhempia, kun on kellastuneet kuvut. Sillan viereiseen pylvääseen on vaihdettu kai kuvan haarakappale. Parista puuttuu kupu, mutta ovat tietysti häipyneet... Myös tunnelissa on jotakin outoa, uppoasennetut Minikofferit?! |
![]() |
21.04.2020 18:23 <Koomikko> Kuvan pylvääle vedetty vetonarut ylimmälle orrelle tänään. |
![]() |
21.04.2020 15:07 <Froggy> Voiko Minikofferin oikeasti asentaa varteen !? https://www.google.com/maps/@60.8469515,26.5999483,3a,19.2y,39.4h,111.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1szFWE5PEvxljubSa016oRuQ!2e0!7i13312!8i6656 On joku ihme versio.. |
|
21.04.2020 00:59 <Hartsa> Ai niin kärähtihän se viimekesänä masto helsingissä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006109736.html |
|
20.04.2020 22:23 <Make> Ei kun sehän on normaalin Idmanin kauhan VR-versio katto/ portaalikiinnityksellä. |
![]() |
20.04.2020 22:14
<Mikko Koho>
Ja nyt on käynyt öljyn hinta negatiivisena.. https://yle.fi/uutiset/3-11314672 |
![]() |
20.04.2020 20:48 <Froggy> Siellä näyttää olleen myös Schréder Saphhireiden lisäksi myös Saturnea. |
|
20.04.2020 20:39 <Froggy> En kyllä usko |
![]() |
20.04.2020 20:19 <Make> Löytyi ko. selostus: https://www.esbo.fi/download/noname/%7BF3857988-EDF2-4E16-AAFF-9E76B7A5D1EB%7D/66059 |
|
20.04.2020 20:07 <Make> Taitaa olla kuitenkin Scandidelux Viaduct 725: https://onnshop.onninen.se/scandidelux-viadukt-725-50-70w-5072574/p/AQB104 |
![]() |
20.04.2020 19:10 <Late> 20 kV:n johto purettu maaliskuussa 2020 |
|
20.04.2020 19:06 <Late> Tämäkin pylväs on ollut historiaa jo hyvän aikaa |
![]() |
20.04.2020 18:20 <Samuel> Siis 110kV |
![]() |
20.04.2020 18:19
<Late>
Tuolla on vielä samanlainen: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/3702 Toistaiseksi on sekin pystyssä |
![]() |
20.04.2020 18:19 <Samuel> Enpä ole ennen nähnyt haruseristimiä 100kV linjassa: https://www.google.fi/maps/@62.7848605,23.9633943,3a,47.1y,188.91h,103.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUzT6jv8IJrMGjyYdxDo9dg!2e0!7i13312!8i6656 |
|
20.04.2020 10:48 <Samuel > Kyllähän siinä on varmaan ainakin 3 puhelinortta ollut. Aika vanhoja kojeitakin tuossa tolpassa on. Noihin joihinkin tolppiin ei ees tarvi tolppakenkiä kipuamiseen ;) |
|
20.04.2020 09:21 <Tuomo Y> Jos noissa pylväissä on ollut joskus puhelinavojohtoja, niin tuo A voisi liittyä johtojen vuorottelukaavan merkintöihin. Myös N ja T -kirjaimet olivat käytössä näissä vuorottelumerkinnöissä. |
|
20.04.2020 08:42 <Samuel > Voi olla. Mikähän tuo A9 oikein on, joku kylläste? |
|
20.04.2020 00:21 <Hartsa> Järjestysnumero/asennusvuosi monessa oli esin 15/86 = viidestoista pylväs laitettu 1986. |
|
19.04.2020 22:53 <Froggy> Jotakin kattomallin Idmania näin olevan Kotkassa sillan alla, kun menin junalla: https://www.google.com/maps/@60.4653339,26.9315038,3a,32.4y,126.69h,107.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1stTv2s8MWHYedXB8QEkH-cg!2e0!7i13312!8i6656 |
![]() |
19.04.2020 22:45 <Froggy> Aika häpeällistä... Tapioloiden pitäisi antaa olla. |
© Janne Määttä 2004-2017