<< ^ >>

DSC00068_publ.JPG

- Historiaa ja nykyaikaa. Tuo oikeanpuolimmainen kyltti on nykyistä ilmettä joka piti kuulemma ihan välttämättä laittaa jokaisen opasteen ilmeeksi ja vielä joka ikisen firman paperin kulmaan. Hintalappu opaskylttien uusimisesta oli ollut melkoinen. Olkoot tuon logon alkuperäinen symboliikka mikä tahansa niin se edustanee yritystä, kuten sen kuuluukin, ja myös työelämää yleisemminkin aika hyvin. Joissakin logon versioissa kun on keskellä teksti "rethink." Tuo teksti on muistuttamassa siitä että ennenkuin lauot yhtään mielipidettä, joka voisi olla yhtään ristiriidassa jonkun muun mielipiteen kanssa, niin ajattele uudelleen. Jos et ajattele tai ajattelet väärin niin seurauksena voi olla se että tuo lakaisukoneen harjaa muistuttava logo siivoaa jossain vaiheessa toisinajattelijan kilometritehtaalle vaikka olisikin ollut oikeassa.
Energiayhtiön kyltti taas on sellainen että ne lienevät historiaa. Joku kaupungin opasteista huolehtiva tiesi kertoa että yrityksellä on nyt uusi ilme ja sen vuoksi kaikki vanhat opasteet pitää vaihtaa koska niissä on vanha logo ja ilme. Tosiasiassa uusi logo on vain pientä parantelua vanhasta logosta. Ja nuo vanhat opasteet ovat käsittääkseni olleet aika käytännöllisiä, eli niitä ei ole liiemmin töhritty. Uudet, alemmalla laitoksella olevat, opasteet taas näyttävät jo maalaisjärjellä ajatellen sellaiselta että eikö yhtään fiksumpia saanut, ne kun ovat juuri sen reitin varrella mitä pitkin baareista viikonloppuisin ulospotkitut humalaiset kävelevät. Imatra 12.09.2012
Kuvaaja: Mikko Koho

© Janne Määttä 2004-2017