<< ^ >>

IMG_20230505_225757.jpg

400/230 V Vialumine pylväs onkin ruotsalainen Moramast Vialumine. Logo keskellä on jotenkin tuttu muista tuotteista. Vuodelta 1998. Järvenpää, Jamppa 05.05.2023
Kuvaaja: Ricu Pelkonen

05.05.2023 23:04 <Froggy> Ilmankos onkin Ruotsissa yleisempi.
06.05.2023 21:12 <Make> Vai kilpi on piilotettu noin.
Logo muistuttaa Mar-Con Groupia: https://www.ts.fi/uutiset/1074130851
https://www.etra.fi/fi/kalvotiiviste-vet-8-14-epdm-10520002022
08.05.2023 21:38 <Froggy> Juuri näin aika pikaisesti tällaisen pylvään kolaroituna... Oli osissa ojassa ja Idman 8511 valaisin myös vaihteeksi tien vieressä vaikka jalustaan oltiin ja laitettu putki pystyyn. Yleensä valaisin viedään siinä yhteydessä pois, vaikka pylväs jäisikin maahan makaamaan.
09.05.2023 20:11 <Make> Tuo ja 8511 oli melkoisen yleinen yhdistelmä. Vai valaisin oli jäänyt...
07.08.2023 19:08 <Froggy> Nyt jostain ihmeen syystä ELY on alkanut vaihtamaaan näitä pylväitä Sähkö Jokisen Kapuihin! 46-tieltä Voikkaalta on nyt kaikki nuo vaihdettu, vaikka niihin vanhoihin pylväisiin oltiin jo vajaa vyuosi sitten laitettu uudet valaisimetkin... Mitä vikaa noissa on, lienevätkö vaarallisia kolaritilanteissa vai miksi ihmeessä noita vaihdetaan??
07.08.2023 21:21 <Make> Vai sellaista, se on ELY kuitenkin. Täälläpäin ovat ainakin vielä paikoillaan. Valaisimet vaihtuivat tietysti jälleen…
08.08.2023 10:42 <Froggy> Joku päähänpisto tuo taas varmaan on. Tuossa on kuitenkin silti edelleen puupylväät vanhoilla valaisimilla... https://www.google.fi/maps/@60.9519264,26.6230492,3a,61.6y,230.93h,101.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTXydSs8piZFPWgSpVA-AGw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
08.08.2023 21:42 <RicuP. > En tiedä onko tuossa rakenteessa joku ongelma havaittu vai mikä. Täälläpäin ne kyllä on ihan täydessä käytössä. Ainoa ongelma noissa on ollut, että valaisimen kiristys on tehnyt varren päästä soikean, jolloin uuden valaisimen asennus on hankalaa, varsinkin kun pylväs on melko letku kun valaisinta koittaa työntää paikalleen. Pidän sitä kuitenkin enemmän valaisimen ongelmana, kun kyllä suunnittelussa pitäisi ymmärtää, ettei kaikki varret ole täsmälleen mitoissa ja pyöreitä. Sama ongelma on myös teräs varsissa, joissa sinkityksestä tms. on jäänyt sattumia varren päähän.

© Janne Määttä 2004-2017