1 - 50 / 48615
>>
|
12.07.2025 04:04 <RicuP. > Ei ollut kuin tuo löylykauha. Vaihtuu, kun sopiva sattuu löytymään. |
![]() |
11.07.2025 22:55 <Patrik> Kerran olisi ollut mahdollisuus saada tuollainen mut en ottanut sitä kun ei ruuvit liikkunut ollenkaan. Siinä oli joku 2m pitkä varsi vielä kiinni. Jälkikäteen ajatellen ärsyttää aika paljon etten ottanut. |
|
11.07.2025 22:54
<Make>
Se ympyrä on varmasti aika vilkas paikka... Metrin luokkaa uusi varsi taitaa nyt olla. |
|
11.07.2025 22:51 <Make> Jaa, että ei ole yhtään 250W kauhaa varastossa... |
|
10.07.2025 23:40
<RicuP. >
Ne ympyrän valot on suunnattu tässä yksi päivä. Oli vähän haasteellinen paikka. Varren pään pitäisi olla pientareen viivan tai katukivetyksen kohdalla. 1 tai 1,5m kelpaisi tuohon. Valaisimia kun on niin tuhat eri versiota, tehoa, optiikkaa, himmennyksiä ym. että kun yhden tilaat tuommoisesta miljoonafirmasta, niin se tilaus ei ole ihan listan kärkipäässä. |
|
10.07.2025 23:29
<RicuP. >
Ajoradan puolelle juu. Olisin laittanut HKB8 tai 10 jos olisi löytynyt. Koitan etsiä noihin pariin muuhunkin pylvääseen. Led osuus loppuu tuohon linjan kohdalle. Pitää joskus tehdä loppuun ja suuntailla samalla. |
![]() |
10.07.2025 22:45 <Make> En ole varmaan nähnyt Hitachi-merkkistä muuntajaa. |
|
10.07.2025 22:36
<Make>
Oho! Ilmeisesti olit asentamassa... Siis ajoradan puolelle, parista pylväästä näkyy puuttuvan valo ja yhdessä vähän suuntaus pielessä. Myös valojen AMKA on aika lähellä 20 kV:n linjoja. |
![]() |
10.07.2025 22:27
<Make>
Tuollainen lienee melkoisen helppo tehdä valopylväisiin verrattuna. Toisessa versiossa reunimmaiset eristimet ovat oikeastaan ihan varsien päissä. |
|
10.07.2025 22:24
<Make>
Kyllä, Järvenpäässä niitä nuokkuvia riittää. Varsinkin siinä uudessa ympyrässä Järvenpääntieltä tullessa... Joskus alkuvuodesta tuossa tapahtui taas, nyt tuo oikeanpuolinen pylväs: https://www.google.fi/maps/@60.3638373,25.0865714,3a,75y,20.31h,96.48t/data=!3m8!1e1!3m6!1sq-cHm7O6c6h0A_h9TLCzEA!2e0!5s20230401T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-6.48091087393972%26panoid%3Dq-cHm7O6c6h0A_h9TLCzEA%26yaw%3D20.30519549242701!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcwNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Kesti aika kauan, mutta nyt siinä on Luma gen2 lyhyessä varressa. Lyhyt varsi lienee hyvä idea, kun valaisimet olivat melkein toisissaan kiinni. Ehkä odottelivat valaisinta, jos Lumassa kestää kauan. |
![]() |
10.07.2025 20:11
<Patrik >
Ne on aika matalalla. Oiskohan toi tolppa jonkun 2,5m Oon mä yhden valaisimen asentanut 3,6m korkeuteen |
![]() |
10.07.2025 19:45 <Samuel > Kuinkas valot noin matalalla näyttävät olevan? |
|
10.07.2025 19:01
<RicuP. >
Joo, näin näin myös. Lumassa todella pitkä toimitusaika. Iridium pitää asentaa 10 asteen kohdalle varsi-asennuksessa. Laatikosta tullessa on 0 astetta ja jää noin nokalleen. Järvenpää on ainakin täynnä noin väärin suunnattuja ja olen niitä välillä käännellyt, kun on ollut aikaa. |
![]() |
10.07.2025 18:35 <RicuP. > Löytyi lasikuituisia Iridium 11 valaisimia |
![]() |
10.07.2025 17:59 <Jouko> Samanlaisia Strömbergin vihreitä kuin tämä Kiehuvan kaappi näkee edelleen siellä täällä, useimmiten erottaa sähkönjakelun vastaavista lukkopesän perusteella, näissä Abloy ja sähöpuolella kolmioavaimet. |
![]() |
10.07.2025 13:22
<MrLamp>
Hännikönkadun vanhat valot purettiin tässä joku kuukausi sitten, saivat kyllä olla aika pitkään... Varissuon kolaroitu tolppa korjattiin kai vasta maaliskuussa, ja siihen tulikin Siteco SC! Vaikka kaikki muut on jo kiinteitä. On jopa vieläkin paikallaan... Kuvan valot ovat kai yhä entisellään. |
![]() |
10.07.2025 12:29 <RicuP. > Nuo on myös jotain nyrkkipaja mallia. Selvästi kyllä samassa paikassa tehty, tai kopioitu toisiltaan. Valmistaja voi olla mikä vaan konepaja. Nykyään taitaa olla vaan Salomaan Konepaja, joka tekee orsia ja linjatarvikkeita. |
|
10.07.2025 12:23
<RicuP. >
Vai niin. Sen sijaan tuohon: https://maps.app.goo.gl/y2dBRhtmykgxHkzc9?g_st=ac on tullut varsi ja kiiltävä HKB4 Tyrnävän mallia. |
![]() |
10.07.2025 12:15
<Tapiolalainen>
Kiitos näistä nippelitiedoista. Olen itse vähän sitä mieltä, että mitä sitten - vaikka lumi ei näytä valkoiselta tai ruoho vihreältä? Mikä on käytännön haitta? Vaikuttaako liikenneturvallisuuteen, esim. jalankulkijoiden havaitsemiseen? Pimeällä kaikilla (pitäisi olla) heijastin ja autoissa ajovalot... |
![]() |
10.07.2025 12:12 <Tapiolalainen> Koripalloa tuollakin on pystytty pelaamaan. 4-5 m oli oma arvio, ehkä alakanttiin. Ei nyt kuitenkaan mitenkään poikkeuksellisen matala. |
![]() |
10.07.2025 11:40 <RicuP. > Ajattelin, että tehtaan palo olisi ollut kaiken loppu ja tuotanto lähtisi Suomesta, mutta tämä on kyllä todella positiivinen yllätys! Myös ABB on lujasti Suomessa isoilla investoinneilla. On ihan eri meininki noilla, kuin vaikka schneiderillä tai philipsillä, jotka näki Suomessa vain huonoja puolia, mutta Hitachi ja ABB osaavat löytää ne vahvuudet. Meilläkin on varastossa lähes yksinomaan Hitachi muuntajia. |
![]() |
09.07.2025 23:26 <Make> Hyvä, että tehdas pysyy Suomessa. |
|
09.07.2025 23:12
<Make>
Nyt olikin jostain kaivettu yksi vanha jalusta ylös. On tehdastekoisen oloinen ja nykyisten kaltainen sileä pyöreä, pohjassa pieni reunus. On vaan täynnä multaa... Uusia jalustoja oli jo laitettu pensaiden sekaan. Tulee vain kolme pylvästä yhteensä, oli oikein piirustus kyltissä. |
|
09.07.2025 23:03 <Make> 12.9.2023 liittyen, Keravan Aasematunnelin valot kuuluvat ainakin nyt Väylävirastolle! Ovat kuulemma juuri keskustelleet asiasta keskenään ja olleet sitä mieltä. Josko saisivat lopulta lamput vaihdettua... |
![]() |
08.07.2025 11:36 <Kari Paavola> Tilannepäivitystä Hitachin uuteen tehtaaseen (joka tulee siis Vaasan naapuriin Mustasaareen) https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/74-20169883 ja peruskivi muurattiin maaliskuussa 2025 https://yle.fi/a/74-20148039 |
![]() |
07.07.2025 22:54 <Make> On ainakin kahta versiota. Useimmissa reunimmaisten eristimien tapit menevät vinotukiin asti mutta ei kaikissa. |
![]() |
07.07.2025 11:39 <Jouko> Tuossa muutamia vastaavia mitä sivuston kuvahakukone toi esille, ks. https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/1176 https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/1692 https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/2325 https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/5249 https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7939 |
![]() |
07.07.2025 04:51
<Marko>
Kyllä 3000 K on yleistynyt katuvalaistuksessa viime vuosina. Esimerkiksi Jyväskylän kaupungin kaikki katuvalaisimet tulevat 3000 K värilämpötilalla ja niin vaikuttaa olevan monessa pienemmässäkin kaupungissa. Joissain kunnissa tulee mitä milloinkin. Valtion teille tulee 4000 K ja hyvä niin. Natikan valo on värivaloa, ei valkoista. Sen valossa ei näytä lumi valkoiselta eikä ruoho vihreältä, joten ei se siinä mielessä hyvä ole. Hyönteisiä se ei vedä niin puoleensa kuin valkoinen valo, joten luonnon kannalta on parempi. |
![]() |
07.07.2025 04:34 <Marko> Ötököiden kertymisessä on suurta paikallista vaihtelua. Parissa vuodessa joihinkin ei kertynyt ötököitä juuri lainkaan, kun taas samalla alueella toiseen valaisimeen saattoi kertyä hyvinkin runsaasti. |
![]() |
06.07.2025 22:49
<Make>
Saattaa olla pyramidi, kun on kulmikas ylhäältä. Pylväässä on outo liitos jalustan yläpuolella? Myös kyltillä näyttäisi olevan valopylvään jalusta. |
![]() |
06.07.2025 22:43 <Make> Louis Poulsen on tanskalainen, kallis valaisinvalmistaja. |
![]() |
06.07.2025 22:37
<Make>
Varmaan tuohon ei ole vaihdettu, jos purku on ollut tiedossa. Valaisinmalli taitaa olla aito SLO tai Idman Siltavalaisin. Varmasti niin häipyvät, kun edes RicuP ei saa enää laittaa noihin uusia pleksejä... |
![]() |
06.07.2025 22:29 <Make> Olikohan L-G:ssä kuva samantyylisestä ilmastoidusta kotelosta. Valmistajaa ei ehkä sielläkään tiedetty. |
![]() |
06.07.2025 22:27 <Make> Itse kauha on ilmeisesti irronnut. Valaisin näyttäisi olevan aito 8153/125. |
![]() |
06.07.2025 22:25
<Make>
Sellaiset tuossa mallissa tosiaan usein on. Mahtaakohan alkuperäisessä lukea jossakin kohti valmistaja... |
![]() |
05.07.2025 22:48 <Hartsa> Vielå päihin varmistus sarvet langalle jos pääsee eristimestä irti.... |
![]() |
05.07.2025 22:46 <Hartsa> Tapsan tatti... |
![]() |
05.07.2025 22:23 <Make> Jos lämpö houkuttaa ötököitä, ledillä ainakin se puoli vähenee. Valonkin perään taitavat kyllä olla. |
![]() |
05.07.2025 22:19 <Make> Kouluissa, missä olen ollut, taisi olla korkeammat. Mihin sitten vaikuttaa, koripalloon? |
|
05.07.2025 22:15
<Make>
Kyllä välillä huomaa, että wattiero ei ole kovin suuri. Jos nuo kaikki laskee, äkkiä varmaan miinukselle menee... |
![]() |
05.07.2025 22:08 <Make> Tietysti yksi pylväs on vääntynyt... Noissa on varmaan kuristin pylväässä. |
![]() |
05.07.2025 22:05
<Make>
Kyllä, lieriövalo on varmasti alkuperäinen. Taitaa olla osittain upotettu. Mikä tulppa sen alla on? |
![]() |
05.07.2025 22:02 <Make> Valaisin on ilmeisesti aito Idman Stradalux. |
![]() |
05.07.2025 21:55 <Make> Aidolta näyttää ainakin kuvassa. Kiinteä taitaa olla Greenled Vega. |
![]() |
05.07.2025 21:53
<Make>
Noinhan se varmasti on. Kuvassa lisävalon varsi on kai tehtaalla asennettu. Tuossa on em. vanhemmat lisävalot: https://www.google.com/maps/@60.4075224,25.0982228,3a,75y,286.92h,103.21t/data=!3m7!1e1!3m5!1shsP5bG-qvOQ_wBUWrhAbPQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-13.205044530611005%26panoid%3DhsP5bG-qvOQ_wBUWrhAbPQ%26yaw%3D286.9233740848035!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYzMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Ovatko nekään vaan alkuperäiset, kun pylväät ovat aika vanhat. Alunperin valoina P2-80, joskus vuosituhannen vaihteessa eh-Minicompactit ja nyt natikka-Nanot. |
![]() |
05.07.2025 21:42 <Make> Onko ihan tutkittu että Lyon ja Citylight ovat sama laite? |
![]() |
05.07.2025 21:40 <Make> Niin on 8524 tai uudempi tyyppi 154HGX. |
![]() |
05.07.2025 21:35
<Make>
Tuohon tuli lopulta rivi kuusia: https://www.google.com/maps/@60.386635,25.0983121,3a,30y,78.36h,80.96t/data=!3m8!1e1!3m6!1szAeGXuZcROBvzLyJ0LL74w!2e0!5s20210701T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.043557175259352%26panoid%3DzAeGXuZcROBvzLyJ0LL74w%26yaw%3D78.36376571430063!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYzMC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Yhden kuusen juurella sitten kaivettiin jotakin 2-3 kertaa. Jotakin kaapelia taisi vieressä näkyä. Olisiko asia liittynyt liittymiskaapelin jatkoksen ongelmiin. Siihenkin ilmeisesti tehdään jatkos tontin rajalle. On huomattu, että kutistesukan liima ei ole kovin lujaa. Elektria on kuitenkin sähköliikkeiden ketju: https://www.blinkhelsinki.fi/referenssit/elektria |
![]() |
05.07.2025 21:12 <Make> Ja takimmainen on eri sävyinen. |
![]() |
05.07.2025 21:10
<Make>
Kyllä, ja mikä malli lienee sopivin... Arvokilpeä ei tietenkään näkynyt. |
1 - 50 / 48615
>>
© Janne Määttä 2004-2017