|
28.06.2022 00:09
<RicuP. >
Juu, tässä muutama viikko sitten olivat aloittaneet vaihdon eteläpäästä. Myös ramppien valot oli uusittu, vaikka rampit on menossa purkuun ja rakennetaan uudestaan tässä joskus parin vuoden kuluessa. Rampeissa on kuulemma se vika että ylös tulevissa on vain yksi kaista ja alas tulevissa on se C- mutka joka kuulemma on erittäin vaarallinen nykymittapuulla.. Mietin vain että millä ihmeellä saavat sen rakennettua sitten mutkattomaksi, ellei tule jotain siltasysteemiä. Tuo on kyllä nyt semmonen paikka, että luulisi sille nyt tehtävän jotain. Montako kertaa siellä on nyt jo kolaroitu? |
![]() |
27.06.2022 23:01 <RicuP. > Ainiin, tuo on toi malli. Onkohan tuo vanhempi kuin se mutterimalli? |
![]() |
27.06.2022 21:40
<RicuP. >
Näillä säillä jäähdytys joutuu koetukselle niin ilmanvaihdossa kuin valaistuksessakin. Katolla mittari näytti näyttävän 34,2C tänään klo 17. Viime kesänä erään rakennusosan lauhdutinta jouduttiin jäähdyttämään sadettimella, varmaan joutuu nytkin. Myös eräs muuntamo käy kuumana. On vain pelkkä kanavapuhallin jäähdytys. Jouduttiin välillä pitämään muuntamon ovia auki muutaman tunnin, kun muuntajan lämpötila huiteli melkein 70C. |
![]() |
27.06.2022 21:37 <Froggy> Ihan Sähköliikkeiden Oy tuo on, kupu ja hattu ovat vaan vähän vinksallaan. |
![]() |
27.06.2022 21:25 <RicuP. > @Hartsa Juu kyllä meillä on se käytössä. En nyt mallia tiedä, mutta on varmaan lähemmäs 10v vanha Airbus kahdella vaihdettavalla akulla. Laturiksi käy myös viimeisin Nokian pieni pyöreäpää laturi tai lataustelakka jolla saa myös vara-akun ladattua. Pitää ottaa kuva kunhan loma loppuu. |
|
27.06.2022 21:19
<RicuP. >
On erillinen tukiosa luukun aukon kohdalla. Joskus muutama vuosi sitten näin ensimmäisen kerran kun varsi oli katkennut. Oli Espoossa kehä III:lla ja valaisimena HKB13. Kaveri juuri kertoi että oli saanut luultavasti Began alu pylvään katkeamaan kun oli nojannut siihen ravistelemaan kiviä kengästä. Oli kaatunut rivitalon pihaan ja olivat sieltä soittaneet poliisit perään. Valo kuulemma paloi vielä kaatumisen jälkeenkin. |
![]() |
27.06.2022 21:10
<Make>
Aika lähelle tuota näyttäisi olevan: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/12227 Josko tulisi korvaavat lamput... |
|
27.06.2022 21:04 <Make> Alfasta ei kai ole ollut edes T12 versiota. Ja kun kuristimet ovat myös vain 65W. |
![]() |
27.06.2022 21:00
<Make>
Vai kilpi voisi olla siellä. En tietenkään kaikkia päätyjä tutkinut ulkopuolelta. Sisällä ei ainakaan näkynyt. Myös SLO-Idman Hermeksen kilpi on pitkällä sivulla ulkopuolella. Kerran sen vahingossa huomasin, kun sisällä ei tuntunut olevan. |
|
27.06.2022 20:48
<Make>
Taisi Hyvinkään moottoritien valaisinnäyttely olla poistumassa tuossa hetki sitten... 30.4.2020 viimeksi mainittu asia tapahtui taas. Juhannuksen aikana on taas törmätty, mutta miedosti. Pylväs on aika vähän vinossa ja lommo juuressa. Valaisin on kuitenkin viety. En taas tiedä, kun vähän aiemmin varsi oli vähän kääntynyt ja pylväs ehkä vähän vinossa. Oliko silloinkin joku hipaissut. |
![]() |
27.06.2022 20:36 <RicuP. > Anticor on kokonaan RST saumaton runko. Tyyppikilpi on vähän hölmösti valaisimen päässä holkin vieressä ja ihan tavallinen tarra. On varmaan jo liuennut pois. |
|
27.06.2022 20:34
<Make>
Kyllä, samaa on ainakin rungon reunojen pienet kantit, viisto lampunkantojen johtojen kolo ja kantojen pidinliuskat. Tuolla oli myös jotain toista mallia ilman heijastinta. Päädystä se näytti täysin SLO 731-1:ltä, mutta on myös Asea Skandia. Liekö Sähkö-Lahti. Vähemmän yllättäen tyyppiä ei nähnyt. |
|
27.06.2022 20:32 <RicuP. > Itekkin olen nähnyt että tyypissä teho on uusi, vaikka muuten on merkitty vanha teho. |
![]() |
27.06.2022 20:27 <RicuP. > Vai onko tuo SLO kun hatussa on tuommoinen porras ja kantaosa on ehkä erilainen? |
|
27.06.2022 20:24 <RicuP. > Niinhän tuo on, tuttu malli |
![]() |
27.06.2022 12:52 <Jouko> Virtaankoskesta aiemmin, http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/6254 https://www.ess.fi/paikalliset/4388055 |
|
27.06.2022 10:44 <Froggy> Viissiin kuitenkin sama laite kuin A&T: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8536 |
![]() |
26.06.2022 23:28 <Froggy> Puistoprismoissa oli ihan vaihdettavat 2700K ledit. SLO:ssa ei näkynyt valoa... Oli myös muutama Becherform ja jonkin verran HKB 4:ää, ei niissäkään valoja. Ympäristössä oli paljon Ketosen Astraa eh:lla, muutamassa oli valo. |
|
26.06.2022 18:40 <Make> Löytyi SLO-MMO Alfa 5200-258- valaisin, teho merkitty kuitenkin 2x65W. Lisäksi kai siinä on vain 65W speksatut, nykymalliset kuristimet. |
|
26.06.2022 18:34 <Make> Valaisin on nimeltään Asea Skandia, ehkä L-26. On todella huonot mustat leimat eikä edes nähnyt läheltä. Vieressä on pari lisäruutua, toisessa ryhmäjohdon jatkamismerkki ja toisessa jotakin 0,5. |
|
26.06.2022 18:29
<Make>
Ehkä lasien sisällä on eri lämpötiloissa toimivat bimetallit tai jotakin. On tuolla ainakin loistelamppuja irrotettu. On pari säkillistä pihalla, joissa lähinnä vuosituhannen vaihteen Philips New Generation- lamppuja. Juuri näkyy myös Decor 183-tekstillä oleva. Se on näköjään Sylvania. Ja pari T12, ehkä Philips. |
![]() |
25.06.2022 23:11 <Make> Teho oli "lievä" yllätys. |
![]() |
25.06.2022 23:08
<Make>
Hyvää Juhannusta täältäkin. Ainakin DVD oli aika uutta tuolloin. Tässä on nyt pari muistitikullista karaokea. Tekstien mukaan ovat 1990-luvulta, siirretty varmasti VHS:ltä. On se kuvan laatu ihan riittävä tarkoitukseen... Jostain syystä kuvan laatu kyllä vaihtelee kovasti. Jotkut kappaleet ovat niin suttuisia, ettei edes katuvalaisimia tunnista, vaikka kohtuu läheltä näkyvät. Aluksi oli vielä soittimessa videosignaali ja NTSC asetuksina. |
![]() |
25.06.2022 22:56 <Make> Katsos vaan. Taustalle on vaihdettu/lisätty Airam Puistoprisma. |
![]() |
25.06.2022 18:32
<Mikko Koho>
Hyvää Juhannusta minunkin puolesta! Tällä kertaa aikamatka vuoteen 2000. Näyttäisi olevan Dolby Surround, johon kykenevää kaiutinjärjestelmää ei minulla ole, mutta kuulokkeilla kuunneltunakin ääniraita kuulostaa melkoisen freesiltä. https://youtu.be/l7b2c3K8tdA Tuli tuota kuunnellessa väkisinkin mieleen, että millainen maailma, ja myös sen tekninen kehitys, oli noina vuosina. |
![]() |
25.06.2022 17:57 <Hartsa> Kuin myös itse mestarille :D |
![]() |
25.06.2022 17:09 <Make> Myös Korsossa ja Hiekkaharjussa oli, enemmän ehkä Idman Alton tyylisiä valkoiseksi maalattuna. Kerran junasta näin, että Tikkurilassa ovat paikoillaan. Piti sitten mennä äkkiä bongaamaan. |
|
25.06.2022 17:04 <Make> Valaisin näyttää olevan Sanpek LED-SLIM: https://www.sanpek.fi/led-lamput-ja-valaisimet/myymala-ja-kiinteistovalaisimet/led-slim-cct/ 50000H (LM70) IP42 TAKUU 5 Vuotta. Voi jopa valita 3000K,4000K tai 6000K valon värin. |
![]() |
25.06.2022 12:41 <RicuP. > Hyvää juhannusta kaikille:) |
![]() |
24.06.2022 23:43
<Froggy>
Itse asiassa tuli vaan käytyä siinä kiskojen yli menevässä "putkessa". Vastaavia kelloja oli ainakin joskus myös Puistolassa, Espoossa, Pukinmäellä ja ties missä, mutta nyt näkyi enää Tikkurilassa... Tuleekohan siellä laitureilla tulevaisuudessa joku remontti, kun vanhoja valoja kituutetaan vielä... |
![]() |
24.06.2022 23:34
<Froggy>
Voi olla Globus tai sitten joku Selux. 125 W Vik kuulostaa aika tehokkaalta... |
![]() |
24.06.2022 20:12 <Froggy> Oli myös touolla mainittuja rämän näköisiä tähtivaloja: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8437 |
![]() |
24.06.2022 19:11 <Make> Tuskin jaksetaan kiertää pois... Muuten näkyy olevan tietysti kiinteitä. |
![]() |
24.06.2022 19:05 <Make> Tuli tutkittua ensimmäisen kommentin valoja. Valaisin on kai sama kuin Anticor, mutta vanhempi. Kilpeä vaan ei näkynyt. Joskus niihin on laitettu Sanpekin putket ja nyt muutama on vaihdettu Osrameihin. Ilmeisesti Sanpekilla on ollut joskus vihreät läpinäkyvät "sytyttimet". |
![]() |
24.06.2022 18:53
<Make>
Vilkkuvan näkyy, kuten aina välillä tapaa. Nyt löytyi Airam Cestus 50W eh-versiona. On ilmeisesti lasikuvulla, kun monta on rikki. |
|
24.06.2022 14:04
<Make>
Luukun kohdalla on vielä joku sisäosa, johon kai sulakepidike tulee kiinni. Tuo on jo paha, että varret katkeaa. Onkohan ne mitoitettu vain kauhoille. |
![]() |
24.06.2022 14:00
<Make>
Ettei alkuperäiset ole Idman Globus riippumallina: https://www.google.fi/maps/@60.8700092,26.7051658,3a,30y,209.52h,114.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPgOMQqePebTbrQ8DbGoDkQ!2e0!7i13312!8i6656 Kerran näin Vikin hajonnella, erittäin tummalla kuvulla. Se olikin 125W eh. |
![]() |
24.06.2022 13:45
<Make>
Froggy kävi ilmeisesti eteläisessä tunnelissa, nuo ovat pohjoisessa. Eteläisessä taitaa olla kaikki kiinteää. Maissilamput ovat melkoisen tehokkaat. Taitavat olla vain alaspäin näyttävää mallia. Siinä on myös jotakin iGuzzinin tosi pieniä spotteja kai monimetallilla. Niistä oli suuri osa pimeitä. Kellon malliset ovat mallia Idman 8245/E HME 80, C-33538, Arvon tekemillä laseilla. Kuristimet ovat ilmeisesti kaapelihyllyllä. Nuo eh:t ovat todella hyytyneet, saa nähdä, mitä tapahtuu. Ainoa vika kelloissa näytti olevan yksi puuttuva lasi. |
![]() |
23.06.2022 23:46 <Mikko Koho> En tiedä nykytilannetta, mutta teollisuusympäristössä perinteinen VHF oli pitkään käytössä. Raskaasti raudoitetut paksut betonirakenteet, muut johtavat teräs- ym. rakenteet ja sähkölaitteista tulevat häiriöt yhdistettynä TETRAn taajuusalueen 380-400MHz radioaaltojen ominaisuuksiin pitävät ko. ympäristössä tehokkaasti huolen siitä, että VIRVEn kuuluvuus loppuu sisälle mennessä usein kuin seinään. |
![]() |
23.06.2022 23:41
<Mikko Koho>
THR850 ja THR880 taisivat olla joidenkin VIRVE-puhelimien mallit. Ne olivat vielä alunperin Nokian valmistamia ja niiden liiketoiminnat myytiin jossain vaiheessa EADS-konsernille, johon myös Airbus kuuluu. Niinpä niissä on alunperin Nokian matkapuhelimista periytynyt ohjelmisto. Kun aikoinaan entisessä harrastuksessa sain kyseisen värkin ensimmäistä kertaa käteen, niin suunnilleen ensimmäisiä tehtäviä oli tarkastaa matopelin ennätys. En muista ennätystä, mutta matopeliä näytti kyllä entiset käyttäjät pelanneen. Se kyllä huvitti, että mitä pelit ja esimerkiksi kalenteritoiminto tekevät laitteessa, joka on suunniteltu pääosin aivan muuhun kuin toimistikäyttöön. |
![]() |
23.06.2022 23:12 <Hartsa> Ricu onko teillä sähköpuolen päiv tuo virve?? ite tutustuin jo aikoinaan siihen silloiseen uuteen jo nykyisin jo uhohtuneeseen virve eka palikkaan malli en nyt muista Th se oli.... |
![]() |
23.06.2022 20:52 <RicuP. > Täällä käytetään tunneleissa semmoista "vuotavaa" kaapelia, jossa pieniä reikiä joiden kautta signaali pääsee läpi. Kaapelit on erotettu metallirakenteista semmoisilla muovisilla spacereilla. |
![]() |
23.06.2022 20:36 <Jouko> Helsingin tunneleissa kuulemma käyttävät juuri Tetroja. Toki Teliankin liittymillä voi paikoin soitella, muille liittymille ei verkkoa liene tarjollakaan. |
![]() |
23.06.2022 20:18
<RicuP. >
No on kyllä=D Ei vaan kärsi noilla tötteröillä pistää täysille kun alkaa aika reippaasti särkemään. Elementit ei kyllä ole mitkään hyvät. Samalla hinnalla olis saanut kyllä paljon paremmat. Tuohon tilasin tuolloin ABB latausaseman 2x USB A. Tiistaina tuli vasta paketti ja siellä oli A+C latausrunko! Kaiken lisäksi se helisi. No avasin sen ja kuinka ollakkaan sisällä oli irtonainen ylimääräinen keskiölevyn mutteri köllöttelemässä piirilevyjen päällä... 2x A malli oli made in Germany, tämä olikin Thailand. Heti kyllä huomasi eron! |
![]() |
23.06.2022 19:34 <Tuomo Y> Ja kiitos, omaan kokoelmaan tuli myös lisäys:) |
![]() |
23.06.2022 18:07 <RicuP. > Niinpä näkyy, onhan noita. Made in Latvia:D |
![]() |
23.06.2022 18:06 <RicuP. > Meillä on myös virve käytössä aina päivystäjällä. On Airbus merkkinen ja samalla käyttöjärjestelmällä kun vanhat Nokiat. Liekö sitten oikeasti Nokian tekemä. |
![]() |
23.06.2022 17:56 <RicuP. > Liittimet vaihtukin Ounevan kosketusliittimiin ja toiselle puolelle tuli piiskan alu johdin. |
![]() |
23.06.2022 17:52
<RicuP. >
En nyt osaa sanoa kuinka korkea tämä mökki on, mutta viereisen vesitornin katto on aikalailla samassa korossa tämän kanssa ja siellä on punaiset tuikut. Kerroksia ei montaa ole, mutta kerroskorkeus on vissiin 4m. Mikäs ero siinä sitten on, onko punaiset vai valkoiset vilkkuvat? |
![]() |
23.06.2022 17:30 <Make> Nelikulmaisen sstl on 251900. Tuolla näkyy valikoima suunnilleen, paitsi em. pyöreäkantinen puuttuu: https://www.sahkonumerot.fi/haku/f942a832-53ef-459f-b678-f2f3e2de60dc/1 |
© Janne Määttä 2004-2017