<< ^ >>

Luum_0483.jpg

2x20 kV Tuplapylväällä. Vuodelta 1972. Luumäki 21.06.2014
Kuvaaja: Mikko Kärnä
Sijainti: N 60.93191° E 27.60909° Karttapaikake Google Maps OpenStreetMap

31.12.2016 15:46 <RicuP.> Ihan samanlaisella rakenteella löytyy täältäpäin myös Lahdentien (54) varrelta Hollolasta.
02.01.2017 18:50 <Late> Kymenlaakson Sähkö vaikuttaa sielläkin. Taitaa yleinen rakenne heidän verkossaan
21.12.2022 20:48 <Froggy> Entisten neuvostomaiden rautateiden varsilla kulkee usein jotain linjaa tällaisella rakenteella tai kero-orsilla. Ovat rakennettu varmaan syöttämään radan ja asemien valaistusta ja tasoristeysten laitteita: https://www.google.fi/maps/@49.8306231,33.1781684,3a,39.1y,7.84h,98.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxBGzANK7goD42t9OHm4g5w!2e0!7i13312!8i6656
On jopa Enston PAS-versiota!: https://www.google.fi/maps/@59.3719414,28.1664788,3a,41.4y,74.83h,107.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp1XHKT_LZ9fl8PSEfmrqDw!2e0!7i13312!8i6656
Tuossa samanlaisessa linjassa on vissiin 230V: https://www.google.fi/maps/@48.1786157,40.5043744,3a,40.1y,27.78h,104.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXkYA71V7akEv2BPipPc1dw!2e0!7i13312!8i6656
22.12.2022 16:19 <Samuel> Itsekin on tullut tuollaisia linjoja katseltua tuolla vanhoissa neuvostomaissa ja ovat varmasti juurikin tuota radan syöttämistä varten tehty
22.12.2022 21:05 <Froggy> Junan ikkunasta seurailin noita Aegviidu-Tarttu -välillä kun käytiin junalla siellä. Tallinna-Aegviidu -välillä oli tuota yksittäistä kero-versiota, mutta suurimmaksi osaksi purettuna. Metsissä oli pelkkiä pylväitä, eikä eristimiäkään kaikissa. Oli myös vanhoja puhelinlinjan jäänteitä, jotka olivat suurimaksi osaksi samoissa pylväissä sen linjan kanssa.
22.12.2022 21:22 <Froggy> Tallinna-Aegviidu välillä se onkin siirretty samoihin pylväisiin radan sähköistyksen kanssa: https://www.google.fi/maps/@59.3436883,25.3117965,3a,24.4y,309.45h,101.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeDmpMZTzLk1hX_U1648yA!2e0!7i16384!8i8192 Tuo oikealla menevä "väärin päin kolmio"-rakenne on paljon yleisempi kuin tuo vähän suomalaista kolmio-ortta muistuttava rakenne.

© Janne Määttä 2004-2017