Kommentit

40976 - 41025 / 48745
<< >>

SAM_2857.JPG 21.09.2012 21:19 <Lopusta pätkäs:> -kin.
SAM_2857.JPG 21.09.2012 21:18 <Jouko> Kelläpä nyt ei sahatavaraa olisi vaja aina täynnä? :-) Ylimääräset menneet jo hellaklapeiksin..
SAM_2796.JPG 21.09.2012 18:34 <J.P> Vois vaikka olla niin että ennen katuvalojen asennusta ollut vain noi ylemmät ja kun katuvalo AMKA tullut niin jouduttu nuo alemmat lisäämään (-saatu tehtyä ilman kj-keskeytystä), mutta kyllä yleensä yläpäistä tehdään valmiiksi niin pitkät että alle voi AMKAnkin vetää.
SAM_2796.JPG 21.09.2012 15:58 <RST> Ei kai noita ylempiä tarvitsisi ollenkaan tässä kun ei vaijerin yläpäätä ole viety vaihejohtimien yläpuolelle, eihän se ole taso-orrella edes mahdollista.
SAM_2857.JPG 21.09.2012 08:56 <P. Ylväs> Joukolla jo rakennusmateriaalit valmiina odottamassa? ;)
SAM_2857.JPG 21.09.2012 00:16 <J> Rakennustekniset mitat ja mahd. piirustukset kun vielä olisivat...!
SAM_2912.JPG 20.09.2012 22:26 <Hartsa> Oisko vanha 45 kV eristimet tuossa kovasti siltä näyttää.....
SAM_2850.JPG 19.09.2012 23:14 <Sami K.> Paikka on Tammasaarenlaituri, Helsinki
kopteritulossa.jpg 19.09.2012 00:24 <Jouko> Tällainen kyseessä: http://www.vastavalo.fi/displayimage.php?pos=-280332 Liekö peräti sama yrittäjä maassa kuin ilmassakin?
240607 1 015.jpg 18.09.2012 23:58 <Jouko> Ehkä, mutta taustalla näkyvä 20 kV:n johto on jo Todella matalalla kulkeva! ;D
Kuva40 019.jpg 18.09.2012 15:34 <Late> Linjaerottimet on asennettu asennettu aseman molemmin puolin. Tosin riittäisi erotus vain Yllikkälän suunnasta, niin kylmenee tämän asemen lisäksi myös Savitaipale ja Taipalsaari. Miten lienee varasyöttömahdollisuuksia sitten kj-verkkon kautta LPR:sta?
Kuva40 018.jpg 18.09.2012 15:28 <Late> Kyseessä on täsmälleen sama paikka. Sen verran tuo kartta on vanhentunut, että kartalla näkyvä avojohto Kangasmäen kytkentäasemalle on purettu. Liekö kaapelit sijoitettu vapautuneelle johtokadulle? Näkyypä kartalla vielä näköjään jo edesmennyt 35 kV:n johtokin.
Kuva40 019.jpg 18.09.2012 12:36 <Jouko> Muuntaja ehkä kierrätyskamaa joltain muulta asemalta Vaasan kautta, eos. Erottavakatkaisija muttei maadoitussarvia. Ehkä linjaerottimilla tarvittaessa koko aseman kylmennys huollon ajaksi?
Kuva40 018.jpg 18.09.2012 12:31 <Jouko> Onkos tämä kys. sähköasema tuohon kartalle merkittyssä paikassa vai menikö sijainti paljonkin ohi? Kiinteistöjaotukseen oli samalle kohdalle, voimajohtojen alle, merkitty pieni tontti joka voisi olla tämä uusi sähöasema..!

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/koordinaatit/koordinaatit.html?e=546624&n=6777661&scale=8000&showSRS=EPSG:3067&lang=fi&mode=rasta
Kuva40 023.jpg 18.09.2012 12:25 <Jouko> Samanlaisilla yhteiskäyttöpylväillä mennään myös Visulahden ja Huutokosken muuntoasemien väli. Samaa mallistoa on nähtävissä myös Visulahdesta etelään, Yllikkälää kohti.
Kuva40 009.jpg 17.09.2012 23:32 <Mikko Koho> Tuossa takana lähtevien linjojen alla oli eräs kesä (olisiko ollu 2011 vai 2010) "kiva" maastopalo. Ei iso mutta kun yläosa oli ansoitettu 110kV johdoilla niin oli varmaan ihan kiva sammuttaa. Lieneekö raivaustöistä tms. lähtenyt kun ei ollut ihan tien vieressä. Keräsi silloin hitosti katsojia kun eräs isoon ketjuun kuuluva huolto/liikenneasema on ihan vieressä ja savut näkyivät sinne.
P4270086_publ.jpg 16.09.2012 20:01 <Mikko Koho> Taas kerran kännykkäkamera pelasti kun ohikulkumatkalla tuli kuvattavaa. http://www.youtube.com/watch?v=UCz3pKwIGSY
voimalaitokset 071.jpg 16.09.2012 19:13 <Mikko Koho> Veden virtausvastus uomassa on aina neliöllinen suure, eli nopeuden tuplaus = häviön nelinkertaistus. Jos ajat 10m3/s ja kahden pisteen välinen pinnankorkeusero on 4cm niin 20m3/s olisi jo 16cm jne.. Ja jos joessa on siltoja ym. rakenteita jotka ovat kosketuksissa veteen yhtään suuremmassa määrin niin tuo neliöllisyys senkuin kasvaa. Imatra olisi hyvä paikka katsoa tuota jos virtaamat olisivat alempia. Esim. voimalan yläkanavan ylittävä silta tekee tuskin havaittavaa padotusta silloin kun yöllinen virtaus on päällä mutta päivällä sen häviön näkee jo silmin.
voimalaitokset 071.jpg 16.09.2012 16:34 <NH> Aika korkealla ollut Leppävesi, jos säännöstelyn ylärajalla ja hieman ylikin. En ole varma, mutta voisi olettaa että Kuhankosken alavesi on hieman korkeammalla suurten juoksutusten aikana, kuin alempana Leppälahdessa oleva ympäristökeskuksen mitta-asteikko. Tämän voisi olettaa johtuvan uoman pienemmästä vetokyvystä Vuonteelle saakka. Kyse tuskin on siltikään kovin suurista eroista mittapisteiden välillä, mutta kuitenkin, jos säännöstelyn ylärajaa kolkutellaan. Vaajakosken laitoksen ajo on ilmeisesti sidoksissa juurikin Leppälahden asteikkoon? Nythän on ollut kovasti lehtijuttuja Leppäveden vedenkorkeuksista, pidetäänkö pintaa liian korkealla kun vesi nuolee ranta-asutusta ja haittaa rantojen käyttöä. Harvinaista kyllä, Vaajakoskella on havaittu läpi kesän tulvaluukkuja auki.
IMG_4600.jpg 16.09.2012 12:27 <Jouko> Aiemmin mainittu erikoisuus nyttemmin jo gallerioituna: http://calm.iki.fi/tolpat/?p=kuva&id=5708
IMG_0601.JPG 15.09.2012 09:50 <Toni Lassila> Aika erikoiset pylväät tässä. Tämä linjahan ylittää vitostien.
SAM_2852.JPG 15.09.2012 00:07 <Hartsa> Taitavat siellä tehdä paljon nostokorista käsin...
IMG_0007.JPG 14.09.2012 19:32 <Marko> Tampereen kupeessa näytti olevan samanmoisia.
1IMG_2954.jpg 13.09.2012 23:34 <Jouko> Kuvakin löytyi kuvatekstissä mainitusta: http://calm.iki.fi/tolpat/?p=kuva&id=526
SAM_2852.JPG 13.09.2012 23:34 <Marko> Farkut ovat alkujaan nimen omaan työkäyttöön tarkoitettu. Myös paita on hyvä olla päällä. Kypäräkin olisi hyvä olla.

Välillä tuntuu, jotta juuri kypärän käytöstä olisi tullut eräänlainen työturvallisuussymboli.

Jossain tutkimuksessa sanottiin pylväskenkien olevan nykyäänkin 1950-luvun tekniikkaa, ja niissä riittäisi kehitettävää. Ruotsissa taidetaan olla luovuttu kokonaan pylväisiin kiipeämisestä, mikä osaltaan tekee ilmajohdoista taloudellisesti kannattamattomampia.
SAM_2837.JPG 13.09.2012 22:19 <RicuP.> Eipä ole malli paljoo noista ajoista muuttunu.
SAM_2852.JPG 13.09.2012 20:34 <Mika Bister> Noita kenkiä kutsutaan myös sorsiksi. Kuulemma mukavat, jos joutuu pitempään työskentelemään samassa asennossa, kun jalat ovat luonnollisessa asennossa.
SAM_2855.JPG 13.09.2012 19:06 <Topiax> Paljasjalkaisia egyptiläisiä?..
SAM_2843.JPG 13.09.2012 16:43 <Hartsa> tälläinen on jossain järvenpään lähistöllä muutettu kesämökiksi joskus 1990 luvun aikoihin.
SAM_2852.JPG 13.09.2012 16:37 <Hartsa> miehillä on näköjään käytössä tasokengät. Kypärät uupuu työasut on farkut ja paita =) Nahkaiset on näköjään nuo tukiremmit. Aika paljon ovat nykyjään tästä kuvasta jo kehittyneet.
IMG_5213_Yl-Vt.jpg 13.09.2012 11:58 <Jouko> Visulahden muuntoasemalla (Tuiskuharjulla) oli tämän eteläisen 400 kV:n johtoerotin auki ja maadoitusveitset ojossa. Kumminkaan mitään uutta ei kentällä juuri ollut uuden 400 kV johdon kytkeytymistä ajatellen kentän kiskostoihin ym...
SAM_2855.JPG 13.09.2012 11:50 <Jouko> Työturvallisuudesta voi olla jollakulla jotain sanottavaa eristinketjuun tarrautuneelle asentajalle :D
SAM_2852.JPG 13.09.2012 11:45 <Jouko> Lähteen saisi ainakin mainita ja mahdollisesti kuvaaja/kuvan omistaja. Kirjassa varmasti mainitaan onko kopioiminen julkiseen esille tuomiseen suotavaa. Monesti samat kuvat on esillä esim. sähkömuseoissa tms. seinätauluina, jotka ovat taas vapaasti kuvattavissa jne.
SAM_2852.JPG 13.09.2012 08:29 <calm> Kivahan se on, että on erilaisiakin kuvia, mutta kun nämä nyt sitten rikkovat tekijänoikeuksia. Että eipä nyt ihan koko kirjoja kopioida kuvaamalla tänne..
IMG_5213_Yl-Vt.jpg 13.09.2012 08:20 <calm> Muotoilukieli sanoisi, että 1960-luvun alun paikkeilta.
IMG_5203_Yl-Vt.jpg 12.09.2012 22:32 <Hartsa> varmaan tuo erotinkin lähtee tuosta romuksi ?? maadoitettava malli...
erotinylhaalla.jpg 12.09.2012 22:28 <Hartsa> Latva erotin tolpannokassa.
DSC00056_publ.JPG 12.09.2012 20:09 <Mikko Koho> Ihan asiallista laatuahan tuo näytti tekevän kun sai kuvat ja videot koneelle ja näki isolta ruudulta. Tuossa videota juoksutuksesta:
http://www.youtube.com/watch?v=Tu6YS2w-8Zk
http://www.youtube.com/watch?v=DBolX_WO2Yc
http://www.youtube.com/watch?v=VLCgDvXxwQc
http://www.youtube.com/watch?v=dzowT46p_l0
DSC00056_publ.JPG 12.09.2012 20:04 <Tiiseli> Sony Ericssonissasi vaikuttaa olevankin ihan kelpo kamera.
IMG_5213_Yl-Vt.jpg 12.09.2012 19:31 <Hartsa> ehken tää linja on -50 luvulta....?? Täällähän kohta alkaa Vark-viinijärven johdon saneeraus uusi linja ohittaa 900m viinijärven aseman tule joku uusi linjasu sinne. Ja varmaan urakoi ulkolainen yhtiö ;)
linja erotin.jpg 12.09.2012 19:26 <Hartsa> joo kyllä se jänniteettömänä on avattata ei varmasti kestä kuumana avata.
Toveri (17).jpg 12.09.2012 19:23 <Hartsa> sieltähä se =)
3muuntaja.jpg 12.09.2012 14:43 <Kartsa> Puisilta-ovilta lappeen Rannassa katkaisioita isoluukussa yläkerrankatonkautta jäähdytyspuhaltimille.
P6210098_publ.jpg 12.09.2012 13:57 <Mikko Koho> Tainion neloskone syystä x, y, z tai ,52 alhaalla ja koski kerää aika mukavasti ihailijoita.
IMG_5213_Yl-Vt.jpg 12.09.2012 12:22 <Jouko> Löytyipä kuvaa ja videotakin tapahtuneesta: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.8317889
IMG_5213_Yl-Vt.jpg 12.09.2012 12:11 <Jouko> Ei taida tämä jänneväli ihan vastata samoja mittoja kuin Norjassa Norfjordin yllä? :) http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194766771967/artikkeli/sahkomiehet+jaivat+jumiin+killuivat+85+metrin+korkeudessa+vuonon+ylla+yli+vuorokauden.html?s=k
IMG_5208_Yl-Vt.jpg 12.09.2012 12:00 <Jouko> Saahan julkisella paikalla kuvata, en sitä kaihda vaikka kuvaamiseen negatiivisesti suhtautuvia asentajia pylväissä olisikin. Tie vain sattuu olemaan siltä kohdin mäkinen ja vielä mutkassa, ettei autoa saa pientareelle turvallisesti parkkiin ihan viereen. Pientä punaista Googleautoa (kyttä(ys)kameratolppineen) ei tiellä ole vielä nähty vertauskuvaa ajatellen...
IMG_5208_Yl-Vt.jpg 11.09.2012 23:46 <Marko> Eikös hyvässä tilannekuvassa pidä tekijät ollakin itse teossa? Vai tarkoittaako tuo "vain sen verran" sitä, että enemmän olisi pitänyt olla, jotta olisi viitsinyt kuvata? :)
IMG_5213_Yl-Vt.jpg 11.09.2012 23:39 <P. Ylväs> Ristiina ja Anttola mahtavat olla nyt Mäntyharjulta tulevan 110 kV syötön varassa?
IMG_5208_Yl-Vt.jpg 11.09.2012 23:19 <Jouko> Jännitteettömänä aikana lienee myös uusi Tornimäen kevytsähköasema kytketty verkkoon. Aika valmiilta näytti. Loppusyksystä taitanee saada jo sähköäkin päämuuntajaan, jahka tämä Rstiinan johto valmistuu yhteispylväisiin 400 kV:n kanssa. Tekijöitä oli vain sen verran paikalla ettei tullut pysähdyttyä tilannekuvaa ottamaan...

40976 - 41025 / 48745
<< >>

© Janne Määttä 2004-2017