|
30.10.2016 21:36
<Make>
Ehkä se Suomen sähköturvallisuus ei kuitenkaan ole niin huonolla mallilla... Kuvan valaisimille vaan oli tehty ilkivaltaa, muutamasta oli kupu rikottu. Toivottavasti tulee uudet kuvut, kuten aiemmin. Yhdessä oli kai led-lamppu kokeilussa. Ei ollut ihan optimimalli, kun valaisi lähinnä kannan suuntaisesti. Tähän asti noissa on aina ollut hehku/halogeenilamppuja... |
|
30.10.2016 21:22 <Make> Nyt on sitten taloyhtiöön tehty ryhmävaihto eh-lampuilla. Valaisimet ovat Ornon pallot kai savunvärisenä. Muuten hyvä, mutta pallot ovat pesemättä... |
|
30.10.2016 21:17 <Make> Nyt tuossa pihassa on varmaan 5 noita pimeänä, eivät edes "kiilu". Syystä ei ole varmuutta, muualla tuntuvat toimivan. Hattu lienee jotain ohutta peltiä, kun monissa paikoissa ovat vääntyneet. |
|
30.10.2016 21:13 <Make> Nyt näin kiiluvan ClearWayn. Yksi ledi näytti olevan täysin pimeä, olisiko se vian syy? |
![]() |
30.10.2016 21:09 <Make> Nyt ko. heittimelle oli kai tehty jotain, kun se toimi normaalisti... |
|
30.10.2016 21:07 <Make> Pellin toisessa päässä on kytkentärima. Arvokilpi vaikutti olevan kuristinta vasten, ei tosin nähnyt juurikaan. Tämä jopa toimii, mutta lamppu on tietenkin loppuunkulunut. |
|
30.10.2016 21:02 <Make> Kieltämättä tuo Siteco on kovin samanlainen. |
![]() |
30.10.2016 21:00 <Make> Lehdessä oli kuva siitä kortista. Näytti olevan vain sarjaporttiliitin ja muutama nauhakaapelin liitin. |
|
30.10.2016 20:56 <Make> Oikein on tuotanto siirretty takaisin Suomeen. Näköjään Valtavalolla ja Sanpekilla on myös 15W (44cm) ja 30W (89.5cm) korvaavat putket. Ainakaan Sylvanialla ei taida olla. |
![]() |
30.10.2016 20:40 <Make> Noniin. Voiko noihin muidenkaan ledituotteiden ilmoitettuihin arvoihin kuinka paljon luottaa... |
![]() |
30.10.2016 12:01 <calm> Näköjään wanha palvelu on vielä käytössä vanha.karttapaikka.fi-osoittessa. Ohjattu linkit toistaiseksi sinne. |
|
30.10.2016 02:55 <RicuP.> Ovat kuitenkin Siteco Mushroom -mallia: http://www.powerlab.uni-mb.si/relux/wwwtest/products/neu_leuc/katbrows-195.htm |
|
30.10.2016 02:40 <RicuP.> Pitäisi olla kunnon laatua |
![]() |
30.10.2016 02:28 <RicuP.> Noniin. nyt on kokemusta... Hankin yhden 15W "1200 lumenia" olevan valaisimen.. Kaverin omatekoinen lumen -mittari näytti 872lm.. Ja ei todellakaan näyttänyt silmämääräisesti vastaavan edes 1000lm lamppua... |
![]() |
30.10.2016 01:51
<Mikko Koho>
"Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki": http://www.tsvesi.fi/2016/jarvenpaan-torstaisesta-vedenjakeluhairiosta/ |
|
29.10.2016 23:05 <Jouko> Samankaltaista muotoilua myös Mikkelissä vanhan hautausmaan poluilla, https://goo.gl/maps/po76u6EK3cB2 Taisi natriumpolttimot olla noissa. Tolppaa vähäsen siirretty vuoden 2009 katukuviin verraten. |
![]() |
29.10.2016 22:56 <Make> Vai siihen on tultu, että kiinteät ledit ovat halvempia... Ei ole tuosta kokemusta. |
![]() |
29.10.2016 22:49 <Make> Onhan siinä ainakin teoriassa vaara, jos kupu lähtee ilman työkaluja irti, kuten Airam Riossa: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/9139 Vähän tuntuu, että ainakin puistovalaisimien lediversioissa harrastetaan ei-avattavuutta. Monissa ainakin kehutaan kiinteää liitosjohtoa. |
|
29.10.2016 22:31 <Make> Varmaan ongelmana on, että olosuhteet ovat muuttuneet vuosikymmenien varrella. Aikoinaan ei ole oikoteistä ollut haittaa. Keravan keskustassa on vastaavaa varmasti tahallista haittaamista. Muutama vuosi sitten tuosta pätkästä tehtiin tuollainen todella kapea ja bussipysäkkien syvennykset poistettiin. Alunperin parkkiruutujen ympärillä oli vielä kivitolppia, joihin koko ajan törmäiltiin. Ilmeisesti syynä on, että kävelykatu risteää tuon kanssa. Siinäkin tulee pitkä kierros ja sitä kautta päästöjä, jos muuta reittiä aikoo käyttää. https://www.google.fi/maps/@60.403115,25.1008956,3a,37.5y,25.88h,85.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIRtB4WoYYpQWVuPijvrWvQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 |
|
29.10.2016 22:16 <Make> Tuolla onkin juttua Jumbon parkkihallista, siellä on Valtavalon putket: http://valtavalo.fi/asiakastarinat/kauppakeskus-jumbo-suomi/ |
|
29.10.2016 21:55 <Make> Sitähän minä tuossa hain... Ilmeisesti, jos kuvun kiinnitysmutterin avaa, kupu jää tuohon alle, missä pylväs paksunee. Ei sentään tarvitse maahan asti sitä laskea. |
|
29.10.2016 21:50
<Make>
Sen mallin sähkönumero näkyy tulleen 1999, juuri kun Jumbo valmistui. Alppilux IG44 näyttää täysin samalta kuin Idman Twigi !? http://www.ensto.com/fi/tuotteet/valaistus/teollisuusvalaisimet/ig44/ ja http://www.sahkonumerot.fi/4350352 Vake-tuotteet ilmeisesti jäivät peltien alle siinä kohti kattoa. Ovat sitten varalla, kun ledeistä aika jättää... Ledivalot ovat kulmikkaita ramppimalleja, ei vissiin Enstoja. |
|
29.10.2016 01:47 <RicuP.> Noniin. Kauttuan Liikekeskuksen pihalla taisi olla melko samantyylisiä ufopalloja.. |
|
29.10.2016 01:16 <RicuP.> En ole varmaan nähnyt Jumbon parkin valoja.. mutta tuo malli on kyllä tuttu. M-lightillä ja Malmberilla myös hyvin vastaavan näköiset, ellei samat mallit.. Alppilux IG44 ja Sähkö Lahden vastaavat on myös aika yleisiä parkkihalleissa pölyä keräämässä. |
![]() |
29.10.2016 01:07 <RicuP.> Mitähän on käynyt, joku tolppa kaatunut päälle..? |
|
29.10.2016 01:03 <RicuP.> Mun mielestä sama, kuin tämä iki vanha tuntematon lasikupuinen: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2534&pos=3&pid=120526 |
|
29.10.2016 00:54
<RicuP.>
Liikenteen suunnittelu on kyllä jo sitten alkuvaiheessa mennyt metsään, kun on tehty semmoisia katuja, joita ei haluta kuitenkaan käytettävän. Hyvinkäällä tämä on pääkatu, eikä vastaavaa korvaavaa suoraa reittiä ole.. Sama se on täällä, että näyttää myös siltä, ettei ympyrästä saada mitenkään tehtyä kunnollista, juuri rakennusten sijainnin ja tilan puutteen takia ja sen, että alue viettää melko voimakkaasti alaspäin, joten ympyrästä tulisi todella vino. Lisätäyttö ei onnistu, koska rakennukset kadun reunoilla. Lisäksi KL väylä joutuisi tekemään 3/4 ympyrää kiertävän lenkin ja suojatie tulisi liian lähelle viereisen risteyksen ja ympyrän väliin.. Silti insinöörin mielestä ympyrä on loistava ja ainoa ratkaisu ja se täytyy saada... Helppohan se on autottomana suunnitella. Lisäksi kansalaisilla on yleinen käsitys, että ympyrä on aina ratkaisu joka ongelmaan, joten eivät ole enempää vastustaneet, ennenkuin totuus tulee esille. Keskustassa ajonopeudet ovat matalia ja useita muita risteyksiä lähekkäin, jolloin ympyrä vetää hitaammin ja puurouttaa liikennettä myös muissa kohdin. Valot olisivat paljon parempi ratkaisu, koska ne jakavat liikenteen kulun sykleihin, jolloin katujen välityskyky jakautuu ja liikenteestä vapaita syklejä vapautuu valottomista risteyksistä kadulle kääntyvien käyttöön. Lisäksi valot lisäävät myös KL:n turvallisuutta ja niillä voidaan tarvittaessa saada julkiselle liikenteelle ja hälyytysajoille etuuksia. Ihmiset yleensä vastustavat valoja, koska heillä on huonoja kokemuksia vanhoista vakiokiertoisista ja synkronoimattomista valoista. |
![]() |
29.10.2016 00:09 <RicuP.> Aikamoinen tikku on tosiaan. Kuinkahan pitkäikäisiä ja luotettavia ovat |
![]() |
29.10.2016 00:04 <RicuP.> Eräs tunnettu maahantuoja sanoi, että valaisimissa yleisin hylkytuomion syy on juuri nuo toisiopuolen eristysvaatimukset ja että kaikissa muissa EU maissa ne menee läpi testeistä, mutta ei Suomessa, koska Suomessa pitää valaisinta voida kopeloida jännitteisenä. Liit. laite on kuulemma kallis tehdä omalla reseptillä vain Suomen markkinoita varten, joten ollaan siirtymässä muovirunkoisiin (huonompiin) valaisimiin ja Led yksikön päälle kiinteä muovisuojus, tai on kokonaan ei avattava malli.. Verkkolaitteet ja laturit on tietenkin eri asia, koska niiden liittimet on yleensä paljaita. |
|
28.10.2016 20:42 <Make> Nyt on ufoon vaihdettu uusi eh-lamppu. Kummasti se kirkastui jo sillä. Toinen heitin taisi olla vielä pimeä. |
|
28.10.2016 20:36 <Make> Jumbon parkkihallin valaisimet taitavat olla mallia Alppilux Thorn 43 tai Indus RE (?), ovat tuollaisia aaltomaisia kirkkaalla uritetulla kuvulla. Kuva: http://www.finnparttia.fi/epages/finnparttia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014102905/Products/KL236R Kuvaustekstillä tyyppi: http://www.sahkonumerot.fi/4390090 |
![]() |
28.10.2016 20:27 <Make> ... toki siinäkin voi olla Teräsmiesten tekemä runko... |
![]() |
28.10.2016 19:50 <Make> Erittäin tuttu katujakokaappi, meilläkin käytetään. Itse keskus onkin sitten jonkun muun valmistajan. |
|
28.10.2016 19:46 <Make> Hankala on... Ilmeisesti samanlainen, kuin tuolla pohdittu: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/8589 Ainakin on ohuen näköinen pylväs. |
|
28.10.2016 16:36 <Jouko> Valaisintunnistajilla tietoa kuvan valaisimesta? |
![]() |
28.10.2016 13:41 <Hartsa> Ikävästi pääsee sadevesi sisälle satamaan..... =( |
|
26.10.2016 21:33 <Make> Näköjään Metos on ostanut Pakkaskone OY:n http://www.metos.com/page.asp?pageid=7,0&languageid=FI&title=Pakkaskone Niin ne monet yritykset taas liittyvät toisiinsa. |
![]() |
26.10.2016 16:21 <calm> Jaaha, niinhän tuo näyttää uudistuneen. Maanmittauslaitoksella on vissiin joku ristiretki menossa kansainvälisiä ja kaiken muun nykytekniikan käyttämiä koordinaatistoja vastaan, kun näkyvissä ei missään palvelussa ole kuin Suomen kansallisen järjestelmän koordinaatteja.. Kyllähän tuohon uuteenkin systeemiin linkitykset saa tehtyä, mutta vaatii vähän paneutumisaikaa. |
|
26.10.2016 08:32 <Mikko Koho> Eikun ensin mainitusta siis.. :) |
|
26.10.2016 08:31 <Mikko Koho> Nuo ilmastointihormit nuijittiin onneksi äkkiä pois asialistalta ja jälkimmäisestä ei kukaan tiedä, siinä voinee käydä vielä mitä tahansa. |
![]() |
25.10.2016 21:41 <Make> Eli Philips iski jälleen, ei kai tällä kertaa kovin pahasti. Miten lienee takuu... |
|
25.10.2016 21:36
<Make>
Mitä isompi asia, sen huonommin suunniteltu... Siitäkin tullee kuluja, kun koululaisia viedään lähinnä kai Tuusulaan uimaan. Sellaistakin juttua kuulee, että liikennettä haitataan tahallaan, että käytettäisiin muita reittejä. Keravalla on juuri menossa T-risteyksen muuttaminen jonkinlaiseksi ympyräksi: https://www.google.fi/maps/@60.3804606,25.09625,3a,75y,88.39h,77.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-3UU-FjZ7AP24z4H2lkHiQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 Ilmeisesti bussiliikenteen takia risteys on tasa-arvoinen, minkä takia kolisee usein. On kokeiltu tärinäraitoja, vilkkuvaloa ja ties mitä, nyt joku on keksinyt ympyrän. En vaan ymmärrä, miten tuohon sellainen mahtuu. Imatran kouluverkko menee varmaan heti uudistukseen ja hormien nuohousta mietitään vielä pitkään. |
![]() |
25.10.2016 21:14 <Make> Kaikki menee aina vain pienemmäksi... |
![]() |
25.10.2016 21:11 <Make> Tai ledivaloissa yleinen puutteellinen eristys... |
![]() |
25.10.2016 19:45 <muhentaja> Setviessä 45kV linjan reittiä tästä paikasta http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/9264 Pampalon sähköasemalle paikkaan http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/5651 Google tarjoili jo linkkejä tuohon uuteen Karttapaikan palveluun. Nyt se on näemmä sitten laajemminkin otettu käyttöön. |
![]() |
25.10.2016 19:14 <Jouko> Kansalaisen karttapaikka näyttää uudistuneen. Eilen katselin Ruukin aluetta vielä vanhalla versiolla, nytpä ei karttalinkki vienyt enää kohdilleen. Menikö kaikki sivuston kuvien karttalinkit nyt uusiksi? |
![]() |
25.10.2016 08:17 <calm> Tätä tyyppiä ne ovat, ei vaan kaukokuvissa erotu. http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/3589 |
![]() |
25.10.2016 08:15 <calm> Eilen illalla tuo tienpätkä tuli ajeltua pyörällä. Kaikki ledisirut valaisivat kyllä, mutta kaksi valaisinta oli kokonaan niin himmeitä, että niitä pystyi katsomaan hyvän aikaa. Muut olivat edelleen niin kirkkaita, ettei niitä voinut kuin vilkaista ilman himmennyslaseja. |
|
25.10.2016 00:16 <Mikko Koho> Terveisiä Imatralta, kaupunginvaltuuston maanantai-iltainen kokous n.3,5h josta suunnilleen 2,5h käytettiin siihen että myllätään kaupungin kouluverkko uusiksi kymmenen vuoden aikajänteellä ja asiasta päätettäessä keskustelu oli edennyt siihen että mitkä ovat kaupunginhallituksen ja valtuuston pelisäännöt. Kun tuo asia oli saanut päätöksen niin sitten olikin kohta vuorossa kaupungin kiinteistöjen paskaiset ilmanvaihtohormit. Sarjastamme: missä menee asiantuntija- ja työnjohdollisen työn ja politiikan välinen raja? |
![]() |
24.10.2016 23:00 <RicuP.> Niin tosiaan voikin olla. Eli enston mallissa olisi muuntajalla maapotentiaalista erotettu Led piiri..? Ja siinä toisessa galvaaninen yhteys tulon ja lähdön välillä.. |
© Janne Määttä 2004-2017