|
05.02.2022 18:28 <Make> Niimpä tietysti... Samoin Tuusulan Lidlin pihan SBP Lyrat ovat kai häipyneet. |
|
05.02.2022 18:23
<Make>
Nyt esitteiden lukemisen jälkeen vaikuttaa, että tämä on Idman Point Q: https://docplayer.fi/4007902-Valaistus-idman-valaisimet-varastovalikoima.html http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/13054 "Metalloidulla heijastimella varustettu Point ja mattaheijastimellinen Point Q toimistojen ja julkisten tilojen valaistukseen." Lisäksi lampputyyppi PL-C on Philips-Idman tyylinen. Tarkka tyyppi olisi 374FBH 2xPL-C4P18W HF-P M-D225, sstl 42 536 23. |
![]() |
05.02.2022 18:06 <Make> Tuon tyylisiä korostusrenkaita olen nähnyt jossain. |
![]() |
05.02.2022 18:03 <Make> On kaikenlaista saanut. En ole nähnyt. |
![]() |
05.02.2022 18:01 <Make> Mikähän tuon korostuslasin idea on? Olen nähnyt niitä usein erilaisissa terveydenhuollon toimipaikoissa. Sitä on vieläpä eri kiinnitystavoilla... |
|
05.02.2022 17:56
<Make>
Vai tuo on Idman, vähän epäilin Glamoxia, kun oli myös heidän PL-L valoja... Täytyyhän sen olla laadukas, kun on alumiininen heijastin ja kaikki. Tuollainen kattolevy onkin aika paksu, kun on vaneri vielä takana. |
|
05.02.2022 17:42
<Make>
Onko 26W malli myös Orno? Silloin sen nimi on kai Integral. Näköjään sen mallin heijastin onkin polykarbonaattia! Kuvan malli on kai Thorn-Orno 5703/22, Heikki Turusen muotoilua: https://issuu.com/cyrilbarrow/docs/orno_thorn_1990/18 |
|
05.02.2022 15:33 <Froggy> Nyt oli yhden K-supermarketin pihan Indalit lähteneet: https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=5331&pos=57&pid=181598 Tilalla on taas joku Coreline Malaga... |
![]() |
05.02.2022 01:20 <Froggy> Vielä tuota PAS:sia on jostain syystä noin 8:n pylvään verran pystyssä. |
![]() |
05.02.2022 01:18 <Froggy> Eipäs ole pystyssä enää. Tuohon on vihdoin rakennettu pyörätie, mutta valot meni uusiksi. Nyt on tielle Philips Lumistreet ja pyörätielle Schreder Voltana... |
|
04.02.2022 23:52 <Froggy> Pitäisi ilmeisesti olla laadukas malli... |
|
04.02.2022 23:35 <RicuP. > On 1-10V ja tyyppikilpi on valkoisessa renkaassa heijastimen takana. |
|
04.02.2022 23:24 <Froggy> Idman Point: http://calm.iki.fi/tolpat/kuva/13054 |
|
04.02.2022 23:22 <RicuP. > Täällä on avoimia dowlightejä 2x 26W ulkokatoksessa, tai olivat kuvulla mutta ne oli aina ötököitä täynnä ja kellettyneitä niin otettiin pois. Pakkasella ovat kyllä semmoset tuikut. Pitää pitää kokoajan päällä. Muutamaan on vaihdettu 10W Ledit. |
|
04.02.2022 22:56 <Make> Voi kai ne vähän olla. Kaikki kuitenkin toimivat, kun viimeksi näin. Joku putki oli ennen jopa fyysisesti rikki, sekin oli saatu vaihdettua. |
|
04.02.2022 22:40 <Froggy> Mutta ovatkohan kuristimet kuinka ruosteessa. On kyllä muuten yksinkertaisen ja kestävän näköinen. |
![]() |
04.02.2022 22:28 <Froggy> Ihan nätisti se menee tuohon kulmaankin. Vanhoista levyistä on vissiin turha ruveta enää askartelemaan mitään. |
![]() |
04.02.2022 21:20 <Make> Oho, ai se oli noin helppo muutos. Vielä kun kattolevyä löytyy, sekin oli kai joskus ongelma. |
![]() |
04.02.2022 21:16
<Make>
Vähän outoa, kun jossain juuri väitettiin ABS:n kestävän korkeita lämpöjä ainakin joihinkin toisiin muoveihin verrattuna. Eikä tuon luulisi kauheasti lämpeävän ainakaan purkauslamppuihin verrattuna. Lamppu on vaihteeksi kai Philips. |
![]() |
04.02.2022 21:11 <RicuP.> Vinoon meni |
![]() |
04.02.2022 21:11 <Make> Vai niin. Onkohan vika lampuissa vai liitäntälaitteissa... |
![]() |
04.02.2022 21:11 <RicuP.> Jep xD |
![]() |
04.02.2022 21:09 <RicuP.> Juu, mutta se oli kyllä niputettu ja kaivettu tuonne syksyllä, mutta näköjään ei riittänyt. |
![]() |
04.02.2022 21:08 <Make> Vai liitäntäkannessa on merkkivalo, uutta... On vielä ainakin kahdella kielellä. |
![]() |
04.02.2022 21:07 <RicuP.> Joutu hakkaamaan koko rasian proppuineen katosta. Taltta tuonne väliin vain.. |
![]() |
04.02.2022 21:05 <Make> Onkohan tuo se pensaasta löytynyt vähän tuntematon kaapeli? |
![]() |
04.02.2022 21:04 <RicuP.> Tässäkin on nuo tupla kanavat vastakkain toinen kuva on toiselta puolelta. Tämän kevennin on AtlasCopco. On hoitajakutsun napit. Kaapeli on oikeastaan letku jonka sisällä johtimet. Tuossa on vielä maadoituksen jatkuvuuden mittaus noilla mustilla johdoilla. |
![]() |
04.02.2022 21:03 <Make> Betoniin kiinnittäminen olisi ollut työläämpää... |
![]() |
04.02.2022 21:01 <Make> Hienoa niin, että on säästynyt. Asennusjäljestä näkee, että ammattilainen tuskin on ollut laittamassa. |
![]() |
04.02.2022 20:56 <Make> On jämptin näköinen sovitus. Itse pistorasian avaaminen lienee jo mahdotonta. Vai koko rasiako siis irrotettiin? |
![]() |
04.02.2022 20:52
<Make>
Meidän tekemät olivat vähän tämän tyylisiä, mutta kanavat olivat vastakkain. Niissä on myös Tekna-kevennin. Tuossa on kai kaapin oven kahva, me tehtiin sekin itse alumiinilatasta... Erikoisen näköiset kaapelit. |
![]() |
04.02.2022 20:45 <Make> Siinä on kai ethernet-rasiat ja jotain nappeja. |
![]() |
04.02.2022 20:37
<Make>
Kyllä, näitä vielä riittää onneksi. Vai teksti on häipynyt, ilmankos vanhemmissa ei ole näkynyt mitään. Sen pitäisi olla Office 6200- sarjaa, ehkä 6222. Mutta onko noissa valkoinen heijastin, en ole nähnyt? Vasen lampunkanta näyttäisi olevan alkuperäinen AA&G Stucchi ja oikea yllättäen joskus vaihdettu Vossloh-Schwabe. |
![]() |
04.02.2022 20:27 <Make> On kai joku mustavalolamppu. |
![]() |
04.02.2022 20:25 <Make> Tai pohjasta tulee kaapeli. |
![]() |
04.02.2022 20:22 <Make> Mielenkiintoinen havainto jälleen. Itseasiassa näin hiljattain kai vastaavaa. Näytti, että Siriuksen sisällä olisi jotakin likaa ja jopa vettä. Se on liiketunnistimen perässä oleva suojatievalo, eikä tuntunut toimivan. |
![]() |
04.02.2022 19:05 <Froggy> Ala-asteella oli näitä SLO-Idmaneina. |
![]() |
04.02.2022 19:04 <Froggy> Ei olla vissiin jaksettu avata ja siirtää, ehkä muuten olisi tarvittu sähkäriä. |
![]() |
04.02.2022 19:00 <Froggy> Onko tuosta mitään hyötyä jos viereisessä valossa on normaali lamppu. |
![]() |
04.02.2022 18:58 <Froggy> Vähän härskin näköinen tuo rasia tuossa, mutta muuten hieno kun alkuperäset systeemit on jäänyt. |
![]() |
04.02.2022 18:10 <Samuel> Miksi se tuossa maan pinnalla ylipäätänsä menee? |
![]() |
04.02.2022 17:45
<Froggy>
Niin taitaa olla ainakin vanhimmissa yksilöissä. Hieman kellastuu, mutta ei värjää sentään valoa ihan keltaiseksi. Ihan kuin tuo oikeanpuoleinen olisi jotenkin räjähtänyt sisältä: https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=5331&pos=126&pid=166322 Vähän kuten: https://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?pos=-208751 Osa ledeistä vissiin mustana eikä taida toimiakaan. |
|
03.02.2022 23:15
<Froggy>
Välillä huvittaa kyllä nuo viritykset... Maakaapelit saattaa olla huonona kyllä. Etenkin teiden yli on vedetty amkaa ja MMJ:tä, kun ei olla viitsitty kaivaa tien ali. Tuossa on vissiin kartiopylväs tukemassa puupylvästä: https://www.google.com/maps/@60.5325223,28.6647116,3a,47.4y,256.67h,98.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE1wQkeW-n8Z1wMsYEpCx_A!2e0!7i13312!8i6656 Pallot taitaa olla jotain Ornon kopioita. |
![]() |
03.02.2022 22:15
<Make>
On myös noita puolikiinteitä ledejä downlighteihin, en ole käytössä nähnyt: https://www.sanpek.fi/led-lamput-ja-valaisimet/valaisin-moduulit/ Myös led rengaslamppuja näkyy olevan, valaisee kai vain toiselle puolelle: https://www.lemkem.fi/tuoteperhe?id=22179314364&product=202038 Himmennettävä kuulostaa jo haastavalta. |
|
03.02.2022 22:14
<RicuP.>
Juu, niin on. Ei sillä niin väliä taida olla, kun ei näytä oikein muullakaan. Myös jouluvalot on aika rämän näkösiä ja siellä täällä vain. Onko noilla niin huonot maakaapelit vai mikä on kun Amkaa on vedelty vähän sinne tänne ja jollain MMJ:llä tehty jomppeja suoraan valaisimesta toiseen.. Pallot näyttää äkkiseltään Ornoilta mutta tarkemmin eivät olekaan. Kuitenkin pylväskalusteet on Enston. Tiedä sitten noista katuvaloista. Eivät varmaan pahemmin kalustetta kuin sulakettakaan kaipaa.. Osa pihavaloista on vedetty suoraan katuvaloista. No kaikkihan on tuolla yhteistä. Nyt tarkemmin katsottuna lamppu saattaa olla Philipsin ensimmäisiä HPL ledejä. |
|
03.02.2022 21:40
<Make>
Yllättäen monista AVR7:sta puuttuu kuvut. Vähän näyttää niin isolta halpasarjan maissilampulta, joka ehkä on hajonnut kannasta. Siellä pallot taitavat olla kuitenkin jotakin paikallista merkkiä. Yhtä on kai kolaroitu, kun ympärille on tehty koroke. Froggyn linkissä on kai perinteisesti lasi irronnut kannan liimauksesta. |
![]() |
03.02.2022 21:23
<RicuP.>
Juu, se on kyllä älyttömän järeä katosvaloksi. Noihin Ercoihin varmaan laitan jonkin maissilampun tai vastaavan. Niistä alkaa liitäntälaitteet hajoilla. Muihin saa hyvin korvaavan lampun, paitsi Glamoxeihin joissa on 40W rengaslamppu. Varmaan korvaan ne Delia valaisimilla, kun ovat lähes saman näköisiä. Enigmoissa on Osramin jotain 700lm luokkaa oleva GU10 Led. Fagerhultit menee uusiksi. Niistä on lähes kaikista heijastimet halkeillut ja liitäntälaitteet risat. Putket on palaneet oudosti niin että musta osuus alkaa vasta n. 1,5cm päästä juuresta ja jatkuu pitkälle. Tilalle tulee jotain, vissiin Insaver Slim tai Submer. Tuolla on semmoinen kokoustila jossa on joka kattolevyssä Fagerhult 1x 18W ja vielä painikehimmennettävillä liitäntälaitteilla... Siinä onkin suunnittelemista ettei nyt ihan överiksi kustannukset mene noitten päivittämisessä.. |
![]() |
03.02.2022 21:21
<Make>
Portaikkojen valot ovat monesti haastavissa paikoissa. Kaupan alakerran ovelta lähti portaat melkein heti sen edestä, ikkunat toisella sivulla. Ikkunoiden vieressä oli koko matkalla Idman Officet. Katto oli sama kuin 2. kerroksessa, eli melkoisen korkealla. Ei niihin kauheasti lamppuja vaihdettu. Kerran muistan, kun kuitenkin oli. Yllättäen monta kantaa vaan oli hajonnut, niin lopputulos oli aika kehno. Niissä oli myös ritilät, vaikka muualta oli poistettu. Toinen paikka on myös 2-kerroksinen liiketalo. Sielläkin on kapeat 1x36W Officet portaiden päällä katossa. Toinen on täysin portaiden päällä lähellä 2. kerroksen lattian reunaa. Kuitenkin portaiden päällä katto on korkeammalla kuin itse kerroksessa, että siitä ei taida ylettää. Kai sen takia ko. valo on ollut pitkään pimeänä. Välitasanteen kohdalla olevaa on kuitenkin huollettu. |
![]() |
03.02.2022 20:53 <RicuP.> Tän jättikuvan saa poistaa.. |
![]() |
03.02.2022 20:49
<Make>
Jotenkin Simes tuntuu, että sen olisi pitänyt olla maavalo tai vastaava, mutta jostain syystä ei ole sopinut sellaiseksi. Laivassa varmaan tarvitaan hyvää korroosiosuojaa. Siinä on vähän haastetta löytää korvaavat lamput kaikkiin. Vielä jos Fagerhulteista on heijastimet haurastuneet... |
© Janne Määttä 2004-2017