![Jouko Järvinen, Keskirakan johtohaaran pääteorrelle on löydetty paikka poikkeuksellisesti syöttävän johdon yläpuolelta.. Harustus on taas toteutettu tuentapylvään lisäksi porttiharuksena Rakkavaarantien ylitse. Maadoitusjohtimellekin on tehty oma haaroitus rullaeristimin., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1294.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV + 0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, Valokaarisuojat ovat Vähärakan johtohaaran pylväistä osassa asennettu hieman eri tavoin normaalista poiketen, vrt. http://calm.iki.fi/tolpat/?p=kuva&id=3823, 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1303.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV
|
![Jouko Järvinen, Valokaarisuojat ovat Vähärakan johtohaaran pylväistä osassa asennettu hieman eri tavoin normaalista poiketen..., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1304.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV + 0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, Rakkavaaraa halkovasta Pas-johdosta erkanevat johtohaarat Vähärakkaan vasemmalle (vuod. 1993) ja Etelärakkaan oikealle. Linjaerottimet tästä jokaiseen neljään suuntaan seuraavilla pylväillä., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1309.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV
|
![Jouko Järvinen, Takavasemmalta tulevan Rakkavaaraa pituuttain halkaisevan Pas-johdon (vuod. 1986) itäinen osa päättyy tälle kk-erotinasemalle. Suunnat vasemmalle (erotin auki) Hossantielle ja oikealla Taalon alue sekä Jäkälaenhissi., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1319.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV
|
![Jouko Järvinen, Tästä linjakäytävästä onkin komea näkymä ylös tunturiin. Lieneekö tässä 20 kV johto mennyt muinoin pidemmällekin? Myöhemmin taustan rinteellä laskiessa ei tunturissa näkynyt (lumimäärän takia) merkkiäkään muinaisista sähkölinjoista..., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1317.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV
|
![Jouko Järvinen, Jäkälälaenhissin muuntaja. Viereiseltä kulmapylvääseen asennetulta muuntajalta tuleva AMKA-johto päättyy tähän pylväsvarokkeille, vrt. http://calm.iki.fi/tolpat/?p=kuva&id=5753 Onkohan tästä pytystä kapasiteetti loppunut kesken kun moiset apuvirtajärjestelyt tehty?, 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/1IMG_1322.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20/0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, Siinäpä on muuntaja asennettu hieman hassusti kulmapylvääseen. Ainoa AMKA-johtolähtö menee tässäkin vain viereiselle Jäkälälaenhissin muuntajan pylväsvarokkeille, ikään kuin siltä olisi kapasiteetti loppunut kesken ja tämä kuvan muuntaja olisi tullut antamaan apuvirtaa. Hullultahan tuo kuulostaa, eos..., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1324.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20/0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, Lumirakan kookkaille kelomökeille tulee käyttösähkö melko pikkuruiselta pylväsmuuntajalta. Muuntaja kohtaiset erottimet puuttuvat lähes kaikilta pylväsmuuntamoilta, jolloin erotus tapahtuu linjaerottimilla parin kolmen jakelupiirin välein., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1333.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20/0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, Kivirakkaan menevän johtohaaran pääteorressa keskellä lasieristimet ja reunoissa komposiitit., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1334.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV
|
![Jouko Järvinen, Oikealta tulevan Rakkavaaraa pituuttain halkaisevan Pas-johdon (vuod. 1986) läntisin osa päättyy tälle pylväälle. Eturinteeltä tuleva ilmajohto vaihtuu tässä maakaapeliksi, muttei ole kytkettynä Rakan suuntaan. Hotelli Hullu Poron rakennuksia taustalla., 11.03.2012](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_1338.jpg)
Kittilä, Sirkka, 20 kV
|