![Jouko Järvinen, Yksi unohtunut otos Öölannin kuvasarjasta. Johdot päättyvät muutaman sadan metrin päässä pienelle sähköasemalle, josta tuolla käydessä ei ollut haisuakaan :( Samallahan se olisi tullut vilkaistua.. Sijainti: http://goo.gl/maps/e6r7E 56.6456, 16.5161, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/aland_2x40kV.jpg)
Ruotsi, Öölanti, Färjestaden, 40 kV + 40 kV + 10 kV
|
![Jouko Järvinen, Moottoritie E22 ylitys. (Kuvattu ohiajaessa) Ruotsissa näkyy tämä 40 kV jännitetaso olevan selvästi yleisemmässä käytössä kuin meillä päin vastaava 45 kV verkko. Sijainti: http://goo.gl/maps/oisAL 56.1878, 15.8158, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5003.jpg)
Ruotsi, Karlskrona, 40 kV
|
![Jouko Järvinen, Avojohdon pääteorsi mallia à la länsinaapuri. Jännite on arvio. Sijainti: http://goo.gl/maps/EEQe7 56.1968, 15.4333, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/kaap.paateorsi.jpg)
Ruotsi, Ronneby, Förkärla, 20 kV
|
![Jouko Järvinen, Ohiajaessa otettu kuva pienestä 40 kV sähköasemasta valtatiellä E22. Erotin, virtamuuntajat ja vähäöljykatkaisija päämuuntajalle. Kaikki muut kilkkeet peltikopissa. Johtolähdöt lienevät 10-20 kV:n väliltä, jotka ovat yleisiä jakeluverkon jännitetasoja Ruotsissa. 40 kV johto päättyi sähköasemalle. Sijainti: http://goo.gl/maps/3ia9Z 55.9334, 13.8316, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/40kV_muuntamo.jpg)
Ruotsi, Skåne, Linderöd, 40 kV
|
![Jouko Järvinen, Lukuisia voimajohtoja Malmön muuntoaseman suuntaan. Eri jännitetasoja löytyy kuvasta riittämiin... Ilmakuva muuntoasemasta: http://g.co/maps/s8t5p Moottoritie E20/22:n ylitys., 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/1IMG_5263.jpg)
Ruotsi, Malmö, 40-220 kV
|
![Jouko Järvinen, Viisijohdin järjestelmä pj-avojohdossa?! Ei vaan alempana kulkee katuvalaistuksen oma virtajohto ja muuten on normaalia jakeluverkkoa. Nolla lienee ylin. Skogsbygatan. Sijainti: http://goo.gl/maps/e6r7E 56.6456, 16.5161, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5008.jpg)
Ruotsi, Öölanti, Färjestaden, 400/230 V
|
![Jouko Järvinen, Viisijohdin järjestelmä pj-avojohdossa?! Ei vaan alempana kulkee katuvalaistuksen oma virtajohto ja muuten on normaalia jakeluverkkoa. Skogsbygatan. Sijainti: http://goo.gl/maps/e6r7E 56.6456, 16.5161, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5004.jpg)
Ruotsi, Öölanti, Färjestaden, 400/230 V
|
![Jouko Järvinen, Varmistettu tienylitys paikalliseen tapaan lankapuomi virityksin 10 kV johdossa Skogsbygatanilla. Etualan pj-avojohdolle ei moisia häkkyröitä oltu rakennettu edes tienylityksiin. Sijainti: http://goo.gl/maps/e6r7E 56.6456, 16.5161, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5212.jpg)
Ruotsi, Öölanti, Färjestaden, 10 kV + 0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, ABB:n pylväsmuuntamo mallia à la paikallinen, eli muuntajakohtaista erotinta ei ole vaan erottimen sijasta suurjännitesulakkeet, kuten monessa muussakin tolppamuuntajassa. Pieni peltikaappi pylvään juuressa toimi varokekeskuksena. Sijainti: http://goo.gl/maps/e6r7E 56.6456, 16.5161, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5011.jpg)
Ruotsi, Öölanti, Färjestaden, 10/0,4 kV
|
![Jouko Järvinen, Vanhahko jakeluverkon vaijeriohjattava linjaerotin. Sijainti: http://goo.gl/maps/e6r7E 56.6456, 16.5161, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5010.jpg)
Ruotsi, Öölanti, Färjestaden, 10 kV
|
![Jouko Järvinen, Jakeluverkon 10 kV ja 40 kV johtoja sekä yksi 132 kV voimalinjakin yhteispylväässä maantie risteilyssä. Sijainti: http://goo.gl/maps/ctwvU 56.2122, 15.5986, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5002.jpg)
Ruotsi, Karlskrona, 130 kV + 40 kV + 10 kV
|
![Jouko Järvinen, Voimajohtoristeys Lundin koillispuoleiselle sähköasemalle, josta vasemmanpuoleiset johdot oli kytkemättä kummastakin päästä. Vrt. http://goo.gl/maps/5rH6 Sijainti: http://goo.gl/maps/sJLj0 55.7340, 13.2390, 09.08.2010](https://calm.iki.fi/tcdn/p/IMG_5001.jpg)
Ruotsi, Lund, 130 kV
|