<< ^ >>

IMG_02982.jpg

110 kV + 20 kV Uutta yhteispylväsrakennetta Heikkilänkyläntien varrella, aivan Honkataipaleen nurkilla. 110 kV johtimissa komposiittieristimet, 20 kV:lla perinteiset lasiset. Pylväsmateriaalina pintaruostuva Corten-teräs. Vuodelta 2015. Ristiina (Mikkeli), Honkataipale 24.05.2015
Kuvaaja: Jouko Järvinen
Sijainti: N 61.40728° E 27.20294° Karttapaikake Google Maps OpenStreetMap

21.01.2021 19:16 <Samuel> Onko nuo jo miten ruosteessa? Tuo Cortenihan ruostuu pinnalta.

Tänne tehdään uutta paloasemaa Corten-teräskestä. Tosi hieno sitten kun se ruostuu pystyyn :D
21.01.2021 22:43 <Mikko Koho> Lienee vähän sama idea kuin Imatran kaupungintalossa. Oli aika erinäköinen valmistuessaan kun kupari ei ollut ehtinyt patinoitua.
09.05.2021 13:15 <Arho Flyktman> Keskijännitteellä on tuossa vetoeristimet. Vetoeristimet kestävät 300kg vetoa joten ne sallivat pidemmät pylväsvälit kun tiukieristimet jotka kestävät 100kg. Jyväskylän Savelassa ja Kukkumäessä on varsin erikoiset kaksi 20kv ja yksi 45kv yhdistelmälinjan rautapylväät.
10.05.2021 23:41 <J.P> Kymmenysvirhe noissa kiloissa?
04.04.2022 14:41 <Mikko Koho> Tuosta Corten-teräksen paloaseman rakentamiseen käyttämisestä tuli mieleen, että joku irvileuka voisi rahoituksen pienennettyä riittävän alas todeta, että paloaseman ulkoasu symboloi samalla myös laitoksen palvelutasoa..
Tämä on tätä ikuista "mihin rahaa käytetään"-problematiikkaa, mutta tuolla alalla resursseja ei ole ainakaan liikaa. Viimeisimpänä sivutoimisen henkilöstön varallaolot lienee ajettu alas lähes koko maassa ja monessa paikassa tuo varallaolo on ollut oleellisena tekijänä varmistamassa, että hälytystilanteessa on aina joku porukka, joka lähtee.
22.03.2023 23:08 <Arho Flyktman> Tuossa pylväsratkaisussa on kapeapi johtokatu. Tonttimaan hinta ei ole tarpeeksi kallis 110KV maakaapelille utta sen verran kallista ettei moottoritien levyisille johtokaduille ole tilaa. Sama idea on niissä Tandem Bau tornipylväissä sekä Jyväskylän Seppälän Citymarketin vieressä olevissa pystylinjapylväissä.

© Janne Määttä 2004-2017