11.04.2014 22:12
<Jouko>
Etualalla seiskakoneikon kuohuja? Taemmaiset aika maltillisia, vaiko työmaa delete-lakanan alla.. Tätä kuvakulmaa voimalasta olen jo hieman kaivannutkin, josta näkee 'holvikaarien' taa kulkutasolle tms.
12.04.2014 00:07
<Mikko Koho>
Tuon aukon kohdalla, jossa on punaista ja raksatelineet, on kolmoskone joka on remontissa, sitten tuon kapean kaaren kohdalla, paikassa jossa on umpeenmuuratun ikkunan näköinen seinä, on entinen jääluukku joka on nykyisin ummessa, siihen päättyy se rakennusosa joka oli valmiina v.1929 vaikka laitoksen pituuden jatkaminen olikin jo valmiiksi suunniteltu ja otettu huomioon rakenteissa. Siitä vasemmalle on vitonen, jonka entinen pyörä on sillan korvassa muistomerkkinä, kutonen ja seiska jäävät kuvan ulkopuolelle. Seiskan tunnistaa siitä että siinä on, ainoana Imatran koneista, sulkuluukku imuputken puolella. Se taas johtuu siitä että se on laitoksen ainut Kaplan, muut ovat Franciseja.
23.05.2014 10:27
<Mikko Koho>
Sainpahan vihdoin, lähes vuoden jälkeen, voitettua atk-ongelmat ja kutosen ja nelosen startti tuli jokseenkin katsottavaan muotoon. Kaikki mielenkiintoinen tapahtuu yleensä silloin kun kukaan täysijärkinen ei ole paikalla, niin myös seuraavana aamuna kun kutonen ei startannut ja joutuivat avaamaan luukkua vähäksi aikaa. Viereisestä hotellista tuli ihminen ihmettelemään juoksutusta kun missään ei ollut mainintaa että luukkuja voitaisiin käyttää myös ko. tarkoitukseen.
Kuvattu käsivaralla kännykällä, siitä tärinä ja en jaksanut enää perehtyä tärinänvaimennuksen saloihin.
https://www.dropbox.com/s/inysbttx4mqvdbq/voimala_2M.mp4