20 kV
Massiivista 50 kV linjarakennetta Kuhankosken suuntaan (itään). Tämä varmaankin toiminut kiristyspylväänä ennen muuntamoa, mutta onko tuossa ollut toisetkin johdot? Huomaa pylväiden paksut tyvet lämpötolppien kokoon verrattaen!
Vuodelta 1924. Jyväskylä, M-Real Kangas
01.06.2011
Kuvaaja: Jouko Järvinen
Sijainti: N 62.25421° E 25.75669°
Karttapaikake
Google Maps
OpenStreetMap
16.06.2011 20:31
<Hartsa>
Juu kaksois johdotus on ollut Kuha-Kangas välillä.
17.06.2011 14:20
<Jouko>
Jaa eli 2x50 kV siis... Olisko tiedossa tuosta vanhasta 50 kV johtoaukosta, että onko nykyään sama linjaus yhä käytössä, eli esim. 110kV johtoaukkona ym.?
17.06.2011 21:32
<J.P>
Ei ollut ainakaan Vihtavuori - Kangasvuoren Sa:n välillä tuplalinjaa kun aikoinaan sen osuuden purimme.
18.06.2011 10:42
<Hartsa>
20kV käytössähän se on tuskin muualla linjaosuudella mahtaa tätä pylväs tyyppiä olla kun tässä enään vai miten on J.P ??
04.07.2011 15:27
<JS>
Jouko: Kuntarajat on myös yksityisten maanomistajien palstojen rajoja jotka usein hakkaavat ns. rajalinjan. Ei siis välttämättä kulje mitään sähkölinjaa kuntarajalla vaikka aukko olisikin.
04.07.2011 15:37
<Jii>
Lainausmerkein piti "johtoaukko" merkitä, mutta unohtui.
04.07.2011 16:19
<calm>
Googlen kuvausautokin paikalta on mennyt ja kyllähän siellä jotain jäänteitä vielä näyttää olevan. http://goo.gl/aKttn
04.07.2011 18:24
<Jouko>
No ompahan kunnon kytkinasema ollutkin. Jotenkin ei tullut mieleen tarkistaa googlen kartoilta asiaa.. 50/20 kV muunto varmaan loppupeleissä 1960-80 luvuilla tullut tuohon Kangas-Mänttä johtoon...
07.07.2011 16:02
<Hartsa>
veikkaan että tuosta taka-keljon asemalta on ollut lähtö entiseen valmetin linjaan.Koska se on ollut yhdyslinjan kautta Kuhankoski-Mänttä linjassa energianostajana myös muinoin.