<< ^ >>

Dsc00450.jpg

20 kV Linjan uusinnan jäljiltä jää harmittavan paljon tavaraa metsään, ei ainakaan edistä asiakastyytyväisyyttä. Näistä annetaan palautetta usein, kokonaisia pylväsrakenteita harvemmin löytyy, mutta pienempää sälää sitäkin enemmän. Joskushan pylväitä jätettiin tarkoituksella maastoon muajusseille, nykyään luovutuspolitiikka on hankalempaa. Vuodelta 1972. Kuopio, Rytky 14.03.2007
Kuvaaja: Tomi Kyhyräinen

10.01.2008 16:00 <RST > Urakalla tehdään, kiire kiire...
11.01.2008 21:53 <Asentaja> Kiireen tuntua hommissa usein on, mutta niin kiire ei saisi koskaan olla ettei ehdi tehdä työtään loppuun. Kyllä "roippeet" täytyy maastosta kerätä tarkkaan ja tarpeettomiksi käyneet harukset kaivaa pois.
Meillä päin tilaaja (PKS)ei ota työtä vastaan ennen kuin työmaalta on vanhat pylväät, johtimet yms. siivottu pois.
17.01.2008 09:59 <Tomi> Isommilla työmailla kyllä suoritetaan vastaanottotarkastuksia, ja urakoitsijan työstä vastaavatkin taitaa nykyään aika ahkeraan vierailla työmailla, sieltä rojut kyllä häviää, mutta sitten jos on yksittäisiä pylvään vaihtoja, tms. pienempiä töitä, niitä ei kukaan käy järjestelmällisesti tarkkailemassa.

Kohta lehmä syö eristimen ja alkaa sen jällkeen vaatimaan että haluaa hoitaa hommansa jatkossa posliinipytyllä - kun on kerran makuun päässyt...:)
27.09.2014 21:25 <qwerty1> Kun sähköyhtiö purkaa linjojaan tai tekee muutostöitä, niin ovatko maastoon hylätyt linjatarvikkeet sähköyhtiön omistuksessa vieläkin? Tänäänkin kävin katsomassa puretun pylväsmuuntajan luona, kun linja oli seuraavasta pylväästä muutettu maakaapeliin. Vanhan muuntajapylvään alle oli jätetty harusvaijerit ja -eristimet, rullaeristimet, pylväsvarokekytkimet, kahvasulakkeet, orret, vaijerierottimen kahva ja eristinkiinnikkeet. Jotenkin ei anna oikein hyvää kuvaa sähköyhtiöstä, kun muuntaja purettiin jo viime vuonna pois ja kaikkia romppeita ei jakseta viedä pois metsästä. Jätetäänkö ne sinne kiireessä, vai annetaanko niiden olla "löytäjä saa pitää" periaatteella?
28.09.2014 09:07 <Jouko> Jos on ollut isompi saneeraustyömaa, niin yleensä jälkeenpäin kuorma-auto kiertää kartalle merkittyjä paikkoja niitä keräilemässä. Jälkikäteen siksi että saadaan lava täyteen useista romukasoista ja ei tarvitse useasti ajella sinne maakunnan toiselle laidalle. Jos romppeet seisoo pitkään, esim. vuodesta toiseen niin sähköyhtiötä voi puhelimitse muistuttaa asiasta. Jos vaikka hienon lasieristimen löydät romukasasta niin pidä se. Romulavallehan se muuten mennee muiden mukana.
18.08.2020 01:57 <Mikko Koho> Arkielämään, varmasti myös sähköalaan, liittyviä viisauksia, osa x. Ensin valitetaan, kun kukaan ei tee mitään. Sitten, kun joku tekee, se on tehty väärin..

https://newhorizonseecblog.files.wordpress.com/2011/07/ferg042708_6120113.jpg
18.08.2020 22:19 <Make> Ihmekös tuo, kun suunnittelu tuntuu olevan usein kelvotonta, jos sitä on ollenkaan.
25.08.2020 02:21 <Mikko Koho> Yleisemminkin tuli mieleeni, että empiiristen kokemusteni pohjalta sekopäät voidaan Suomessa jakaa karkeasti kahteen eri kategoriaan: niihin, jotka ovat liian viisaita pysyäkseen järjissään ja niihin, jotka ovat niin tyhmiä, että pysyvät järjissään.

Esimerkiksi on varmaan aivan hemmetin hehkeää olla suunnittelijana, päällikkönä tai jossain vastaavassa asemassa, ja tehdä hommat vähän miten sattuu, kun ylempi ja/tai viereinen taho on antanut reunaehdot, joiden puitteissa on mahdotonta aikaansaada kelvollista tulosta, priimasta nyt puhumattakaan. Siinä on sitten ainakin kolme huonoa vaihtoehtoa: kadottaa ammattiylpeys, kärsiä tai häipyä.
25.08.2020 02:22 <Mikko Koho> Edellinen pätee kyllä myös duunareihinkin..
15.12.2020 17:59 <Mikko Koho> Edellisiin kommentteihin liittyen, ei liity spesifisti energia-alaan, vaan yhteiskuntaan yleensä, ja energia-alaan siinä samalla.

https://yle.fi/uutiset/3-11685093

Jos ihmisyys olisi auto, ja esimerkiksi mielenterveys olisi moottori ja vaihdelaatikko olisi fyysinen terveys, niin kuskit, eli ihmiskunta, olisivat kuin tieliikenteestä. Pieni osa tuntee hyvin miten pitää ajaa, että auto kestää, ajaminen on taloudellista ja liikenneturvallisuus on taattu. Osa on välimuotoja, peruskuskeja, jotka eivät ole poikkeuksia positiiviseen- eikä negatiiviseen suuntaan. Osa on sitten niitä, joiden on syystä tai toisesta huudatettava konetta, luistatettava kytkintä ja niin edelleen, ja jotka ovat pahimmillaan täysin piittaamattomia.
15.12.2020 18:03 <Mikko Koho> Edelliseen liittyen: ja suurinosahan on, todellisista taidoistaan huolimatta, olevinaan huippukuskeja ja vika on aina muissa kuskeissa..

© Janne Määttä 2004-2017