<< ^ >>

IMG_2064---Edited.jpg

230 V GE Odyssey valaisin ja amkajhtoja. Vuodelta 2009. Kouvola, Kiehuva 05.10.2019
Kuvaaja: Topi Priha

15.11.2022 12:57 <Froggy> Nyt on niin ettei yksikään näistä neljästä Suorakujan Odysseystä pala! Kaksi on vaihesammutuksien takia ilman sähköä ja kahdesta on palanut lamput loppuun.
07.04.2023 19:29 <RicuP. > Tuo on valmistettu Unkarissa. On silti pätevä ja raskas valaisin, paksua alumiinivalua. Sisällä ELT vehkeet muovisessa levyssä ja umpinainen IP66 optiikkatila IP65 rungon sisällä, josta lamppu vaihdetaan kanta irrottamalla bajonetti kiinnityksellä.
Ainoa vaan, että "ilman työkaluja" malli tarvitsee kuitenkin puukkoa ja isoa talttapäätä avaamiseen, kun tiivisteet jääneet kiinni, eikä ole oikein mitään kohtaa mistä saa väännettyä auki... Komponentit on kertakäyttöisiä ilman liittimiä. Kansi avattuna jännitteetön, mikä hankaloittaa vian etsimistä, jos nyt on tarkoitettu edes korjattavaksi.
07.04.2023 22:27 <Make> Vai taas muovinen kuristimen alusta. Se onkin siis vikaantumisajastin monissa merkeissä. Jollain abikon tyylisilläkö on liitokset tehty?
Juuttuva tiiviste taitaa olla ominaisuus monissa valaisimissa.
07.04.2023 22:38 <RicuP. > On jotain vaaleaa muovia, mutta vielä ihan ok. Johtimet menee suoraan komponenttien sisään ilman mitään liittimiä, eikä komponenteissa edes lue mikä johto on mikäkin. On varmaan joku valmis kokonaisuus espanjan ELT tehtaalla tehty. On myös Bipower malli mikä samaan tyyliin tehty. Ainoa irrotettava johto on lampunpitimelle menevä, jonkinlainen molex liitin.
08.04.2023 19:11 <Froggy> Vaikuttaa aikalailla Philipsin kopiolta. En muista oliko Iridiumissa tai Seleniumissa kuristin jotenkin samalla tavalla jossain muovikompleksissa, mutta Seleniumissa on muuten aika lailla sama systeemi. Kiva jos lamppukammioon pääse menemään jotain, niin on varmaan työläs puhdistaa... Mistralissa sama homma.

© Janne Määttä 2004-2017