<< ^ >>

DSC_0528.JPG

400/230 V UPS vehkeet ovat kahdessa harmaassa pömpelissä. Sininen on varavoima- ja oranssi UPS keskus. Vuodelta 2018. Jossain 04.09.2018
Kuvaaja: Ricu Pelkonen

14.09.2018 21:56 <Mikko Koho> Kuvan UPS ei liity tapaukseen:
https://yle.fi/uutiset/3-10405511
14.09.2018 23:00 <RicuP. > UPS ei sitten ilmeisesti ole ollut täysin katkoton ja valaisimien liitäntälaitteet ronkeleita. Hyvinkäällähän kävi sairaalan laajennuksen kanssa vähän vakavampi tilanne joskus 15 vuotta sitten, kun katkaisivat sekä normaalin syötön, että varavoiman, kun olivat menneet samalla kohtaa, missä kaivettiin...

Tässä juuri testasivat HYS:in uuden osan varajärjestelmää keinokuormalla, jonka max teho näkyi olevan 10 000kW. Samalla tuli kuvattua ko varavoimasysteemi kunnon kameralla. Pitää jokupäivä laittaa kuvia
15.09.2018 20:23 <Hartsa> Hyvä laitahan kuvia.........
20.09.2018 16:53 <Mikko Koho> Sarjastamme: varmistusten tarpeellisuus.
https://yle.fi/uutiset/3-10413954
21.09.2018 00:32 <Hartsa> niin ja ei ole enään junansuorittajia väliellä että voisi tietyn rataosuuden ajaa se ja se juna. Se on tätä nykyaikaa tietokonesippaa niin värit lähtee tolpista ja koko liikenne seis. Todella haavattuvaista kyllä tuohon pitäs olla ihan manuaaliset ratkaisut, Entäs poikkeusoloissa !! No VR ei toimi ollenkaan ;)
21.09.2018 20:07 <RicuP.> Näin juuri, eli varajärjestelmä on saman räkin takana, mikä ohjaa normaalijärjestelmää.. Jopa jotkin paikallisradiolähettimetkin on varmistettu varmemmin, eli normaalilla verkkoyhteydellä, sekä langattomalla ja manuaalisella ohjelmasyötöllä ja lisäksi tietenkin varakoneet ja varmuuskopiot mainoksille ja tallenteille.
Liian "hienoksi" on tuokin liikenteen ohjaus mennyt.
22.09.2018 16:17 <Mikko Koho> Artikkelin teksti kuvannee aika hyvin nykyaikaa. Kun lähdetään kikkailemaan niin rahaa palaa ja tulos on mitä on.

http://www.louhia.fi/2014/08/06/kolmas-kerta-toden-sanoo-eli-kuinka-60-tonnin-tietovarastosta-tuli-miljoonahanke/
23.09.2018 21:19 <Make> Eli saman asian saa erittäin isolla hintaerolla.

© Janne Määttä 2004-2017