<< ^ >>

Lpr_0021.jpg

Kiskostoa on vielä paikallaankin, välistä pilkistää valaisin. Vuodelta 1928. Lappeenranta, Simolantie 31.08.2016
Kuvaaja: Mikko Kärnä

13.09.2016 20:44 <RicuP.> On ollut varmaan jännät paikat lamppua vaihdettaessa.. Kummallinen posliini kattokiinnike, kun ei näy kiinnitysruuveja, vai mitenlie kiinni? On vielä uppoasennettu kaapelit.
23.09.2016 09:02 <Hartsa> Ei liity kuvaan mutta romuvarkaat olleet vähän yössä ja työssä mutta myrppy puuttui peliin...http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092222356925_uu.shtml
23.09.2016 21:41 <Make> Luulisi tuollaisessa nostimessa olevan jotain suojauksia, ettei noin ihan helposti kävisi.
23.09.2016 22:17 <Mikko Koho> Niitä suojauksia on ohiteltu ja mm. Nesteellä Porvoon Kilpilahdessa kävi jokunen vuosi sitten suuronnettomuuden vaaratilanne kun suojaukset oli ohitettu ja nosturi kaatui väärään suuntaan. Tuo ohitus on tehty huoltoja varten mutta noin pienestä se on kiinni:
http://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/index/tutkintaselostukset/muutonnettomuudet/tutkintaselostuksetvuosittain/muutonnettomuudet2013/y2013-03autonosturinkaatuminenporvoonkilpilahdessa23.10.2013.html
24.09.2016 15:37 <RicuP.> :D ja näköjään lähes pelkkää alumiinia. Täältäkin Rekan tehtaalta ja Onnellisen päävarastolta on melko usein yritetty varastaa. Kiinni ovat kyllä aina jääneet lähes heti. Täysi kuparilankakela maksaa kuulemma monta tonnia.
24.09.2016 17:23 <Mikko Koho> Jossakin Fingridin asiakastilaisuudessa, joka striimattiin nettiin, kerrottiin että Espanjassa nuo kuparivarkaat ovat/olivat ihan oikea riesa ja aiheuttivat pitkiä alueellisia sähkökatkoja. Ammattirikollisuudella oli ammattivehkeet ja kun metallien hinta oli riittävän korkealla niin porukka meni muuntoasemalle, otti käytössä olevat johdot kyytiin ja häipyivät. Vaikka valvontaa oli tehostettu niin poliisin toiminta-aika kohteeseen on monessa paikassa niin pitkä että varkaat ehtivät häipyä ennen poliisin tuloa. Madridissa joku kytkinkenttä oli joutunut varkausyrityksen kohteeksi pariin-kolmeen otteeseen mutta siellä poliisi on niin lähellä että teot jäivät yrityksiksi.
24.09.2016 21:56 <Make> Tuo on mielenkiintoista, että suojauksien ohitusnappi on ihan normaalisti kuskin käytettävissä.
14.03.2023 01:23 <Jouko> Ohitusnapilla voi vaikuttaa myös kuorma-auton jäädessä kiinni liukkailla tai kelirikko aikaan, siirtämällä painopistettä vetäville pyörille. Vanhemmissa nostokoriautoissa kuljetusasennon tunnistinta pystyi hämäämään painamalla käsin tunnistimen lukitusnappia puomin ollessa taakse ojennettuna, samalla kuski ryömitti autoa pahasta paikasta pois apukuskin pitäessä nappia pohjassa.


Olisiko uutisjutun tapauksessa tukijalat painuneet maahan ja näin saatu kori rasvausasentoon. ;)

© Janne Määttä 2004-2017