<< ^ >>

Kuva-8520.jpg

20 kV SAX-johtoa, seuraavalla pylväsvälillä 5-tien ylitys. Lainaus SSS Oy:n 50-v. historiikistä: "Vuonna 1987 SAX-johdon ominaisuuksia ja toimintavarmuutta testattiin R10:n toimeksiannosta koetilanteessa Hirvensalmen Lahnaniemessä olevalla soramontulla." Ko. johto kuvassa, lie ensimmäisiä SAX-johtoja JSEn alueella. Vuodelta 1987. Hirvensalmi 01.05.2013
Kuvaaja: Jouko Järvinen
Sijainti: N 61.56094° E 26.95263° Karttapaikake Google Maps OpenStreetMap

28.04.2019 11:28 <Vierailija vain> Täälläkin on tuollaista SAX:ia https://goo.gl/maps/hb9QDsdoCpUn9gdH8 . Valaisimia on muinoin laitettu molemmille puolille mahdollisen kevytväylän varalle, mutta ei sitä koskaan tuonne tullut. Nyt kyseistä johtoa kaapeloidaan ja uusille valaisinpylväille on jo laitettu jalustat maahan.
28.04.2019 12:59 <Hartsa> Ja täällä päin purkivat joskus -90 luvulla tehdyn PAS--linjan pois ja maakaapeloivat... välillä tuntuu niin hullulle touhulle ja siirtohinnat vaan nousee....
28.04.2019 21:09 <Make> Olikohan "kevytväylän" valot edes käytössä? Näkyy olevan SLO HKB 9 molemmin puolin. Eipä ko. linjassa päällepäin mitään vikaa näy.
28.04.2019 21:20 <Vierailija vain> Ei ole ollut valoja niin pitkään kuin muistan. Tien puolelle tuli Mistralit viitisen vuotta sitten. Ihan hyväkuntoiselta vaikuttaakin. Joku villitys tämä kaapelointi taitaa olla...
08.07.2019 02:04 <Mikko Koho> Jostain vasta luin että osasyy järjettömälle kaapeloinnille piilee yhtiöiden omistusrakenteessa ja sallitun voiton laskentatavassa. Kun on sijoittajien omistama yhtiö niin ainoa kiinnostuksenaihe on maksimaalinen voitto ja se saadaan, kiinteästä voittoprosentista johtuen, tekemällä kaikki kalleimman kautta. Joillakin yhtiöillä omistajina ovat pääasiassa asiakkaat ja tällöin syntyy kannustin hakea kustannustehokkaampia tapoja.
10.08.2019 23:33 <Froggy> Tuli joskus auton takapenkiltä otettua kuva kun johdot oli katkaistu ja uusi teräksinen valopylväs nousi paikoilleen Strihl Revolution -valaisimineen.

© Janne Määttä 2004-2017