20 kV
Kaksoisavojohdon toisena pylväsjalkana on hyödynnetty vanhoja kreosoottipylväitä. Ko. pylväissä on ilmeisesti kulkenut tässä kohtaa vanha 20 kV johto.
Mikkeli, Lehmuskylä
24.03.2008
Kuvaaja: Tuomas Lähde
21.04.2013 22:42
<Jouko>
Vasemmanpuoleisissa pylväissä vuosinaulat 1976 Ko. kaksoisjohto kenties samanikäinen läheisen MIK-OTV 110 kV -johdon ja Siekkilän sähköaseman kanssa?
23.04.2013 14:38
<Jii>
Otavan SA:n kirjainlyhenne on OTA, ei OTV..
23.04.2013 20:37
<Hartsa>
ken lie lyhenteet keksinyt imatran voimalla =D
23.04.2013 21:04
<calm>
Seuraavana kuvajonossa olisi johtoja O-HA-UL ja RA-O-HA. Näistä alkaa jo logiikka jättää, jos aikakin..
24.04.2013 13:43
<Jouko>
Onkos näillä samat lyhenteet kuin rautateiden liikennepaikoilla, mikäli sähköasema on samoilla 'kylillä'??
28.04.2013 22:46
<Jii>
Wanhat kreosoottipylväät 1940-50 lukujen tienoilta, kaupungin sähkönjakeluverkon rakennusajoilta (yhdessä Mikkelin vanhan sähköaseman kanssa?). Liekö koukkulinja tässä aiemmin kulkenut, vuoteen -76 asti, jolloin nykyisten kaksoisavojohtojen rakennus..
23.03.2017 13:38
<Jouko>
Maakaapelointi nyt menossa näidenkin kaksoisjohtojen osalta. Vasen johto vissiin vain Kirjalan ja Siekkilän sähköasemien välisenä runkolinjana, oikeanpuoleinen jakeluverkon kuormittamana. Kuvan valopylvääseen päivitetty Strihl-merkkinen spn-valaisin viime vuonna. Samaisia kylvetty ympäri kaupunkia vanhojen kauhavalaisimien tilalle, joillakin alueilla myös led-versioina.
13.11.2018 22:19
<Jouko>
Kaksoisjohto purettu talven 2018 aikana.