<< ^ >>

240308 014.jpg

20 kV Kaksoisavojohdon toisena pylväsjalkana on hyödynnetty vanhoja kreosoottipylväitä. Ko. pylväissä on ilmeisesti kulkenut tässä kohtaa vanha 20 kV johto. Mikkeli, Lehmuskylä 24.03.2008
Kuvaaja: Tuomas Lähde

21.04.2013 22:42 <Jouko> Vasemmanpuoleisissa pylväissä vuosinaulat 1976 Ko. kaksoisjohto kenties samanikäinen läheisen MIK-OTV 110 kV -johdon ja Siekkilän sähköaseman kanssa?
23.04.2013 14:38 <Jii> Otavan SA:n kirjainlyhenne on OTA, ei OTV..
23.04.2013 20:37 <Hartsa> ken lie lyhenteet keksinyt imatran voimalla =D
23.04.2013 21:04 <calm> Seuraavana kuvajonossa olisi johtoja O-HA-UL ja RA-O-HA. Näistä alkaa jo logiikka jättää, jos aikakin..
24.04.2013 13:43 <Jouko> Onkos näillä samat lyhenteet kuin rautateiden liikennepaikoilla, mikäli sähköasema on samoilla 'kylillä'??
28.04.2013 22:46 <Jii> Wanhat kreosoottipylväät 1940-50 lukujen tienoilta, kaupungin sähkönjakeluverkon rakennusajoilta (yhdessä Mikkelin vanhan sähköaseman kanssa?). Liekö koukkulinja tässä aiemmin kulkenut, vuoteen -76 asti, jolloin nykyisten kaksoisavojohtojen rakennus..
23.03.2017 13:38 <Jouko> Maakaapelointi nyt menossa näidenkin kaksoisjohtojen osalta. Vasen johto vissiin vain Kirjalan ja Siekkilän sähköasemien välisenä runkolinjana, oikeanpuoleinen jakeluverkon kuormittamana. Kuvan valopylvääseen päivitetty Strihl-merkkinen spn-valaisin viime vuonna. Samaisia kylvetty ympäri kaupunkia vanhojen kauhavalaisimien tilalle, joillakin alueilla myös led-versioina.
24.03.2017 21:54 <Make> Vai Mikkelissä harrastetaan Strihliä, malli varmaan Mistral: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2487&pos=1&pid=122298
Kuvassa ehkä on Sähköliikkeiden OY 8153.
13.11.2018 22:19 <Jouko> Kaksoisjohto purettu talven 2018 aikana.

© Janne Määttä 2004-2017