<< ^ >>

arsa.JPG

400/230 V Tässä on tuon rasian arvokilpi: https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/7723 Vähän on teksti haalistunut auringonpaisteessa. Vielä näkee, että logon fontti on eri kuin: https://calm.iki.fi/tolpat/kuva/11768

M PTV 125/AL
A 25
V 380
Salo Vuodelta 1983. Kerava, Kilta 30.08.2014
Kuvaaja: Niko Pajunen

06.04.2020 21:25 <Samuel> Tuo Arsa on näköjään aika suosittu merkki. Alajärvellä ei ole yhtäkään näkynyt, kaikki jotain eri merkkiä. En nyt muista mutta taisi alkaa jollain Fin-sanalla...
07.04.2020 19:24 <Make> En muista nähneeni muuta kuin Arsaa. Ainakin Finelcomp on eräs keskusvalmistaja, voisiko olla se?
07.04.2020 20:25 <Samuel > Suottaapi olla.
07.04.2020 23:58 <RicuP. > Yksi jonkin verran yleinen on myös LE-SY merkkinen. On vastaavia varokekoteloita kuin Arsalla. On näkynyt myös LAK ja UTU merkkisiä valettuja koteloita. Noista merkeistä ei taida olla enää mitään jäljellä, paitsi UTU porskuttaa. Arsakin on johonkin kadonnut, kun on sivut suljettu ja sähkönumeroita poistettu.
09.04.2020 20:33 <Make> En ole LE-SY:stä koskaan kuullut ja tuntuu olevan tuntematon. LAK:a oli jossain pohdittu. Onkohan Arsan kotelot siirtyneet Selcastille, kun ovat kovin saman oloisia? https://www.selcast.fi/fi/tuotteet/11/56

Ollaan käytetty välillä Finelcompin D-sarjan keskusrunkoja: https://www.finelcomp.fi/fi/tuotteet/d-sarja/ Asentajat ilmeisesti pitävät niistä, mutta haasteitakin on. Niitä ei kai ole missään hyllyssä, vaan toimitusaika on jotain kuukauden luokkaa. Sen takia ollaan otettu osia varastoon. Niitä vaan on montaa kokoa, sisärunko erikseen, uppo- ja pintakaukalot, IT-osalla ja ilman... On kuulemma "hieman" hankalaa hahmottaa, onko varastossa kaikkia osia tarpeeksi paljon jotakin tarjousta varten. On mukava mennä kaivelemaan, kun niitä säilytetään vielä monessa paikassa.

© Janne Määttä 2004-2017