<< ^ >>

3Noppo2.jpg

400/230 V Sarjassamme kunnossapito. Herusten ja Hyvinkäänkylän liittymien välinen valaistus näyttää tältä.. Uskomatonta, mutta totta: Vain 5 valaisinta palaa ja pylväitä on kymmeniä! Vuodelta 1978. Hyvinkää, Noppo 06.09.2016
Kuvaaja: Ricu Pelkonen

07.09.2016 14:07 <RicuP.> Minkähänlainen kapasitanssikin syntyy, kun valot on pimeinä, mutta niiden konkat jauhaa silti verkossa?
07.09.2016 21:02 <Make> Vähän lienee kuorma kapasitiivisella puolella...
11.10.2016 20:23 <Koomikko> Ei liity tähän kuvaan mutta, yksi kompensointi asennus https://goo.gl/maps/VEy3NduPkEL2
11.10.2016 20:57 <Make> Niimpä taitaa olla. Mahtaako olla kytketty, ei oikein näy? Noiden Idman 154HGX- valaisimien pitäisi olla kompensoituja.
Vanhassa teollisuushallissa näin kerran erillisen loistevalojen kompensoinnin. Keskuksen alla oli erillinen laatikko ja keskuksessa oli sille kytkinvaroke otsikolla kompensointiparisto.
12.10.2016 00:32 <RicuP.> Onpas erikoinen konkka asennus.
Noita kompensointi boxeja on useasti isommissa kiinteistöissä, sairaaloissa ja liikekeskuksissa ym. Semmoiset reilu 20v ne kestää, sitten alkaa jytinä ja savua liekkien kera tulemaan. Tietenkin hajoaa ensin käytetyin patteri.
12.10.2016 21:19 <Make> Noita Streetwisen tyylisiä on erään Keravan kaupan katossa. Arvokilpi näkyy, kuka onkaan valmistaja?
13.10.2016 00:11 <RicuP.> Melko varmasti Nokia.
06.09.2021 20:46 <RicuP. > Nuo oli sittemmin korjattu ja tänä keväänä purettiin pois ja tilalle Led valaisimet vanhoihin pylväisiin. Nyt sitten on muutaman kuukauden rakennettu uutta liikealuetta tuonnepäin. Uutta liittymää rakennetaan sinne ja nyt osa näistä muutaman kuukauden vanhoista valaisimista purettu pois ja pystyssä olevien vieressä pylväsjalustat kaivettuna...
10.09.2021 18:30 <Make> Jotenkin kuulostaa hyvin tutulta. Järnkonsteissa ei varmasti ollut mitään vikaa. Mahtaako edes samat ledit tulla takaisin...
10.09.2021 20:12 <RicuP. > Kävikin yllättävä juttu, nimittäin jalustoihin oli tullut uudet puupylväät vanhalla Amkalla ja vissiin samat valaisimet siirrettiin niihin ja uusiin varsiin. Myös tien toiselle puolelle uuden liittymän kohdalle tuli sama kokoonpano.
Olisihan nyt voinut kaapelitkin kaivaa kun koko tien osuus muutenkin myllättiin.
10.09.2021 23:00 <Make> Vai Amka on pitkäikäisin/ ainoa kelpaava osa.
13.09.2021 22:47 <RicuP.> Näköjään näin on. Myös opaste portaali on kytketty Amkaan. Nykyään on kai pakollista laittaa myös puupylväät jalustoihin. Mikä lie taas syynä siihen.
07.01.2023 19:34 <RicuP. > Kuvan harukselliseen pylvääseen oli kolaroitu niin että pylväs on poikki ja koko hoito pysyy haruspylvään varassa pystyssä.
07.01.2023 20:51 <Make> Niin tuo kaukana näkyvä. Ei ole kolaroituja vähään aikaan näkynyt.
07.01.2023 22:48 <RicuP. > Juuri se. Täällä on kolaroituja ollut aika paljon. Tuosta eteenpäin on yksi pylväs kokonaan kaatunut ja siitä pikku matka niin päätepylväs on harusvaijereineen päivineen kolaroitu niin että vaijeri irronnut maasta ja pylväs vinossa ja varsi osoittaa tulosuuntaan, mutta toimii silti.
Eräs aamuyö kun kävelin himaan niin oli kadun varressa kaatunut 6m pikkupylväs, mutta valaisin Voltana oli siinä vielä kiinni ja paloikin vielä siinä jalkakäytävän reunalla! :D
Ihan tässä kotikulmilla oli myös mennyt 45 kulmaan Antracite city pylväs. Milewide valaisin oli lähtenyt muille maille. Myöhemmin pylväs sahattiin olakkeen yläpuolelta poikki niin että liikennemerkit jäi siihen vinoon jämään, joka vieläkin siinä on.
Sitten alkutalvesta oli BMW kohdannut normaalin kartiopylvään ja pylväs jonkin verran vinossa, mutta se ei tuntunut haittaavan, kun on saanut olla ja Marbella valaisin kesti ja toimii, mutta on jostain syystä todella himmeä. Törmättiinpä vielä pylvääseen, jossa oli joulutähti. Tähti vääntyi 45 kulmaan alaspäin.
Sitten on näkynyt näitä, missä on auran kanssa suhattu, mutta juuri mitään ei ole käynyt muuta kuin vinoon menneet.

© Janne Määttä 2004-2017