04.08.2013 22:32
<Jouko>
Mitä lie ollut mielessä, ehkä käämipaketin purku romukupariksi tai jopa harrastekäyttöön.. :) Alumiinikäämithän noissa on ollut jo ties kuinka pitkään. Olisiko linkkikuvan taemmaisessa, vihertävän värisessä ehkä vielä kuparikäämitys, eos.
05.08.2013 21:02
<Hartsa>
Takana olevassa römpässä on varmaan kuparinen sisus olettaisin aika vahvasti niin... =)
05.08.2013 21:31
<calm>
Takimmaisessa sinertävässä 60-luvun ASEAssa voisi ollakin, ainakin sillä oli painoa tuplaten uudempiin nähden.
06.08.2013 08:39
<Jouko>
Jaa, sitä kokeiltiin kestäisikö oma kärry.. :) :)
06.08.2013 10:12
<calm>
Omalla autolla ei saa edes vetää kärryä, niin on helppo alibi. ;)
06.08.2013 22:13
<Jarmo Puntanen>
Paljonko tuo muuntajan paino olisi voinut olla?
07.08.2013 09:28
<calm>
Kyllähän tuo 315 kVA:n kone varmaan sen pari tonnia painaa, mitoiltaanhan tuo on jonkun verran isompi kuin vastaavantehoinen Strömberg siinä taustalla. Minkäänlaista tyyppikilpeä tuosta ei löytynyt, mikä oli vähän hassua. Minkä lie valmistajan tekele..
07.08.2013 16:47
<M. Asentaja>
Kymppiryhmä hankki aikoinaan Koncar-nimisiä muuntajia entisen Jugoslavian alueelta ja taisipa Unkarinkin alueella olla Koncarin tehtaita. Voisiko olla tätä erää?
14.08.2013 20:40
<Topiax>
Kuvan (
http://tinyurl.com/onfetq5 ) kärry näyttää siltä, että se on tehty nimenomaan tätä tarkoitusta varten: pienikokoinen, ei rekisteröity, ei valoja eikä jarruja. Lisäksi vaikuttaa siltä että se on suunniteltu niin, että raskaan muuntajan saa helposti "kippaamalla" kyytiin, eikä tarvita nostovoimaa avuksi. Jollakin peräkylän pajalla on polteltu norttia ja kitattu muuankin tölkki keskaria tätä keikkaa suunniteltaessa?...
07.06.2022 00:49
<Jouko>
Vieläköhän uutisjutun kuva siitä kaappauskärrystä jostain tännekin löytyisi, linkki jo pimentynyt..