<< ^ >>

BBT4.jpg

230 V Erikoisissa korkeissa 30 -40 -luvun pylväissä on BBT:n valaisimet ja Ornon kuristimet Altian tehtaitten tuntumassa. Edit: Tarkemman tarkastelun jälkeen selvisi, että valaisimet ovatkin mallia PSO 5109. Ovat kuitenkin jostainsyystä aika identtiset BBT:n OVR 300 mallin kanssa.. Liekö kopio. Rajamäki 23.07.2015
Kuvaaja: Ricu Pelkonen

27.07.2015 21:18 <Make> Onkohan noissa ihan nivelvarsi?
27.07.2015 21:43 <RicuP.> Jep, on.
28.07.2015 00:58 <Hartsa> Aikas erikoisia valaisimia noin tehdasalueella.....Mitenkähän hyvä valaisu kyky on pimeällä ? =D
02.08.2015 20:58 <Make> Myös varret vaikuttavat Ornon tekemiltä.
06.08.2015 19:53 <RicuP.> Tämä valaisin: http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=3741&pos=9&pid=72665
ei olekaan Ornon tekemä, vaikka museo niin väittää. Se on Idman, luultavasti 1151 mallinen 80W lampulla.
17.05.2016 21:38 <Make> Kuvassa taitaa kuitenkin olla PSO No:5109- valaisimet? http://www.lighting-gallery.net/gallery/displayimage.php?album=2530&pos=3&pid=120213
Sitikkaan on tainnut tulla kilometrejä...
17.05.2016 23:14 <RicuP.> Niin ne olivatkin tarkemman tarkastelun jälkeen, mutta suomessa on silti myös BBT:n saman näköistä mallia. Se ei kuitenkaan ole täysin saman näköinen.
Onhan tuossa jo reippaat 200t :) Joka arkipäivä n.130 lisää..
24.06.2016 20:38 <Make> Ihan kuin siellä oikeanpuoleisen varren nivelessä olisi myös joku logo.
25.06.2016 00:05 <RicuP.> Niinpäs onkin, enpä huomannut.. Pitää joskus katsoa.
06.09.2016 16:34 <RicuP.> Saneerausporukka iski tännekin. Näiden pylväiden rinnalle on nyt tullu uudet pylväät Led valaisimilla, eli kohta nämäkin katoavat.. Kaapelit oli jo kaivettu, mutta nämä olivat silti vielä pystyssä, tosin koko katu oli pimeänä kuitenkin..
06.09.2016 20:44 <Make> Just. Kohta ei ole missään mitään nähtävää. Tyyppi tuli sentään bongattua viime hetkellä...
23.10.2016 01:44 <RicuP.> Tuli sitikan katsastus ukolta hylky, kun ei toiminut ajovalojen korkeudensäätö. Arvatenkin homma meni mielenkiintoiseksi vikaa etsiessäni.. Muutaman mittailujen jälkeen selvisi, että koko systeemi on kylmänä ja alkoi sulakkeiden metsästys kolmesta eri "keskuksesta". Tietenkään luettelosta ei löytynyt yhtään korkeussäätöön viittaavaa sulaketta, joten duspolilla kaikki läpi. Löytyi yksi kylmä 20A, joka oli "valojen pesulaite", jota ei tässä edes ole. Sulakkeet oli 10cm syvällä jalkatilassa johtoviidakon takana. Tämän vaihtaminen ei kuitenkaan vaikuttanut mihinkään.. Purkasin koko säätimen ja se vaikutti olevan ok ja sähköä tuli. Tilanne kävi melko toivottomaksi lukuisten mittausten jälkeen, jonka jälkeen löysin netistä pikku vinkin, jota en ollut uskoa.. Nimittäin tuhkakupin 1.2W lampun tulee olla ehjä, että korkeudensäätö toimii!? Ja näin se todellakin oli! Tämänjälkeen mikään ei enää yllätä ja tässä 'autossa' kaikki tuntuu olevan sitä mahdollisempaa, mitä älyttömämmältä se kuulostaa.
23.10.2016 20:52 <Make> Ei kannata ainakaan uudempien autojen lamppuja vaihtaa ledeiksi... Olenkohan joskus lukenut, että jonkun Peugeotin jarruvalon rikkoutuminen aiheuttaa myös jotain kummaa.
23.10.2016 23:38 <RicuP.> Kaveri kertoi, että hän vaihtoi rellunsa takavalot ledeiksi sillä seurauksella, että ne sammuvat, kun laittaa ajovalot päälle ja sama kun on vilkku päällä... Jotain kummaa :D Ite pysyn suosiolla hehkulampuissa.
23.10.2016 23:42 <RicuP.> Tai siis sammuvat, kun on valot "Auto" asennossa moottorin käydessä.
24.10.2016 21:03 <Make> Kai valoille on joku virran mittaus jostain syystä. Mersussa kai voi palaneen lampun varoitus sekoilla jo ei-merkkipolttimoiden käytöstä. Ja olikohan jossain myös, että sisävalon kannan napaisuus vaihtuu ovi- ja jatkuvan asentojen välillä. Laita sellaiseen ledi...

© Janne Määttä 2004-2017