<< ^ >>

DSCN0201.JPG

Kuten kuvastakin osin näkyy, jää on ollut isona lauttana laitoksen edessä kun ylhäällä oleva puomi, kuuleman mukaan, katkesi. Lopulta kaikki jää oli oikealla näkyvän "ulokkeen" tasosta laitokseen päin kun ensin, jostain syystä, virtaama kasvoi äkkiä laittaen samalla jäät liikkeelle. Yhdessä vaiheessa näytti kuin ykköskone olisi joko pudonnut verkosta tai ainakin mennyt pienelle teholle ja muut kolme konetta ajoivat virtaamaa senkin edestä. Sittemmin virtaamia hillittiin. Se, paljonko tehoa on irronnut, ts. paljon on välpissä ollut jäätä ja putoushäviöitä, olisi ihan kiva tietää. Vuodelta 1950. Imatra 04.01.2015
Kuvaaja: Mikko Koho

26.01.2020 14:05 <Mikko Koho> Hyytöjää aiheuttaa ongelmia, mikä on käsittääkseni ollut Imatralla harvinaista.
https://umm.nordpoolgroup.com/#/messages/25732cff-2c37-480e-9c27-e427270e08af/3
03.03.2021 17:55 <Mikko Koho> Sarjastamme: "kaupungin hankkeet"..

Täälläkin menneinä vuosina voimakkaasti kritisoimani hanke, Imatran kaupunkipuro, osoittautui lopulta ihan viisaaksi ideaksi varsinkin, kun se osoittautui, vastoin epäilyksiä, toimivaksi ja takuuasiat oli hoidettu kaupungin mittapuulla hyvin. Allekirjoittaneelle kävi kuten monelle muulle kuului käyneen, eli mielikuva oli huono.

Eikä kyllä ihme miksi yleinen mielikuva monista kaupungin hankkeista on mitä on. Taas on yksi hanke vireillä, venekanava Tainionkosken ohi. Toivottavasti järkipuhe menee ajoissa jakeluun.

https://uutisvuoksi.fi/uutiset/lahella/7baeb54d-c022-47cc-9aa9-eb34543efabc
04.03.2021 20:13 <Make> Jaa, että välillä jokin oikein onnistuu...

© Janne Määttä 2004-2017