<< ^ >>

Kuva37 013.jpg

110+10 kV Siinä on uusi Valtakatu-Simolantie 110 kV:n kaapeli. Se on jo vedetty Valtakadun sähköasemalle asti. Tiedä sitten miten asennukset menossa toisessa päässä. Samassa ojassa menee myös jakeluverkon maakaapeli. Sivummalla on iso kasa betonilaattoja, jotka arvattavasti sijoitettaneen tuon pääkaapelin yläpuolelle. Lappeenranta,Lönnrotinkatu 13.07.2011
Kuvaaja: Lauri Pekkarinen

13.07.2011 23:53 <J.J> Se on hyvä että näiltä 110 kV (ja yli) kaapelointi työmailta tulee kuvia, kun näitä tehdään vielä kovin vähän suhteessa ilmajohtoverkon rakentamiseen... Muuten mites pitkä tästä kaapeloinnista oikein tulee tarkalleen?
14.07.2011 07:06 <Mikko Koho> Äkkiseltään Eniron karttapalvelusta mitaten parin kilometrin matka tietä pitkin, tiedä sitten mitä reittiä kaapeli kulkee.
14.07.2011 09:51 <TT> Kaapeli seuraa välillä simolantie-valtakatu sitä junarataa.
14.07.2011 17:17 <Late> Lisäksi vielä Valtakadulta tulee n. kilometrin verran uutta kaapelia Palloon
16.07.2011 13:58 <J.J> Eipä tässä näytä kovin syvälle tulevan, mutta edemmäksi tulee maata jo enemmän. Kai sinnekin betonikansi tulee, vaikkei laatta varausta vielä näykään. Ja kupariköydet vielä rinnalle viestikaapeleineen..!
17.07.2011 09:32 <Late> Ojan mataluus juuri tässä johtuu siita, että vaikkei siltä näytäkään kysisessä kohdassa on Lappeenkadun ylittävä rautatiesilta jonka päällä sepelit ja sorat ovat. Tuon syvemmälle eivät kaivajat ole päässeet, ennen kuin tuli sillan betonikansi vastaan.
17.07.2011 19:48 <J.J> No joo eli alikulkusillan päältä tämä kuva onkin siis otettu, se selittääkin asennussyvyyden. Onkos tuossa rautatiellä liikennettä ollut kun noinkin jo heinittyy, ettei tähän olis jopa katua suunnitteilla tilalle, kun noin järeät betonilaatat tulee suojaksi?
18.07.2011 18:47 <Late> Radan nykyisestä käyttöasteesta ei minulla ole tietoa, mutta rata menee Mertaniemeen ja Voisalmeen. Kuitenkin taustalla näkyvälle Lentäjänkadulle on rakennettu ihan varoituslaitteistolla varustettu tasoristeys kiskojen raivaamisen sijasta, joten vaikuttaa siltä, ettei rautatie ole häviämässä aivan lähitulevaisuudessa.

© Janne Määttä 2004-2017