<< ^ >>

IMG_9048.JPG

20 kV Tässä ehkä erikoisin tapa miten ahtaaseen paikkaan on rakennettu uusi linja vanhan tilalle. Vanhan vielä käytössä olevan johdon pylväät on tarkoituksella kallistettu ihan reilusti sivulle. Uudessa PAS-linjassa on yksi pylväs tyhjänä ja vanha linja koukkaa eteenpäin jatkuvaan PASsiin kiristyspylvään kautta. Kokonaisuudessaan tämä Iistä nelostien vartta pohjoiseen menevän linjan uusinta on ollut semmoinen Iisakinkirkkoon verrattavissa oleva projekti, että saapa nähdä kauanko tämäkin viritys tulee olemaan käytössä. Vuodelta 2020. Ii, Olhava 14.08.2020
Kuvaaja: Janne Määttä
Sijainti: N 65.49600° E 25.31190° Karttapaikake Google Maps OpenStreetMap

21.12.2020 12:09 <Samuel> Enpä ole kyllä ennen nähny vastaavaa! :D
21.12.2020 16:20 <Mikko Koho> The Wiritys.. Ei olisi kyllä itselläni tullut mieleenkään tehdä vastaavaa.
21.12.2020 19:30 <Hartsa> Nooh kohta aurataan kaapeli maahan ja napsataan johot poikki ja pylväät vekke...
22.12.2020 14:27 <Lars Engblom> Ennen vanhaa on kyllä paljon tehty näin että vanha linja laitettu kallistumaan ja uusi samassa aukossa.
Joskus koukkulinjoilla uusittiin pylväät sillä tavalla että vierekkäin laitettiin uusi pylväs pystyyn lankojen välistä ja sitten katkolla siirettiin koukut ja johdot.
22.12.2020 22:08 <Keijo> Puhelinpylväitäkin uusittiin monesti siten, että vanhan pylvään viereen kaivettiin uusi pylväs ja johdot vanhasta pylväästä siirrettiin vieressä olevaan uuteen pylvääseen. Lopuksi vanha pylväs katkaistiin maan rajasta poikki.
24.12.2020 17:24 <RST> Näinhän aina tehtiin kun tehtiin uutta samaan paikkaa, ei mitään uutta.

© Janne Määttä 2004-2017